آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

چند ترفند کاربردی برای عکاسی سلف پرتره

عکاسی سلف پرتره

خیلی قبل‌تر از آنکه واژه «سلفی» ابداع شده و اینقدرفراگیر شود، واژه‌ «سلف پرتره» بین عکاسان رایج بود. سلف پرتره به عکسی گفته می‌شود که عکاس از خودش ثبت کند. اگر نمی‌دانید عکاسی سلف پرتره را از کجا شروع کنید، خوب جایی آمده‌اید. در این بخش میخواهیم چند نکته و ترفند مهم را برای این نوع عکاسی به شما عزیزان آموزش دهیم.

عکاسی سلف پرتره

سلف پرتره‌هایی که دوست دارید را پیدا کنید و از آن‌ها الهام بگیرید

در ابتدا، شما ممکن است دچار سردرگمی شوید و ندانید که از چه ژست و تزئیناتی را روی صورت باید استفاده کنید. عکاسان پرتره ای که کارشان را تحسین می‌کنید را پیدا کنید، کارهایشان را بازسازی کنید و از آن‌ها بخواهید که شما را راهنمایی کنند. با آزمایش کردن سبک‌های مختلف، سبک خودتان را پیدا کنید.

عکاسی سلف پرتره

یک افکت رنگین کمان ایجاد کنید

رنگ های پر جنب و جوش و چهره باهمدیگر به خوبی کار می‌کنند. اگر نمی‌خواهید یک منشور بخرید، همچنان می‌توانید افکت رنگین کمان را به خوبی ایجاد کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک CD و یک چراغ قوه است. مطمئن شوید که قسمت درخشان CD به اندازه کافی نور به خود جذب می‌کند. نور را روی سطح CD آنقدر تکان دهید تا زمانی که نوار های رنگی مناسب را روی صورت سوژه ببینید. برای راحت تر کردن کار، از یک آینه، یک سه پایه و یک ریموت کنترل استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از برف

تصاویر ضدنورتان را به نوردهی دوگانه تبدیل کنید

تصاویر ضد نور برای ایجاد نوردهی دوگانه به خوبی عمل‌ می‌کنند، خطوط تاریک اطراف سوژه در مقابل پس زمینه نورانی تمام چیزی است که برای ایجاد یک عکس سلف پرتره هنری احتیاج دارید. من اغلب از روی کنجکاوی نوردهی دو برابر خلق می‌کنم. شما به یک ایده پیشگامانه برای خلق چیزی خارق‌العاده احتیاج دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک عکس از خطوط اطراف سوژه را با عکسی که آن ‌را تکمیل می‌کند در هم ادغام کنید.

کاری که باعث می‌شود لذت ببرید را انجام دهید

تعداد زیادی عکس سلف پرتره در مکانی که فکر می‌کنید خوب است ثبت کنید، هرجایی که هست. این باعث می‌شود که روند عکاسی لذت بخش باشد و به شما اجازه دهد چندین سرگرمی را یک باره تجربه کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های عکاسی سال 2020

من از نواختن گیتار، مطالعه و گردش لذت می‌برم. تمام این موارد منافعی هستند که باعث می‌شوند من عشقم را به عکاسی و زندگی نشان دهم. درمورد چیزهایی که باعث می‌شوند حس خوبی داشته باشید فکر کنید، و بعد راهی برای مرتبط کردن آن‌ها به عکاسی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *