آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

چگونه از هویت دیجیتالی خود محافظت کنیم؟

به لطف سرقت هویت دیجیتال در فضای مجازی معمولا افراد پول های خود را از دست می دهند.در ساده‌ترین شکل، هویت دیجیتالی شما از مجموعه‌ای از چیزهایی تشکیل شده است که می‌توان توسط آن‌ها ار شما و شخصیت شما ردیابی کرد. این می تواند از عکس هایی که به صورت آنلاین ارسال می کنید تا حساب های خرید آنلاین، حساب های ایمیل تا شماره تلفن و حساب های بانکی تا شناسه مالیاتی شما را شامل شود.

به این ترتیب، هویت دیجیتالی شما مانند ده ها قطعه پازل است که از حساب های مختلف، شماره های شناسایی و غیره تشکیل شده است. وقتی کنار هم قرار می گیرند، تصویری از شما ایجاد می کنند. و به همین دلیل است که آن قطعات کوچک پازل هویت شما، اهداف جذابی برای هکرها هستند. اگر ترکیب مناسبی از آنها به دست آورند، می‌توانید قربانی دزدی یا کلاهبرداری شوید.

اتفاقی که در حال رخ دادن است این است: افرادی که در دهه 20 و 30 زندگی خود هستند، دو برابر بیشتر از افراد 40 ساله و بالاتر احتمال دارد که هنگام خرید آنلاین پول خود را از دست بدهند. این بر اساس آمارهای اخیر کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) است، که همچنین نشان می دهد که افراد بین 20 تا 30 سالگی بسیار بیشتر احتمال دارد که پول خود را به دلیل کلاهبرداری گزارش کنند. علاوه بر این، آنها همچنین 77٪ بیشتر از افراد مسن تر احتمال دارد که آن را از طریق یک ایمیل کلاهبرداری پول از دست بدهند.

و جای تعجب نیست که  جوانترها از این طریق هدف قرار می گیرند. آنها بسیار بیشتر از هر گروه سنی دیگری از برنامه های تلفن همراه برای پرداخت های همتا به همتا، انتقال پول بین حساب ها، واریز چک و پرداخت قبوض استفاده می کنند. به‌طور خلاصه، به لطف تلفن‌هایشان و همچنین کامپیوترهایشان، پول زیادی در کف دستشان جریان دارد.

محافظت از خود در برابر هکرها و کلاهبرداری به معنای محافظت از هویت دیجیتال شماست. و با توجه به تمام اطلاعاتی که هویت دیجیتال شما شامل می شود، می تواند کار بسیار بزرگی به نظر برسد. اگرچه می توان این کار را انجام داد، به خصوص اگر به هویت خود مانند یک پازل فکر کنید. یک قطعه در اینجا، یک قطعه دیگر آنجا، می تواند تصویر را کامل کند (یا آنقدر کامل شود) تا به یک هکر آنچه را که برای جدا کردن شما از پول شما نیاز دارد، بدهد. بنابراین، راه ایمن ماندن این است که آن قطعات پازل را از دست دیگران دور نگه دارید.

این مطلب را هم ببینید
انتشار جزییاتی از 12 گوشی جدید شیاومی برای سال 2022

شش راه برای محافظت از هویت دیجیتال خود در برابر هکرها و کلاهبرداری

در واقع آنقدرها هم سخت نیست. با چند عادت جدید و چند اپلیکیشن که به شما کمک می کنند، می توانید از خود در برابر سردردها و دردهای ساده ناشی از کلاهبرداری محافظت کنید. در اینجا لیستی از چیزهای ساده ای وجود دارد که می توانید بلافاصله شروع کنید:

1. با اصول اولیه شروع کنید نرم افزار امنیتی

با محافظت از وسایل خود از خود محافظت کنید. نصب و استفاده از نرم افزارهای امنیتی بر روی کامپیوترها و تلفن های شما می تواند از انواع حملات جلوگیری کند و در حین گشت و گذار، بانک و خرید آنلاین شما را ایمن تر کند. باید دوباره بر آن تأکید کنیم از تلفن خود محافظت کنید. تنها حدود نیمی از مردم از تلفن خود محافظت می کنند. بدون محافظت از تلفن خود به این معنی است که شما تمام آن پول را به روشی در اینترنت ارسال می کنید که بسیار بسیار کمتر از محافظت آنلاین است.

2. رمز عبور قوی ایجاد کنید

شما همیشه این مورد را می شنوید و دلیل خوبی دارد گذرواژه های قوی و منحصر به فرد یکی از بهترین دفاع های شما را در برابر هکرها ارائه می دهد. هرگز از آنها (یا تغییرات جزئی در آنها) در پلتفرم‌ها و سرویس‌های مختلف استفاده نکنید. فراموش نکنید که آنها را به طور منظم به روز کنید (یعنی حداقل هر 60 روز یکبار)! در حالی که به نظر می رسد کار زیادی باشد، یک مدیر رمز عبور می تواند همه چیز را برای شما حفظ کند. و اگر پلتفرم یا سرویس شما استفاده از احراز هویت دو مرحله ای را ارائه می دهد، قطعاً از آن استفاده کنید. این یک لایه امنیتی بیشتر است که هک کردن را برای کلاهبرداران سخت تر می کند.

3. با به روز رسانی های خود به روز باشید

به‌روزرسانی‌ها تقریباً هر روز روی تلفن‌ها و کامپیوترهای ما ظاهر می‌شوند، در مقابل از تعویق انداختن آن‌ها به بعد مقاومت کنید. گذشته از ایجاد بهبود، به روز رسانی ها اغلب شامل اصلاحات امنیتی مهمی هستند. بنابراین، هنگامی که یک هشدار برای سیستم عامل یا برنامه خود در دستگاه های خود دریافت می کنید، ادامه دهید و به روز رسانی کنید. به این فکر کنید که یک خط دفاعی دیگر در برابر هکرهایی که به دنبال سوء استفاده از نقص های قدیمی در برنامه های شما هستند، اضافه می کند.

4. هنگام اشتراک گذاری دو بار فکر کنید

رسانه‌های اجتماعی جایی است که هکرها برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی به آنجا مراجعه می‌کنند، زیرا مردم گاهی اوقات راهی برای اشتراک‌گذاری بیشتر از آنچه باید دارند، دارند. با اطلاعاتی مانند روز تولد، نام اولین مدرسه، نام مادر یا حتی مارک اولین ماشین شما، آنها می توانند به سوالات امنیتی رایجی که می تواند به حساب های شما نفوذ کند پاسخ دهند. تنظیمات حریم خصوصی را در حساب های خود بالا ببرید تا فقط دوستان و خانواده بتوانند پست های شما را ببینند و متوجه شوید که بهترین دفاع در اینجا این است که در وهله اول اطلاعات حساسی را پست نکنید. همچنین، از آن «آزمون‌هایی» که گاهی در فیدهای اجتماعی شما ظاهر می‌شوند دوری کنید. اینها راه های دیگری هستند که هکرها سعی می کنند اطلاعاتی را به دست آورند که می تواند هویت شما را در معرض خطر قرار دهد.

این مطلب را هم ببینید
تبلت لنوو M10 با قیمت مقرون به صرفه معرفی شد

5. آن را خرد کنید

با وجود اینکه بسیاری از ما با صورت‌حساب‌های خود بدون کاغذ گرفته‌ایم، سرقت هویت با حفاری در سطل زباله، یا «غواصی در زباله‌دان» هنوز هم هست. چیزهایی مانند صورتحساب های پزشکی، اسناد مالیاتی، و چک هنوز ممکن است راه خود را به صندوق پستی شما باز کنند. وقتی با آنها تمام شد آنها را به دور بیندازید. ابتدا روی کاغذ خردکن سرمایه گذاری کنید. هنگامی که آن چک را به صورت آنلاین واریز کردید یا آن صورت حساب فرد را پرداخت کردید، آن را ریز ریز کنید تا اطلاعات شخصی یا حساب موجود در آن قابل خواندن نباشد (و بتوان آن را به طور ایمن بازیافت کرد). دوم، اگر برای مدتی به خارج از شهر می‌روید، از یکی از دوستانتان بخواهید نامه‌های شما را جمع‌آوری کند یا از اداره پست بخواهید نامه‌های شما را موقتاً نگه دارد. این کار از سارقان جلوگیری می کند تا زمانی که شما دور هستید، اطلاعات شخصی را مستقیماً از صندوق پست شما خارج کنند

هویت دیجیتال خود را در دستان خود نگه دارید

با توجه به اطلاعات بسیار زیادی که هویت دیجیتال شما را تشکیل می دهد، یک راه گسترده تر برای ایمن نگه داشتن آن شامل این است که از خود یک سوال بپرسید: اگر کسی این اطلاعات را به دست آورد، چه اتفاقی می افتد؟ درک بیشتر اینکه حتی تکه‌های کوچک اطلاعات ناامن می‌تواند منجر به کلاهبرداری یا سرقت به نام شما شود، کمک می‌کند حتی آن صورت‌حساب ریز نشده یا چک بازپرداختمی‌تواند پازل مورد نیاز را به کلاهبرداران بدهد. با دور نگه داشتن این اطلاعات از دست دیگران، می توانید هویت دیجیتال خود را ایمن نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *