اخبار تکنولوژی

گوشی های شیائومی سری پوکو x4

گوشی های سری پوکو x4

امروز می خواهیم در رابطه با گوشی های سری پوکو x4 صحبت کنیم. پوکو اخیراً گوشی میان رده جدید X3 را با قیمت 16999 روپیه عرضه کرده است. با عرضه این میان رده جدید، پوکو رقابت سختی در این بخش به وجود آورده است. در حالی که Realme 7 Pro با قیمت 21,999 روپیه در دسترس است، هر دو Poco X3 و Realme 7 Pro در اندروید 10 همراه با دو سیم کارت و نسبت تصویر 20:9 بسته بندی شده اند. برای فهمیدن ویژگی های گوشی های سری پوکو x4 تا انتها با ما همراه باشید.

گوشی شیائومی مدل پوکو x4

برند شیائومی پوکو یک گوشی هوشمند میان رده جدید به نام شیائومی پوکو X4 ارائه کرده است. در مورد مشخصات، این گوشی دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی IPS LCD با وضوح Full HD + 1080 در 2400 پیکسل است. این به تراکم پیکسلی 395ppi ترجمه می شود. صفحه نمایش دارای محافظ Corning Gorilla Glass است. گوشی های سری پوکو x4 دارای یک دوربین چهارگانه در پشت است که شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق 2 مگاپیکسلی است.

گوشی های سری پوکو x4

یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در جلو برای سلفی و تماس های ویدیویی وجود دارد. در بخش عملکرد، این گوشی از پردازنده هشت هسته ای کوالکام اسنپدراگون 765G همراه با رم 6 گیگابایتی به همراه می برد. برای گرافیک، گوشی هوشمند با پردازنده گرافیکی Adreno 620 ارائه شده است. حافظه داخلی گوشی هوشمند 64 گیگابایت است و از طریق کارت microSD تا 512 گیگابایت پشتیبانی می‌شود. این گوشی انرژی خود را از باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی می گیرد. با پشتیبانی از شارژ سریع، می توانید باتری را خیلی سریع دوباره پر کنید. این گوشی هوشمند دارای سیستم عامل اندروید v11 مبتنی بر MIUI است.

دیگر گوشی‌های محبوب شیائومی پوکو که ممکن است دوست داشته باشید، شیائومی پوکو ایکس 3 (64 گیگابایت)، شیائومی پوکو ام 2 پرو (64 گیگابایت) و شیائومی پوکو M3 (64 گیگابایت) هستند.

طراحی و نمایش

از نظر طراحی، شیائومی پوکو X4 دارای صفحه نمایش بدون حاشیه با محافظ Corning Gorilla Glass است. دوربین سلفی در داخل یک سوراخ پانچ در مرکز قرار گرفته است. صفحه نمایش 6.67 اینچی IPS LCD وضوح Full HD + 1080 در 2400 پیکسل را ارائه می دهد که به تراکم پیکسلی 395ppi تبدیل می شود. این گوشی دارای نسبت تصویر 20:9 است که تجربه تماشای بزرگ تری را ارائه می دهد.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه طول عمر باتری آیفون 13 در مقابل نسل های قبلی

دوربین و امنیت

برای عکاسی، این گوشی هوشمند دوربین های سه گانه در پشت را به فلاش LED مجهز می کند. چهار دوربین موجود در این گوشی شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض، یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک دوربین با عمق 2 مگاپیکسلی است. از ویژگی های دوربین این گوشی می توان به زوم دیجیتال، فلاش خودکار، فوکوس لمسی و تشخیص چهره اشاره کرد. این گوشی به لطف حسگر اثرانگشت که در کنار آن تعبیه شده است، احراز هویت بیومتریک ایمن را انجام می دهد. بنابراین گوشی های سری پوکو x4  دارای دوربین های قدرتمندی است.

ذخیره سازی و عملکرد

در مورد حافظه داخلی، Xiaomi Poco X4 دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره داده ها، فایل ها، برنامه ها، فیلم ها، تصاویر کاربران است. همچنین، این دستگاه از افزایش فضای ذخیره سازی تا 512 گیگابایت با استفاده از اسلات کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند. این گوشی هوشمند از چیپست هشت هسته ای Qualcomm Snapdragon 765G بهره می برد. این گوشی به لطف 6 گیگابایت رم، عملکرد چندوظیفه ای بدون تاخیر را امکان پذیر می کند. این چیپست توسط پردازنده گرافیکی Adreno 620 پشتیبانی می شود.

باتری و اتصال

گوشی های سری پوکو x4 را با یک باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعتی بارگذاری کرده است. عمر باتری بیش از یک روز را حتی در صورت استفاده زیاد ارائه می دهد. باتری را می توان از طریق درگاه USB Type-C شارژ کرد. در مورد گزینه های اتصال، این گوشی از 5G، 4G VoLTE، Wi-Fi 802.11، b/g/n، بلوتوث نسخه 5.0، GPS با A-GPS، شارژ USB و جک 3.5 میلی متری صدا برای هدفون های سیمی پشتیبانی می کند.

گوشی های سری پوکو x4

نکات کلیدی مربوط به پوکو x4

شیائومی پوکو X4 با ابعاد و صفحه نمایش 6.7 اینچی وزن دارد. وضوح صفحه نمایش 2400×1080 پیکسل است، تصویر روشن و شفاف است. دوربین پشتی دارای سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ GW3 است. برای عکس های سلفی با کیفیت بالا، دوربین جلو با کیفیت 20 مگاپیکسل بسیار کاربردی است.

این مطلب را هم ببینید
مشخصات فنی وان پلاس 10 پرو فاش شد

تاریخ عرضه Xiaomi Poco X4 نوامبر 2021 است. ما همچنین به ویژگی های فنی زیر توجه می کنیم: 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی که همراه با پردازنده Mediatek Dimensity 1100U کار می کند. این مدل برای افرادی که به سیستم عامل اندروید 11 عادت کرده اند، انتخابی عالی خواهد بود که در حال حاضر ارزش خرید دارد زیرا قیمت دستگاه بسیار ارزان است. بنابراین گوشی های سری پوکو x4 می تواند انتخابی عالی باشد.

شیائومی پوکو ایکس 4 دارای اسلات دو سیم کارت است که می توانید از خدمات اپراتورهای مختلف استفاده کنید و 2 شماره داشته باشید. هم چنین پشتیبانی از 5G وجود دارد، اینترنت سریع خواهد بود زیرا سرعت اتصال 10 – 25 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود. Xiaomi Poco X4 دارای یک اسلات کارت SD برای ذخیره سازی قابل افزایش است.

جک هدفون استاندارد است، شما می توانید هر هدستی را با درگاه 3.5 میلی متری بدون آداپتور متصل کنید. Xiaomi Poco X4 دارای NFC است، شما می توانید با آن پرداخت های موبایلی انجام دهید. می توانید از آن به عنوان یک کنترل از راه دور استفاده کنید زیرا دارای یک بلستر مادون قرمز (IR) است. ظرفیت باتری شیائومی پوکو X4 5000 میلی آمپر ساعت است، پشتیبانی از شارژ سریع وجود دارد که زمان زیادی را صرف نمی کند. قطعاً نباید گوشی هوشمند را داخل آب انداخت یا زیر دوش برد، زیرا ضد آب نیست. به صورت خلاصه می توان گفت گوشی های سری پوکو x4 ویژگی های منحصربه فردی دارند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم که گوشی های سری پوکو x4  را به صورت کامل بررسی کنیم و از مزایا و معایب آن آگاه شویم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *