ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چگونه با هدفون به تلویزیون گوش دهید

نیازی نیست صدای تلویزیون خود را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارید. اینها ساده ترین راه ها برای اتصال هدفون به تلویزیون هستند.وقتی با دوستانتان در حال تماشای تلویزیون هستید، وقتی به تنهایی مشغول تماشای تلویزیون هستید، نیازی نیست آن صدا را با همه اطرافیان خود به اشتراک بگذارید. در واقع، اگر تنها شما هستید که در اواخر شب تلویزیون تماشا می کنید، یا اگر از تلویزیون خود به عنوان نمایشگر دوم در حین کار در خانه استفاده می کنید، احتمالاً نمی خواهید مزاحم دیگران، هم اتاقی ها، بچه ها یا همسایگان خود شوید. اگر واقعاً می‌خواهید ساکت باشید، می‌توانید بلندگوها را بی‌صدا کنید  ما راه‌حل بهتری داریم:

از هدفون استفاده کنید.

هدفون به شما این امکان را می دهد که به هر چیزی که می خواهید گوش دهید بدون اینکه اطرافیان خود را آزار دهید. شما احتمالاً از آنها بیشتر برای گوش دادن به موسیقی یا پادکست یا حتی تماشای ویدیو در تلفن یا رایانه خود استفاده می کنید، اما آنها به دستگاه های تلفن همراه یا رایانه های شخصی محدود نمی شوند. راه های مختلفی برای اتصال هدفون به تلویزیون وجود دارد تا از مزایای ترکیبی صدای خصوصی و صفحه نمایش بزرگ لذت ببرید. در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید از هدفون یا هدفون مورد علاقه خود با تلویزیون خود استفاده کنید.

اتصال سیمی مستقیم

این مستقیم ترین و واضح ترین راه برای گوش دادن صدای تلویزیون با هدفون است. اگر تلویزیون شما دارای جک هدفون 3.5 میلی متری است، فقط هدفون سیمی خود را به آن وصل کنید. اگر تلویزیون شما جک 3.5 میلی‌متری ندارد، اما دارای خروجی‌های استریو RCA است، یک آداپتور RCA به 3.5 میلی‌متر تهیه کنید و از هدفون‌های خود در این راه استفاده کنید.

مشکل واضح در اینجا این است که برای گوش دادن به یک فاصله خوب از تلویزیون خود به یک سیم بسیار طولانی نیاز دارید. و حتی اگر آن سیم را داشته باشید، از نظر فیزیکی به تلویزیون خود متصل می شوید. شما باید مراقب باشید که کابل را نکشید یا از روی آن گیر نکنید و کار کردن با آن خیلی خوشایند نیست. ما واقعاً این روش را توصیه نمی کنیم، مگر اینکه تلویزیون شما یک صفحه نمایش کوچک درست در نزدیکی شما باشد، و حتی در این صورت احتمالاً بهترین راه برای انجام آن نیست.

اگر پخش کننده رسانه آمازون Fire TV (مانند Fire TV Cube یا Fire TV Stick) یا تلویزیونی دارید که از پلت فرم Fire TV آمازون استفاده می کند، یک گزینه بی سیم داخلی دارید: بلوتوث. Fire TV می تواند مستقیماً به دستگاه های بلوتوث مانند کنترلرهای بازی، صفحه کلید و هدفون متصل شود. این بدان معنی است که شما می توانید به سادگی هدفون بلوتوث مورد علاقه خود را با دستگاه Fire TV خود درست مانند یک گوشی هوشمند جفت کنید.

این مطلب را هم ببینید
مرورگر جدید Edge مبتنی بر کرومیوم منتشر شد

از صفحه اصلی، به منوی تنظیمات بروید و Controllers & Bluetooth Devices را انتخاب کنید. دستگاه های دیگر را انتخاب کنید، سپس دستگاه جدید را اضافه کنید. هدفون بلوتوث خود را در حالت جفت شدن قرار دهید و زمانی که روی صفحه ظاهر شد آنها را انتخاب کنید. Fire TV شما اکنون هنگام اتصال هدفون، صدا را به آن‌ها پخش می‌کند.

Android TV/Google TV: بلوتوث

درست مانند Fire TV (که خود مبتنی بر Android است)، دستگاه‌های Android TV و Google TV می‌توانند با دستگاه‌های بلوتوث جفت شوند. این بدان معناست که می‌توانید از هدفون‌های بلوتوث خود با هر مدل هایسنس یا سونی مجهز به Android TV، یا تلویزیون Nvidia Shield یا پخش‌کننده رسانه TiVo Stream 4K استفاده کنید. این بسیار شبیه به جفت کردن هدفون بلوتوث با دستگاه Fire TV است. Google TV، جایگزین Android TV، از جفت شدن بلوتوث نیز پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید به راحتی هدفون بلوتوث را به Chromecast با Google TV یا هر مدل مجهز به تلویزیون گوگل مانند Sony A90J متصل کنید.

این روند برای Android TV و Google TV یکسان است. از صفحه اصلی، به منوی تنظیمات بروید و Remote & Accessories را انتخاب کنید. افزودن لوازم جانبی را انتخاب کنید و هدفون بلوتوث خود را در حالت جفت شدن قرار دهید. هنگامی که هدفون ظاهر شد در منو انتخاب کنید. اکنون هدفون شما با دستگاه Android/Google TV شما جفت شده است.

Roku TV: برنامه گوشی هوشمند

پخش‌کننده‌های رسانه‌ای Roku و تلویزیون‌های Roku مانند سری Hisense R8F و TCL 6-Series بلوتوث ندارند، اما همچنان به شما این امکان را می‌دهند که به صورت بی‌سیم به هر آنچه که تماشا می‌کنید گوش دهید. پاسخ Roku، گوش دادن خصوصی نامیده می شود، ویژگی که صدا را از طریق برنامه Roku به تلفن هوشمند یا تبلت متصل پخش می کند.

برنامه Roku (موجود در Android و iOS) را روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کنید و آن را طوری تنظیم کنید که با پخش کننده Roku یا تلویزیون شما کار کند. پس از اتصال برنامه، هدفون را به تلفن یا رایانه لوحی خود وصل کنید تا به طور خودکار صدا را مستقیماً از طریق جک هدفون هدایت کنید.برخی از دستگاه‌های Roku، مانند Roku Ultra و Roku Streambar Pro، حتی به برنامه Roku برای کار کردن نیازی ندارند. اگر کنترل از راه دور Roku شما دارای جک هدفون در کناره باشد، می‌تواند بدون گوشی هوشمند شما قابلیت گوش دادن خصوصی را ارائه دهد. فقط هدفون خود را (یا هدفون همراه Roku Ultra) را به جک وصل کنید و به طور خصوصی به هر آنچه که در حال تماشای آن هستید گوش دهید.

این مطلب را هم ببینید
گلکسی بادز لایو سامسونگ رونمایی شد

سایر پلتفرم های تلویزیون هوشمند

تلویزیون شما ممکن است بلوتوث داشته باشد حتی اگر یکی از سه پلتفرم رایج نباشد. سیستم عامل webOS ال جی و سیستم عامل تایزن سامسونگ هر دو از هدفون و هدست بلوتوث پشتیبانی می کنند. برای دستورالعمل های مربوط به هر پلت فرم تلویزیون روی پیوندها کلیک کنید. در اینجا به احتمال زیاد بلوتوث را در مدل های تلویزیون رده بالاتر دریافت خواهید کرد. آنها ممکن است در تلویزیون های قدیمی یا پایین تر در دسترس نباشند.

فرستنده بلوتوث

اگر تلویزیون یا پخش کننده رسانه شما از بلوتوث یا پخش صدا از طریق برنامه پشتیبانی نمی کند، باید نوعی فرستنده برای گوش دادن بی سیم داشته باشید. فرستنده‌های بلوتوث دستگاه‌های ارزان‌قیمتی هستندکه شما را به پشت تلویزیون خود وصل می‌کنند تا صدا را به صورت بی‌سیم به یک دستگاه صوتی بلوتوث جفت شده در نزدیکی خود پخش کنید.

فرستنده های بلوتوث زیادی موجود است، اما همه آنها برای تلویزیون مناسب نیستند. فرستنده‌های ارزان‌تر فقط از طریق جک‌های 3.5 میلی‌متری متصل می‌شوند که در برخی از تلویزیون‌ها وجود دارد اما بهترین اتصال موجود نیست. به دنبال فرستنده ای با ورودی صوتی نوری (TOSLink یا SPDIF) باشید. خروجی‌های نوری رایج‌ترین خروجی‌های صدا در تلویزیون‌ها هستند و به لطف اتصال دیجیتالی آن‌ها، کیفیت صدای عالی و پایداری را ارائه می‌دهند.

 

هدفون تلویزیون بی سیم

اگر از قبل هدفون ترجیحی برای استفاده در هنگام تماشای تلویزیون ندارید، یا نمی‌خواهید با جفت شدن بلوتوث سروکار داشته باشید، همیشه می‌توانید یک راه‌حل همه کاره در قالب هدفون بی‌سیم دریافت کنید. فقط باید مطمئن شوید که هدفون بلوتوثی نیست.

اکثریت قریب به اتفاق “هدفون های بی سیم” بلوتوث هستند و این برای اکثر کاربران خوب است. اگر می‌خواهید هدفون‌هایی را به‌طور خاص برای استفاده با تلویزیون تهیه کنید، یک مجموعه غیر بلوتوث با فرستنده اختصاصی می‌خواهید. ما بسیاری از این هدفون‌ها را آزمایش نکرده‌ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *