ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چگونه حجم فایل پاورپوینت را کم کنیم؟

کاهش حجم فایل پاور پوینت

یکی از نرم افزارهایی که بسیار پرکاربرد و افراد دائما در حال استفاده از آن هستند، نرم افزار پاورپوینت می باشد. این نرم افزار یکی از انواع محبوب ترین ها در نزد مخاطب است. ولی سوالی که اغلب افراد راجع به آن می پرسند، اینه که چگونه به کاهش حجم فایل پاور پوینت بپردازیم؟ به این ترتیب در این مقاله قصد داریم راجع به آن اطلاعات لازم را به دست آوریم.

کاهش حجم فایل پاور پوینت

افرادی که با این برنامه کار می کنند، با طراحی و سبک پاور پوینت آشنایی دارند و می دانند که این برنامه به صورت اسلاید اسلاید می باشد. به این ترتیب فرد باید محتواهای خود را در انواع اسلایدها پیاده کند. در اصل پاور پوینت در انواع این صفحات، به کاربر اجازه می دهد تا متناسب با سلیقه خود به شخصی سازی بپردازد، و آن را مطابق با سلیقه خود و موضوعی که مدنظر دارد طراحی کند. اما نکته ای که امروزه وجود دارد و به مخاطبین اجازه انجام یکسری کارها را در پاور پوینت نمی دهد، محدودیت در کاهش دادن حجم فایل ها می باشد. به همین دلیل آن ها به دنبال این هستند که بدانند چگونه می توان حجم این فایل ها را کاهش داد.

انواع روش های کاهش حجم فایل پاور پوینت

کاهش حجم فایل پاورپوینت در بهبود کیفیت کار مخاطبین بسیار تاثیرگذار است، زیرا اسلایدهای بالا می تواند در بهبود این کار واقعا دردسر ساز باشد. پس در ادامه می خواهیم با این روش ها آشنا شویم. این روش ها به صورت زیر است:

این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای بکاپ گیری ویندوز را بشناسید

استفاده از فرمت PPT

در نهایت بعد از آنکه طراحی پاور پوینت به سیلقه خودتان تمام شد، بهتر استخراج آن را به وسیله فرمت پی پی تی انجام دهید. این فرمت از سال 2007 توسط مایکرو سافت در این نرم افزارها قرار داده شد. پس به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. در این نوع فرمت به دلیل آنکه فایل ها به صورت فشرده ذخیره می شوند، حجم کار کاهش پیدا می کند.

استفاده از Insert برای جایگذاری تصاویر

یکی از اشتباهاتی که اغلب کاربران پاور پوینت برای جایگذاری تصاویر خود در اسلایدهای طراحی شده  انجام می دهند، کپی کردن تصاویر از فایل اصلی دسکتاپ و پیست کردن آن در محل مورد نظر در پاور پوینت است. بهتر بدانید این کار حجم کار را بالا می برد. پس برای آنکه باعث کاهش حجم فایل پاور پوینت خود شوید، بهتر از بخش Insert برای جایگذاری تصاویر استفاده کنید.

کاهش حجم فایل پاور پوینت

ممنوعیت ادیت تصاویر در پاورپوینت

زمانی که تصاویر مورد نظر خود را در پاور پوینت جایگذاری کردید، به هیچ عنوان برای ادیت کردن آن در خود نرم افزار اقدام نکنید. این کار باعث می شود تا حجم هر ادیت که به روی تصاویر شما اضافه می شود، به روی افزایش فایل شما تاثیر گذار باشد. به همین دلیل اگر فکر می کنید که تصاویرتان به ادیت و ویرایش احتیاج دارد، حتما قبل از جایگذاری آن از طریق نرم افزارهای دیگر این کار را انجام دهید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعالسازی ذخیره اتوماتیک در ورد

تصاویر را فشرده سازی کنید

در برنامه پاورپوینت برای کاهش حجم فایل پاور پوینت به راحتی می توانید تصاویر خود را به صورت تک به تک یا کلی فشرده سازی کنید. برای این کار کافی به بخش save as و سپس more option مراجعه کنید و در گزینه Tool به روی Compress picture کلیک کنید. به این ترتیب می توانید میزان کیفیت تصویر خود را کاهش دهید.

غیر فعال کردن قابلیت ریکاوری خودکار

هر زمانی که شما در پاور پوینت مشغول به کار می شوید، این برنامه به صورت خودکار از فایل و اطلاعات شما ریکاوری می گیرد. به این ترتیب حجم فایل شما را دو برابر می کند. پس تنهاکافی این گزینه را غیر فعال کنید.

سخن پایانی

از آنجایی که مایکروسافت یک برنامه تمام و کمال را ارائه داده، در آن هیچ نقصی وجود ندارد. به همین دلیل برای کاهش حجم این فایل ها نیز روش های گوناگونی وجود دارد، که تنها باید آن ها را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *