ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند پروفایل کاربری مرورگر که بسیار مهم هستند

پروفایل کاربری مرورگر

اگر کامپیوترتان با سایر اعضای خانه مشترک است بهتر است هر یک پروفایل‌های کاربری مختلفی برای خود داشته باشید. پروفایل‌های کاربری مختلف موجب می‌شود هر کاربری به افزونه‌ها، تنظیمات، تاریخچه، بوکمارک‌ها، اطلاعات کارت‌های اعتباری و ایمیل‌های خودش دسترسی شخصی داشته باشد. پروفایلهای کاربری در مرورگرها انواع مختلفی دارند که در این بخش ما به معرفی چند پروفایل کاربری مرورگر که بسیار مهم هستند می پردازیم.

انواع پروفایل کاربری مرورگر

پروفایل کاری

اگر شما در خانه و به وسیله سیستم‌تان کار می‌کنید که البته بسیاری از ما در این زمان که اردیبهشت 1399 است به دلیل شیوع ویروس کرونا از منازل کارها را پیش می‌بریم، شاید خواهان این باشید که اطلاعات و داده‌های کاری‌تان را از بقیه موارد جدا کنید. شما می‌توانید با ایجاد یک پروفایل کاری، نرم‌افزارها و صفحات ذخیره شده غیر لازم را کنار بگذارید.

این مطلب را هم ببینید
روتر وای فای 6 شیائومی با قیمتی پائین معرفی شد

پروفایل سرگرمی

اگر اهل بازی هستید و انجمن های مختلف بازی ها عضو هستید ، می‌توانید با ساخت یک پروفایل جداگانه تمام بازی های خود را کنار هم دیگر بگذارید تا در صورت نیاز به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

پروفایل سفر

اگر تنها گاهی اوقات به مسافرت می‌روید، یک پروفایل سفر می‌تواند به دو شکل برای شما مفید باشد. شما می‌توانید هر آنچه که در این زمینه دارید مانند صفحات ذخیره شده را در یک پروفایل مجزا ذخیره کنید.

پروفایل وب‌سایت شما

اگر شما وبسایتی دارید یا اینکه مدیریت یک وبسایت در دستان شماست بهتر است پروفایل جداگانه‌ای بسازید تا هر آنچه که لازمه مدیریت وبسایت دارید را در آنجا قرار دهید. در زمینه طراحی سایت و مدیریت آن بی شک شما به بسیاری از افزونه‌ها و صفحات ذخیره شده در زمان کارهای دیگر نیاز ندارید و لازم که فضای مرورگر شما را اشغال کنند.

این مطلب را هم ببینید
افزایش مصرف اینترنت بخاطر قرنطینه خانگی

پروفایل حساب بانکی و خرید

اگر از یک پروفایل استفادع کنید، موارد حساب بانکی و دیگر اطلاعات حساس شما در خطر قرار دادند زیرا بسیاری از افزونه‌های خرابکار و حتی کوکی‌ها قادر شناسایی این دسته از اطلاعات هستند و می‌توانند این اطلاعات را برای مقاصد سو استفاده به دست دزدان اینترنتی برسانند. شما می‌توانید با ایجاد یک پروفایل بانکی مخصوص و رمزگذاری شده تنها در صورت لزوم به آن مراجعه کرده و کار خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *