ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند روش برای اجرای سریعتر بازی ها در رایانه

اجرای سریعتر بازی ها

بازی کردن با تلفن همراه یا رایانه ، این روزها به یکی از فعالیت های سرگرم کننده برای افراد تبدیل شده است. از آنجایی که رایانه می تواند تجربه بازی بهتری را ارائه دهد، بسیاری از افراد آن را به تلفن همراه ترجیح می دهند. اما گاهی ممکن است سرعت پایین اجرای بازی ها کلافه کننده بوده و باعث ایجاد اختلال در بازی شود. از این رو در این بخش می خواهیم تنظیماتی که به اجرای سریعتر بازی ها کمک می کنند را به شما عزیزان یاد دهیم.

اجرای سریعتر بازی ها

تنظیمات و وضوح بازی را تغییر دهید

با این کار، بار کار کارت گرافیک کاهش یافته و در نتیجه سرعت بازی افزایش می یابد. برای این کار شما باید وارد تنظیمات بازی شوید و تنظیمات گرافیکی مانند سایه ، مشاهده فاصله ، وضوح تصویر سه بعدی ، همگام سازی عمودی و غیره را پایین یا خاموش کنید. بعد از پایین آوردن تنظیمات گرافیکی در بازی ها، بازیهای رایانه ای می توانند سریعتر اجرا شوند و FPS افزایش یابد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف برنامه اینترنت دانلود منیجر در ویندوز

اجرای سریعتر بازی ها

برنامه های غیر ضروری را ببندید و موارد راه اندازی را غیرفعال کنید

اگر برنامه های باز زیادی دارید خوب است بدانید که همه این ها باعث اشغال شدن فضای CPU می شوند. در نتیجه سرعت اجرای بازی کاهش می یابد. علاوه بر این ، برخی از موارد راه اندازی به طور خودکار اجرا می شوند حتی اگر آنها را راه اندازی نکنید. پس بهتر است آن ها را غیرفعال کنید:

برای انجام این کار ابتدا کلیدهای “Windows + X” را همزمان فشار دهید و Task Manager را انتخاب کنید. سپس با کلیک راست بر روی برنامه های غیر ضروری و گزینه “End task” را برای بستن برنامه ها انتخاب کنید. به صفحه Startup بروید تا موارد شروع غیر ضروری را غیرفعال کنید.

اجرای سریعتر بازی ها

حذف گرد و غبار

اگر مدت زیادی است که از نوت بوک یا لپ تاپ خود استفاده می کنید، خوب است بدانید که فن خنک کننده غالباً گرد و غبار زیادی به خود می گیرد ، که باعث کاهش قابل توجه دفع گرما ، ایجاد گرمای CPU و کارآمد نبودن آن یا حتی خراب شدن می شود. بنابراین ، در صورت امکان ، باید گرد و غبار موجود در رایانه خود را مرتباً حذف کنید ، که این باعث افزایش راندمان اتلاف گرما و عملکرد CPU می شود.

این مطلب را هم ببینید
افزایش سرعت وبگردی با استفاده از افزونه های زیر

سخت افزار را ارتقا دهید

تقریبا می توان گفت که کارآمدترین روش همین است. یعنی اگر زمان زیادی را صرف انجام بازی های رایانه ای می کنید و نمی خوهید با مشکل کندی اجرای بازی مواجه شوید، بهتر است سخت افزار دستگاه خود را ارتقا دهید. دقت کنید که قبل از تصمیم به جایگزینی سخت افزار ، باید اطلاعات سخت افزار را بررسی کنید تا مشخص شود آیا باید آن را به روز کنید.

بررسی سرعت شبکه

در انجام بازی های آنلاین، یکی از مهم ترین فاکتورها در عملکرد بازی، سرعت اینترنت است. باید ارتباط بین رایانه و روتر خود را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *