تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نسخه جدید لپ تاپ XPS 13 با نمایشگر بزرگتر معرفی شد!

نسخه جدید لپ تاپ XPS 13

سری XPS 13 از لپ‌تاپ‌های دل، چند سالی است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین بازیگران لپ‌تاپ‌های ویندوزی شناخته می‌شود. اکنون که به روزهای آغازین نمایشگاه CES 2020 نزدیک می شویم، نسخه جدید لپ تاپ XPS 13 با امکانات و ویژگی های جدید که در ادامه به بررس آن ها می پردازیم، معرفی شده است.

نسخه جدید لپ تاپ XPS 13

این لپ تاپ با نمایشگر ۱۳.۴ اینچی و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ معرفی شده است. به این ترتیب حاشیه پایین نمایشگر به کمترین میزان خود رسیده و ظاهر این لپ تاپ زیباتر از هر زمان دیگری شده است. نکته جالب اینکه نمایشگر XPS 13 گرچه اندکی بزرگ تر شده اما ابعاد کلی بدنه آن دو درصد از نسل پیشینش کوچک تر شده است. کیبورد تعبیه شده در این لپ تاپ نسبت به نسخه قبلی خود کمی بزرگتر بوده و ترکپد بزرگ تری آن را همراهی میکند.

این مطلب را هم ببینید
نسخه‌ی جدید لپ‌ تاپ اچ پی Envy 17 معرفی شد

این تغییرات شاید چندان قابل توجه به نظر نرسند اما مدل جدیدتر ظاهری کوچک تر و به مراتب بهتر از نسل قبلی خود دارد. نمایشگر آن نیز همانطور که اشاره شد به پیروی از ترند کنونی قامت کشیده تری پیدا کرده و انتظار می رود که در آینده این تغییر را در دیگر لپ تاپ ها نیز شاهد باشیم.

نسخه جدید لپ تاپ XPS 13

اما علاوه بر تغییرات ظاهری، در سخت افزار این لپ تاپ نیز شاهد تغییرات خوبی هستیم. در نسخه جدید لپ تاپ XPS 13 از تازه ترین چیپست ۱۰ نانومتری نسل ۱۰ اینتل موسوم به Ice Lake استفاده کرده که از میان گزینه های Core i3، i5 و i7 قابل انتخاب است. این محصول در قالب پیکره بندی های مختلف با رم های ۴، ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت و حافظه های داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و یک یا دو ترابایت ارائه شده است.

این مطلب را هم ببینید
نسل هشتم لپ تاپ لنوو Thinkpad X1 Carbon معرفی شد

نمایشگر این لپ تاپ نیز شامل پنل های فول اچ دی پلاس ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، فول اچ دی پلاس با پشتیبانی از فرامین تاچ و 4K با رزلوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تکنولوژی HDR 400 می شود. دو عدد پورت USB-C Thunderbolt 3 در دو طرف بدنه دستگاه قابل مشاهده است که هر کدام از آنها هم قابلیت شارژ دارند و هم میتوانند نقش DisplayPort را ایفا کنند. علاوه بر اینها جک ۳.۵ میلیمتری صدا و یک اسلات مایکرو اس دی نیز در بدنه این لپ تاپ دیده می شود.

قیمت پایه ای که برای نسخه جدید لپ تاپ XPS 13 برابر با ۹۹۹ دلار بوده و از سه روز دیگر وارد بازار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *