مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چند تکنیک رعایت اصول سئو در محتوا نویسی

رعایت اصول سئو در محتوا نویسی

دنیای امروز به روی تکنولوژی و فناوری و ارتباطات در حال چرخش و حرکت کردن است. در این راستا افراد همه روزه در حال تلاش برای تولید محتواهای جدید برای کسب و کار خود هستند، البته کم پیش می آید، که یک محتوایی ایجاد شود که شگفت‌انگیز باشد و ذهن همه افراد را مجذوب خود کند. به همین دلیل محتوا نویسی از مهم‌ترین ابزارهای کاربردی در کار و سرمایه به حساب می آید، که می توانید با رعایت اصول سئو در محتوا نویسی در آن موفق شوید.

اصول سئو در محتوا نویسی

یکی از فعالیت های مهم و کارآمد در بهبود روند وب سایت ها، تولید محتوا به حساب می آید. در ابتدا چیزی که باید راجع به تولید محتوا بدانید، این که این کار با سایر فعالیت ها متفاوت است. تفاوت آن هم در میزان علاقه مندی فرد تولیدکننده می باشد. بهتر بدانید که درست برای انجام تولید محتوا راهکارهای مفیدی وجود دارد، ولی اصلی ترین آیتم آن علاقه است. فردی که به ساخت یک محتوای جذاب می پردازد، باید به کار خود علاقه داشته و جذاب ترین مقاله را با استفاده از هوش و خلاقیت خود تولید کند. اگر این عامل مهم تر و تاثیرگذار وجود داشته باشد، اکنون با رعایت اصول سئو در محتوا نویسی می توانید یونیک ترین مقاله ها را بسازید.

سوالی که اغلب افراد محتوا نویس می پرسند، این که چگونه یک محتوای خاص و منحصر به فرد تولید کنیم، که مخاطبین را جذب کند؟ این کار برای شروع تولید محتوا در وب سایت ها نیز نیاز به خلاقیت ویژه‌ای دارد که موفق شود روی افراد تاثیر بگذارد. به این ترتیب اصول مهمی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید بهترین محتوای سئو خود را در اختیار مخاطبین قرار دهید. برای آشنایی با انواع تکنیک های اصول محتوا و در نتیجه رعایت اصول سئو در محتوا نویسی با ما همراه باشید.

چه تکنیک هایی باید در محتوا نویسی سئو رعایت شود؟

تولید محتوا به روش های گوناگونی صورت می گیرد، ولی یکی از مهم ترین آن ها، تولید محتوای سئو می باشد. به همین دلیل اگر اصول لازم را در این فعالیت رعایت کنید، به راحتی می توانید مخاطبین را مجذوب مقاله های خود کنید. این تکنیک ها به صورت زیر می باشد:

رعایت اصول سئو در محتوا نویسی

تحقیق برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای مقاله

چیزی که در این راستا بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد، این که بعد از آنکه موضوع مورد نظر شما برای تولید محتوا مشخص شد، به دنبال جست و جوی پرتکرارترین کلمات کلیدی در گوگل در رابطه با آن موضوع باشید. به این ترتیب مخاطبین هر زمانی که بخواهند به چنین مقاله ای دسترسی داشته باشند، تنها با جست و جوی کلمات کلیدی که در مقاله خود به کار برده اید، می توانند محتوای شما را پیدا کرده و با یک کلیک به آن دسترسی داشته باشند. سپس بعد از پیدا کردن این کلمات، باید در نحوه چینش آن ها دقت کنید. پس در به کار بردن کلمات کلیدی، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • محل قرار گیری کلمات کلیدی بسیار مهم است.
  • جدا سازی کلمات کلیدی اصلی و فرعی
  • رعایت نکات سئو در به کار بردن این عبارات مهم
  • بهینه و یکسان بودن میزان این عبارات در مقاله (نه خیلی زیاد و نه خیلی کم)
  • کاربرد کلمات در توضیحات متا و عنوان ها
این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای ادغام چند فیلم در ویندوز

تولید محتوای سئو در مورد مسائلی که اهمیت دارند

قبل از آنکه راجع به موضوع مورد نظر خود شروع به تولید محتوا کنید، باید از خود بپرسید که آیا موضوعی که قصد نوشتن آن را دارم اصلا اهمیتی دارد، یا مخاطبین به آن اهمیتی می دهند؟ به همین دلیل باید برای شروع به نوشتن، عنوان هایی را مدنظر قرار دهید، که برای مخاطب جذاب باشد و افراد بیشتری برای خواندن آن ها در گوگل جست و جو کنند. به این ترتیب محتوای شما بی اهمیت نمی شود و پربازدید خواهد شد. چیزی که اغلب محتوانویسان فراموش می کنند، این که این مطالب توسط مخاطبین خوانده می شود. پس باید به صورتی نوشته شود، که مخاطب پسند باشد و آن ها از خواندن این مقالات لذت ببرند، و در نتیجه برای مخاطبین سودمند باشد.

یادگیری اصول سئو فنی سایت

برای آنکه بتواند یک محتوای جذاب را ارائه دهید، که سایت آن را در ابتدا قرار دهد، و امتیاز بیشتری کسب کنید، باید بتوانید محتوایی را عرضه کنید که تمام اصول سئو در آن رعایت شده باشد. این اصول شامل تمام مواردی است که بارها در این مقاله ذکر شد. برای نمونه به کار گیری تعداد درست کلمات کلیدی فرعی و اصلی، در نظر گرفتن سلیقه مخاطب و تمام مسائل این چنینی از انواع اصول سئو به حساب می آیند که باید به رعایت اصول سئو در محتوا نویسی بپردازیم.

رعایت اصول سئو در محتوا نویسی

بهینه بودن تولید محتوا

قطعا برای مقاله هایی که تولید می کنید، 2000 کلمه محتوا پیاده می کنید. ولی آیا ساختن محتوایی که ارزش یادگیری ندارد، اهمیتی دارد؟ مسلما اینطور نیست. به همین دلیل باید محتوایی که تولید می کنید از نظر اطلاعاتی که در ان قرار داده شده، خاص و ویژه و یونیک باشد. در اصل محتوای تولید شده باید برای مخاطب سودمند و جذاب به نظر برسد. افراد باید بتوانند از آنکه مقاله شما را به پایان رساندند، از آن اطلاعات سودمند و مفیدی را کسب کرده باشند. تنها در این صورت که می توانید یک محتوای بهینه تهیه کنید. داشتن یک عملکرد خوب در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل PDF به پاورپوینت بصورت آنلاین

ویرایش محتوا

اغلب افرادی که در حال نوشتن یک مقاله هستند، در ذهنشان پیچیدگی های زیادی ایجاد می شود. به این ترتیب هر چه مقدار که یک محتوا نویس عالی باشد، ممکن است در طول مقاله اشتباهاتی داشته باشد. پس بهترین روش برای آنکه از کیفیت محتوای خودتان اطمینان حاصل کنید، این که در پایان به صورت جزء به جزء و دقیق تمام موارد مهم از نظر نگارش، غلط املایی، تعداد کلمات کلیدی و … را مورد ویراستاری قرار دهید. به این صورت خواهید دید که می توانید یک مقاله بی نقص را ارائه دهید. ویرایش متن در آخر کار، از مهم ترین عوامل تاثیرگذاری است که به جرئت می توانم بگویم کیفیت مقاله شما را تا 20 درصد افزایش می دهد.

خوتان باشید نه یک کپی از دیگران

اگر در حوزه‌ای که فعالیت و تولید محتوا در وب سایت ها آغاز کرده‌اید، به این معنا نیست که شما باید حتما در آن حوزه موفق شوید و تنها در آن فعالیت کنید، بلکه می‌توانید خودتان باشید و نسبت به علایق خودتان محتوایی جذاب تولید کنید و مطمئن باشید که اگر آن‌ مختص خودتان باشد، علاقه‌مندان زیادی را نیز به خود جلب می‌کند زیرا این تولید محتوا خاص و بی‌نظیر می‌شود زیرا به جای تلاش برای ساختن یک محتوای فیک و غیر واقعی، یا کپی و سرقت از سایت های دیگر، محتوایی را تولید می‌کنید که بر اساس واقعیت است و خواندن آن نیز برای افراد جذابیت دارد. این آیتم نیز از اصلی ترین تکنیک های رعایت اصول سئو در محتوانویسی به حساب می آید.

نتیجه گیری

اکنون که با موضوع رعایت اصول سئو در محتوانویسی آشنا شدید، بهتر  بدانید که علاوه بر راه‌هایی که ذکر شد، مراحل بسیار بیشتری وجود دارد که شما را در این راه موفق می‌کند. اما نکته مهمی که در تولید محتوا در باید بدانید، این است که اگر در تمام بخش‌های ذکر شده توجه کرده باشید، تمام مراحل و راه‌های رسیدن به این موفقیت، به هوش و ذکاوت خود شما بستگی دارد. یعنی این خود شما هستید که می‌توانید با نوآوری و ایده‌هایی که طراحی می‌کنید، بهترین سود و پیشرفت را از این راه داشته باشید. در واقع پیشرفت و ایجاد تولید محتوا، به خود شما و نظریه شما بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *