ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند نکته ضروری برای نگهداری از هارد اکسترنال

نگهداری از هارد اکسترنال

هارد اکسترنال یکی از لوازم جانبی قابل حمل می باشد که با استفاده از آن می توانید فضای ذخیره سازی اضافی برای ذخیره داده های مورد نیاز خود را فراهم آورید. هارد اکسترنال یکی از گران ترین لوازم جانبی های کامپیوتر است بنابراین باید به خوبی از آن نگهداری کرد. در این بخش می خواهیم چند نکته ضروری برای نگهداری از هارد اکسترنال را به شما عزیزان آموزش دهیم.

نگهداری از هارد اکسترنال

از وارد شدن ضربات فیزیکی به هارد اکسترنال خودداری کنید

چند فاکتور فیزیکی وجود دارد که باعث می‌شود یک هارد اکسترنال از کار بیافتد. برای مثال چیزهایی مانند گرد و خاک، آتش، نوسانات برق و… باعث آسیب دیدن هارد شما می‌شوند و به همین خاطر بهتر است برای مراقبت از هارد اکسترنال خودتان آن را به دور از این عوامل نگه دارید. متوجه هستم که این کار می‌تواند کمی سخت باشد ولی شما برای اینکه از آسیب رسیدن به هارد خودتان جلوگیری کنید، باید مراقب این موارد باشید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عددگذاری اتوماتیک در اکسل

سالم بودن هارد اکسترنال را همیشه مانیتور کنید

شما می‌توانید با کمک برنامه‌های نرم‌افزاری Chkdsk و S.M.A.R.T همیشه سلامت هارد اکسترنال خودتان را تحت نظر بگیرید. با این کار در صورتی که مشکل خاصی وجود داشته باشد، می‌توانید قبل از اینکه هارد درایو شما به صورت کامل از کار بیافتد آن را رفع کنید.

هارد خودتان را خیلی پر نکنید

با داده‌ها و فایل‌هایی که نیاز ندارید هارد خودتان را پر نکنید. اینکار باعث وارد شدن آسیب‌های جدی به درایو شما می‌شود. در صورتی که نمی‌خواهید چیزی را حذف کنید، بهتر است حداقل نسبت به فشرده‌سازی اطلاعاتی که نیاز ندارید اقدام کنید تا فضای بیشتری از هارد اکسترنال خودتان را خالی نگه دارید.

هارد اکسترنال را با احتیاط حمل کنید

شما نباید هارد اکسترنال خودتان را هرجا که رسید پرت کنید. از آن‌جایی که معمولا حاوی اطلاعات مهمی است بهتر است برای مراقبت از هارد اکسترنال خودتان آن را با دقت بیشتری حمل کنید. مطمئن شوید آن را در جای مناسب نگه‌داری می‌کنید و در مواقعی که می‌خواهید آن را همراه خودتان ببرید، از محافظ مخصوص استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
چرا گوگل کروم حافظه رم زیادی مصرف می کند ؟

مراقب جایی که هارد را نگه می‌دارید باشید

هارد اکسترنال باید در یک مکان صاف و به دور از هرگونه لغزش قرار بگیرد. هر آسیب فیزیکی که به هارد وارد شود ممکن است باعث خراب شدن آن شود.

از داغ شدن زیاد جلوگیری کنید

چرخش زیاد باعث تولید حرارت زیاد در هارد درایو می‌شود که اصلا برای حفظ سلامت آن مناسب نیست. به همین منظور بهتر است چرخش را کمتر کنید تا از رخ دادن مشکلات مربوط به حرارت جلوگیری نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *