آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

راهنمای انتخاب سبک عکاسی برای عکاسان مبتدی

انتخاب سبک عکاسی برای عکاسان مبتدی

شما به عنوان یک عکاس حرفه‌ای تازه وارد، باید سبک و نوع کار خود را مشخص کنید. راهنمای انتخاب سبک عکاسی برای عکاسان مبتدی به شما کمک می کند تا هرچه راحتتر این کار را انجام دهید.

انتخاب سبک عکاسی برای عکاسان مبتدی

چالش منحصر به فرد بودن در عکاسی

دستیابی به اصالت ممکن است بسیار دشوار باشد. خصوصاً امروزه که به راحتی می توانید عکس‌های سایر عکاسان را بصورت آنلاین مشاهده کنید. در قدیم و زمانی که هنوز عکاسی دیجیتال کشف نشده بود، حفظ کردن راز‌های عکاسی آسان‌تر بود زیرا عکاسان قبل از اینکه کسی بتواند تصاویر را ببیند، باید عکس‌های خود را چاپ می کردند.

بنابراین در این دوران، ایجاد یک سبک و هویت اصلی ممکن است ساده‌تر از آنچه در قدیم اتفاق می افتاد، به نظر بیاید. به خصوص اگر توانایی مشاهد آثار عکاسان مورد علاقه خود را داشته باشید. اما نکاتی وجود دارد که با یادگیری و دنبال کردن آن ها، می‌توانید مطمئن شوید که برای خود یک هویت و اصالت مشخص درست کرده اید.

افراد بسیاری هستند که برای اصالت و هویت ارزش قائلند

اولین چیزی که باید بدانید این است که امکان دارد دو فرد مختلف، مثلا عکاسانی که هر کدام در یک جای متفاوت از دنیا زندگی می‌کنند، یا مشتریانی از دو شرکت مختلف، یک ایده مشابه داشته باشند. این به خودی خود، نقض قوانین حق چاپ نیست، اما می‌تواند اثری شبیه به کارهای شخص دیگری باشد.

این مطلب را هم ببینید
دوربین دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

فقط زمانی که چیزی صد درصد مشابه نسخه دیگر باشد، می‌توان گفت، که این یک تقلید از اصل محسوب می‌شود. با تمام این توضیحات و اینکه عکس شما ممکن است تنها شبیه به یک اثر دیگر باشد، اما باز هم هیچ کس دوست ندارد زمانی که مقابل مشتری قرار میگیرد، جمله «این عکس‌ها شبیه به کار‌های عکاسان دیگر است! آن‌ها مفاهیم مشابهی دارند.» را بشنود.

بنابراین مواردی هستند که شما باید انجام دهید، یا حتی انجام ندهید، تا مطمئن شوید که کارتان به همان اندازه که انتظار دارید اصیل است. به خصوص اگر هنوز یک عکاس مبتدی هستید و سعی دارید راه خود را در بازار پیدا کنید.

در ابتدا با افراد دیگر کار کنید

از آنجا که شما با چندین فرد یا گروه دیگر و در مکان‌های مختلف کار خواهید کرد، این امر به افزایش خلاقیت شما و البته یادگیری از دیگران کمک خواهد کرد. شما راحت‌تر می‌توانید ایده هایی را بیابید که فقط مختص به خودتان باشد. اگر این کار را نکنید احتمالا تعداد زیادی از مشتریان احتمالیتان را از دست خواهید داد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین پهپادهای فیلمبرداری در سال 2020

گاهی قانون شکن باشید

بیش از حد روی قوانین تمرکز نکنید، زیرا این امر می تواند محدودیتی برای کارهایی باشد که می توانید انجام دهید. از شکستن چند قانو ساده عکاسی نترسید. تا زمانی که خودتان و مشتری هایتان از عکس‌های شما راضی هستند، راه خود را ادامه دهید. به یاد داشته باشید خلاقیت شما مانند هیچ شخص دیگری نیست. تقریبا هیچ دو نفری سطح مهارت و خلاقیت یکسانی ندارند. پس به خودتان اعتماد کنید.

همیشه خود را محصل بدانید

همواره برای یادگیری بیشتر آماده باشید. حتی اگر به سطحی رسیدید که از نگاه دیگران جزو بهترین‌ها بودید باز هم چیز‌های جدیدی برای یاد گیری هست. مخصوصا در دنیای امروز که علم و تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و تغییر هستند. به سمینار ها، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها و حتی مسابقات عکاسی بروید. این کار‌ها بهترین عوامل برای تمرین مهارت‌ها و بهبود آن هاست و به شما اجازه می‌دهد تا هویت خود را در زمینه عکاسی شکل دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *