عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

چند نکته ضروری برای عکاسی با موبایل

عکاسی با موبایل

عکاسی با گوشی هوشمند امروزی تبدیل به امری بدیهی شده است، اما همه کاربران، عکس‌هایی باکیفیت و زیبا ثبت نمی‌کنند چرا که برای انجام این کار نیاز است تا نکات مهمی را مد نظر قرار داد. در این بخش می خواهیم چند ترفند کاربردی برای عکاسی با موبایل را به شما عزیزان آموزش دهیم تا تصاویر بهتری ثبت کنید.

ترفندهای عکاسی با موبایل

درک ترکیب‌بندی

با داشتن درک درست از ترکیب‌بندی شما می‌تواند با استفاده از هر نوع دوربینی عکس‎‌های خیلی خوبی بگیرید. مهم نیست صحنه چقدر جذاب باشد و یا چه سوژه‌ای داشته باشید، در صورتی که نتوانید ترکیب‌بندی عکس را به صورت اصولی رعایت کنید، عکس‌های شما نمی‌توانند جذابیت صحنه یا سوژه را نشان دهند.

بهترین روش برای دستیابی به یک ترکیب خوب این است که به پیش‌زمینه (نزدیک‌ترین نقطه به دوربین)، وسط تصویر و پس زمینه یا دورترین نقطه به دوربین توجه کنید. به هر سه مورد به مثابه یکی از لایه‌های داستان خودتان نگاه کنید. شما باید از هر سه لایه استفاده کنید و یک پویایی خاص بین آن‌ها پیدا کنید. در صورتی که یک یا دو لایه را نادیده بگیرید تصویر شما کاملا تخت و بی روح دیده می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
انواع فوکوس در عکاسی

از دوربین سلفی استفاده نکنید

اینکه بتوانید عکس‌های خوبی از خودتان بگیرید یک فرم هنری است. به همین خاطر است که عکاسی پرتره هم به شدت پرطرفدار است و افراد زیادی به این سبک عکاسی علاقه‌مند هستند. یادگیری این سبک سخت است و روش‌های زیادی هم برای تبدیل یک عکس خوب به یک عکس فوق‌العاده وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خودتان هم یاد بگیرید که چطور می‌توانید عکس‌های خوبی از خودتان بگیرید اما ممکن است این پروسه به اندازه چیزی که تصور می‌کنید ساده نباشد. دوربین سلفی اکثر گوشی‌های موبایل در بین میکروفون، اسپیکر و تعدادی سخت‌افزار دیگر قرار گرفته است و معمولا آخرین چیزی است که تولیدکننده‌های موبایل به آن فکر می‌کنند.

رسانه‌ی خودتان را بشناسید

تمام عکاس‌های حرفه‌‎ای قبل از اینکه حتی اولین عکس خودشان را بگیرند به رسانه‌ای که قرار است تصاویر آن‌ها را نمایش دهد فکر می‌کنند. آن‌ها از قبل می‌دانند عکس‌هایی که قرار است بگیرند در چه جایی به نمایش گذاشته می‌شود، چگونه به نمایش گذاشته می‌شود و چه کسی آن‌ها را می‌بیند.

این مطلب را هم ببینید
دوربین عکاسی نیکون مدل Nikon D5600 با لنز VR AF-P 18-55

فقط به نرم‌افزار اصلی دوربین اتکا نکنید

در صورتی که هدف شما این است که عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید، نمی‌توانید با نرم‌افزار اصلی دوربین که در تلفن همراه شما نصب شده این کار را انجام دهید. ممکن است این نرم‌افزار ابزارهای خیلی زیادی برای بهبود عکس‌های شما داشته باشد اما اکثر تولیدکننده‌ها توجه زیادی به آن نمی‌کنند و به همین خاطر این نرم‌افزارها خیلی اوقات از کیفیت کافی برخوردار نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *