آموزش و ترفند ها, ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, موبایل و تجهیزات جانبی

چگونه هدفون و هندزفری خود را تمیز کنیم؟

چگونه هدفون و هندزفری خود را تمیز کنیم؟

این روزها تمیز نگه داشتن هندزفری و هدفون اهمیت بیشتری نسبت به قبل دارد. دلیل این امر همه گیری جهانی است که تقریباً در دو سال گذشته با آن روبرو هستیم. اما حتی اگر کووید به پایان رسیده باشد، تمیز نگه داشتن ابزارهای شما، به خصوص آن هایی که تماس نزدیک با گوش های شما دارند، به دلیل مسائل بهداشتی بسیار مهم است. از آنجایی که هدفون روزانه استفاده می شود، میکروب هایی را دریافت می کند که می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد.برای در امان ماندن از بیماری های پوستی، لازم است ضدعفونی کردن هدفون و هندزفری را به روال خود تبدیل کنید. پس بیایید با راهنمای ضدعفونی کردن هدفون  شروع کنیم.

چرا باید هدفون خود را تمیز کنید؟

در حالی که بسیاری از مردم از تمرین ضدعفونی کردن هدفون  خود راضی نیستند، برای کسانی که هنوز قانع نشده‌اند، مطالعه‌ای در سال 2008 نشان داد که هدفون‌های کثیف ممکن است باعث عفونت مستقیم نشوند، اما می‌توانند نقشی حیاتی در انتقال آن به دیگران داشته باشند.بنابراین اگر هدفون خود را با کسی که عفونت گوش دارد به اشتراک بگذارید، به راحتی به شما و کسانی که بعداً آن را با آن ها به اشتراک خواهید گذاشت منتقل می شود.

در مورد شما هم همینطور است که اگر عفونت گوش دارید، می توانید با اشتراک گذاری آن را به سایر دوستان منتقل کنید. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از ابزارها (که این روزها طبیعی است) باعث افزایش سطح رطوبت در گوش ما می شود که آنها را دوستدار باکتری ها می کند.اگر هندزفری شما روی زمین افتاد، باید در اسرع وقت آنها را تمیز کنید زیرا ممکن است میکروب هایی را از روی زمین جذب کرده باشد که می تواند به گوش شما آسیب برساند. متأسفانه از کودکی به ما گفته می شود که وسایلمان را تمیز نگه داریم، اما به آن گوش نمی دهیم.

این مطلب را هم ببینید
چند ترفند کاربردی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ در ویندوز 10

 

چگونه هدفون و هندزفری خود را تمیز کنیم؟

چگونه هدفون خود را تمیز کنیم؟

در حالی که هدفون‌ ها و هندزفری‌ های مختلف به دلیل تغییر شکل و اندازه، به تکنیک‌های تمیز کردن متفاوتی نیاز دارند، اما ابزار اصلی تمیز کردن یکسان است. در زیر لیست ابزاری وجود دارد که باید برای تمیز نگه داشتن ابزارهای خود داشته باشید.

دستمال توالت
مسواک
موچین
پنبه
الکل (قوی تر از 63%) یا سفید کننده رقیق شده یا پراکسید هیدروژن
صابون شستشوی دست
دستکش
عینک یا عینک ایمنی

تمام موارد ذکر شده در بالا، روند کلی ضدعفونی کردن هدفون شما را ساده می کند. اگر همانطور که در بالا ذکر شد از تجهیزات صحیح استفاده کنید، به احتمال زیاد تمام میکروب های مرتبط با هدفون خود را پاک می کنید. الکل یا سفید کننده به راحتی دست های شما را می شویند اما مراقب باشید چون با چشم ها تماس پیدا می کند ممکن است باعث خارش شدید شود پس بهتر است از شیشه استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کند بودن کروم

بنابراین شما باید بسته به نوع هدفون ها را از هم جدا کنید. در صورت امکان، باید پدهای گوش را بردارید و هدبند را تا حد ممکن باز کنید تا هدفون شما کاملاً تمیز شود. به طور خلاصه، شما باید هم درونی و هم بیرونی را تمیز کنید.

تمیز کردن کثیفی و زباله های بزرگ

وقتی مرحله بالا را تمام کردید، مسواک خود را بردارید تا تک تک این هدفون را تمیز کنید. با این حال، باید مراقب درایورهای هدفون خود باشید.بنابراین وقتی کارتان با از بین بردن کثیفی ها با کمک مسواک تمام شد، باید به دنبال گرد و غبار کوچکتر یا موهایی که معمولاً گیر می کنند بگردید. برای از بین بردن آنها، باید موچین را بگیرید زیرا دقت بیشتری ارائه می دهد.حالا اگر از حذف آلودگی راضی هستید، وقت آن رسیده است که به ضدعفونی کردن هدفون خود بپردازید.

ضدعفونی کردن هدفون

هدفون خود را روی یک حوله قرار دهید و مایع تمیز کننده را بگیرید. آب اکسیژنه. بنابراین برای استفاده از آن باید پنبه را انتخاب کنید و آن را در مایع آغشته کنید. همانطور که ایرپدها برداشته می شوند، ابتدا آنها را تمیز کرده و ابتدا به سمت هدبند حرکت دهید. پس از تمیز کردن کامل آن، آنها را با حوله خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *