عکاسی با موبایل, عکاسی و فیلم برداری

آموزش ترفندهای عکاسی ماکرو با گوشی

عکاسی ماکرو با گوشی

این روزها عکاسی با موبایل بسیار رواج پیدا کرده است. اگر می خواهید نحوه عکاسی ماکرو با گوشی را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

عکاسی ماکرو با گوشی

لنز ماکرو

یکی از ساده ترین راه ها برای گرفتن عکس های ماکرو خوب، خرید لنز clip-on است، مانند لنزهای 3 در 1 Olixar. لنزها را نصب کنید و به این ترتیب می توانید خیلی سریع عکس های با جزئیات بیشتری بگیرید. برای مثال می توانید از فاصله حدود 1.5 سانتی متر و با بزرگنمایی 3 برابر عکس بگیرید. همچنین برای اینکه بتوانید بر روی یک سطح ثابتی عکاسی کنید، خرید یک استند می تواند کمک کننده باشد.

لنزهای ماکرو یک بزرگنمایی اپتیکال را ارائه می دهند که به معنی نقاط یا همان پیکسل های بیشتر موجود در عکس است. بزرگنمایی دیجیتال (زوم)، پیکسل های موجود در عکس را به طور موثری می گیرد و یک پیکسل را به چند برابر همان داده تبدیل می کند که باعث نزدیک تر شدن عکس می شود. زوم کردن می تواند باعث شود عکس شما به صورت پیکسل پیکسل، لکه دار و غیر واضح به نظر برسد.

لنزهای با کیفیت بهتر وضوح کلی عکس را حفظ کرده و آن را کم نمی کنند و فقط در نزدیکی لبه ها، عکس کمی تار می شود. لنزهای ماکرو به شما امکان می دهند عکس را لمس کرده و زوم کنید و به نتایج خیره کننده و گاهی نگران کننده برسید! اگر یک مانت لنز ارزان دارید، بزرگنمایی روی عکسی تار می تواند بدتر به نظر برسد.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای عکاسی معماری برای عکاسان مبتدی

نورپردازی در عکاسی ماکرو با گوشی

توجه به نورپردازی در هر نوع و سبک عکاسی بسیار مهم است، به ویژه عکاسی ماکرو با گوشی.  وقتی در عکاسی ماکرو خیلی به سوژه نزدیک می شوید، در این حالت نور کمتری وجود دارد و گوشی موبایل و حتی خودتان ممکن است بر روی  سوژه کوچک سایه بیاندازید. وجود نور کافی باعث می شود دوربین گوشی های هوشمند سریع تر کار کنند و عکس های شما تار نشوند.

سه نکته مهم و اصلی در مورد نورپردازی وجود دارد  که عبارتند از: قدرت، کیفیت و جهت نور. 

بهتر است شما عکاسی ماکرو با گوشی را در نور ظهر که نوری سخت  است انجام ندهید. اگر در موقعیتی قرار گرفتید که مجبور باشید در این شرایط عکسی ماکرو بگیرید می توانید برای نرم کردن نور از یک دیفیوزر استفاده کرده و یک نور یکنواخت و خوب را بر روی سوژه ایجاد کنید.

گوشی های همراه  بسیار کاربردی بوده و همیشه در دسترس هستند بنابراین من پیشنهاد یک دیفیوزر نور خانگی ارزان قیمت را برای شما دارم.

کاغذ پخت و پز! بله درست متوجه شدید، کاغذ پخت و پز را به یک قاب عکس قدیمی وصل کنید و یک دیفیوزر بسازید.

فاکتور بعدی جهت نور است. جهت نور را می توان با کمک یک محصول خانگی ارزان قیمت دیگر کنترل کرده و با استفاده از آن نور را برگرداند. شاید حدس زده باشید که این ابزار تخته فومی یا مقوای سفید است. تخته یا مقوا را در موقعیت های مختلفی قرار داده و امتحان کنید و ببینید که آنها چگونه نور را تحت تاثیر قرار داده و نور چگونه و با چه جهتی از سوژه بازتاب می شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی کلوز آپ از گل‌ها

در این مرحله و با استفاده از تمامی این لوازم ممکن است احساس یک عکاس حرفه ای به شما دست دهد. این حس همان چیزی است که برای گرفتن عکس های ماکرو عالی با استفاده از گوشی موبایل خود به آن نیاز دارید؛ زیرا به این طریق اعتماد به نفس شما بیشتر شده و بیشتر تلاش خواهید کرد.

نکات خاص فوکوس دقیق با گوشی موبایل 

جالب ترین نکته در مورد عکاسی ماکرو و کلوزآپ با گوشی های همراه جزئیات است. برای رسیدن به جزئیات دقیق و عکسی شارپ، ما باید چند فاکتور را کنترل کنیم از جمله ثابت نگه داشتن سوژه و تجهیزات و مانت لنز با کیفیت. قدم بعدی ثابت نگه داشتن گوشی موبایل قبل و در طول عکس گرفتن است.

ساده ترین روش برای ثابت نگه داشتن موبایل اتصال آن به یک سه پایه است. پایه های نگه دارنده گوشی (هولدرها) را می توانید با قیمت کمی خریداری کرده و به یک سه پایه استاندارد وصل کنید. برای مثال سه پایه های همه کاره جابی (Joby) گزینه مناسبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *