ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند ترفند ساده برای کار با لایه ها در فتوشاپ

کار با لایه ها در فتوشاپ

لایه ها کلیدی‌ترین بخش نرم افزار فتوشاپ به‌حساب می‌آیند به‌طوری‌که بدون وجودشان هیچ عمل مهمی را در فتوشاپ نمی‌توان انجام داد. لایه ها به شما این امکان را میدهد تا بدون استرس و ترس از خراب شدن بخش های دیگر تصویر، بتوانید بر روی تصویر هر تغییری را اعمال کنید. در این بخش می خواهیم چند ترفند ساده برای کار با لایه ها در فتوشاپ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

ترفند ساده برای کار با لایه ها در فتوشاپ

ایجاد لایه جدید

راهکارهای بسیاری برای اضافه کردن لایه در فتوشاپ وجود دارند یکی از بهترین روش ها برای ایجاد لایه در سیستم عامل ویندوز استفاده از کلیدهای ترکیبی SHIFT + CTRL + N و در سیستم عامل MAC  از کلید های ترکیبی SHIFT + COMMAND + N قابل انجام است از طرفی می توان لایه ها در فتوشاپ را از طریق منو نرم افزار با عنوان Layers قابل دسترسی، اصلاح، ایجاد و یا حذف نمود.

این مطلب را هم ببینید
هر آنچه درباره کروم بوک باید بدانید

کپی کردن یک لایه

اگر می خواهید لایه ای را در نرم افزار فتوشاپ کپی کنید می توانید از منو بالا در فتوشاپ از بخش Layer  گزینه Duplicate Layer انتخاب نمایید. با این کار برای شما پنجره ای ظاهر می شود که از شما خواسته می شود تا لایه جدید را نام گذاری کنید.

باز کردن قفل لایه

به طور پیش فرض زمانی که لایه ای جدید را در نرم افزار فتوشاپ ایجاد میکنیم همه لایه ها باز هستند اما لایه ای به نام Background Layer علامت قفل در جلوی آن ظاهر می شود. برای باز کردن قفل لایه در فتوشاپ بر روی لایه قفل شده دوبار کلیک می کنیم تا مانند لایه های قبلی شماره گذاری و باز شوند زمانی که بر روی لایه قفل شده کلیک میکنیم معمولا نام آن لایه به Layer 0 به طور پیشفرض تغییر میکند.

این مطلب را هم ببینید
لپ‌تاپ‌های گرم 2021 ال جی رونمایی شدند

انتخاب لایه ها

زمانی که یک لایه در ابزار فتوشاپ برجسته می شود در واقع این لایه انتخاب می شود لذا برای انتخاب لایه در فتوشاپ کافی است با استفاده از موس بر روی یکی از لایه ها در پنل مربوطه کلیک کنید تا انتخاب شوند.

جابجایی لایه ها

در نرم افزار فتوشاپ برای جابجایی و حرکت دادن لایه ها بسیار ساده عمل می کنیم تنها کافی است با کشیدن و رها کردن لایه ای را از پایین به بالا و یا بالعکس جابجا کنیم.

تغییر رنگ لایه

برای تغییر رنگ یک لایه در فتوشاپ میتوان از ابزار Layer style استفاده نمود برای تغییر رنگ یک لایه کافی است بر روی لایه مورد نظر دوبار کلیک کنید در این حالت پنجره ای به نام Layer style نمایان خواهد شد سپس از بخش Color overly میتوان برای رنگ کردن لایه ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *