مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند روش ساده برای افزایش کیفیت شبکه های وای فای

افزایش کیفیت شبکه های وای فای

یک سیگنال ضعیف وای فای، سبک زندگی آنلاین شما را پیچیده می کند، اما راه های متعددی برای تقویت سیگنال وای فای جهت بهبود بهره وری و لذت از اینترنت وجود دارد. در این بخش با ما همراه باشید تا چند روش ساده برای افزایش کیفیت شبکه های وای فای را یاد بگیرید.

روش های افزایش کیفیت شبکه های وای فای

اطلاعات ورود و گذرواژه روتر را تغییر دهید

اگر هنوز هم از ترکیب admin/admin یا admin/password برای ورود به مودم استفاده می‌کنید باید به فکر تغییر آن باشید. حتا اگر سازنده روتر از یک ترکیب عجیب و غریب برای نام‌کاربری و گذرواژه استفاده کرده بازهم ضروری است از گذرواژه و نام کاربری استفاده کنید که تنها خودتان در مورد آن اطلاع دارید.

از کانال وای‌فای خلوت استفاده کنید

اگر همسایه‌ای در مجاورت شما قرار دارد که روتر یا اکسس‌پوینتی که از آن استفاده می‌کند باعث ایجاد تداخل در شبکه وای‌فای شما شده و سیگنال‌ها را خراب کرده باید کانالی که وای‌فای از آن استفاده می‌کند را تغییر دهید. روترهای بی‌سیم می‌توانند در کانال‌های مختلفی کار کنند، بهتر است از کانالی با حداقل تداخل استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
روش های تبدیل فرمت MOV به MP4

برد شبکه وای‌فای را با استفاده از تکنیک DIY افزایش دهید

اگر امواج روتر هنوز هم تمامی بخش‌های خانه یا محل کار را پوشش نمی‌دهند، یک ترفند ساده اما موثری برای حل این مشکل وجود دارد. در این روش می‌توانید از ورق‌های آلومینیومی یا قوطی‌های آلومینیومی نوشابه‌ای برای گسترش دامنه شبکه وای‌فای روتر استفاده کنید.

روتر باید در مکان مرکزی خانه قرار بگیرد

اگر به دنبال بهترین سیگنال ممکن هستید باید روتر را در نقطه مرکزی خانه یا محل کار قرار دهید تا سیگنال‌های منتشر شده از آنتن‌های روتر به همه جهات منتشر شوند و حتا گوشه‌های دیوارها که معمولا دوربین‌های مداربسته تحت شبکه در آن نواحی قرار می‌گیرند را پوشش دهند.

گزینه WPS را خاموش کنید

در نگاه اول WPS یا Wi-Fi Protected Setup گزینه‌های ایده‌آلی به نظر می‌رسند، زیرا کاربر را از تایپ گذرواژه طولانی بی نیاز می‌کنند و تنها از طریق یک پین‌کد ساده اجازه دسترسی به شبکه را می‌دهند. واقعیت این است که پین‌کدها در برابر حملات جست‌وجوی فراگیر آسیب‌پذیر هستند و به سرعت شکسته می‌شوند. گذرواژه‌ها در برابر حملات هکری مقاوم‌تر هستند و حتا برخی از روترها پس از چند بار تلاش ناموفق برای وارد کردن گذرواژه مانع دسترسی یک هکر به شبکه وای‌فای می‌شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش غیرفعالساز فایروال در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *