اخبار تکنولوژی

کابل USB امنیتی برای حفاظت از لپ‌ تاپ در مواقع دزدی

کابل USB امنیتی

دزدیده شدن لپ تاپ یکی از بدترین اتفاقاتیست که می تواند برای کاربران این دستگاه قابل حمل بیفتد. اما این اتفاق معمولا زمانی می افتد که لپ تاپ خاموش است. حال فرض کنید لپ تاپ شما روشن بوده و در حال کار با آن هستید. برای چند لحظه لپ تاپ خود را ترک می کنید و ناگهان متوجه می شوید که در این حین لپ تاپ شما توسط فردی دزدیده شدهاست. با وجود اینکه احتمال چنین چیزی کم می باشد اما باز هم خوب است که برای جلوگیری از آن فکری کنیم. اما پیش از ما، برنامه‌ نویسان یک کابل USB امنیتی برای حفاظت از لپ تاپ هنگام دزدیده شدن طراحی کرده اند.

کابل USB امنیتی

یکی از برنامه‌ نویسان اهل سان‌ فرانسیسکو راهکاری سخت‌ افزاری طراحی کرده است که تا حدودی این مشکل را حل می‌کند. مایکل آلتفیلد در پستی وبلاگی راهکار خود را شرح داد که در آن، برای کاربران لپ‌تاپ‌ های لینوکسی با هزینه‌ای حدود ۲۰ دلار یا کمتر، قطعه‌ی خاموش‌کردن دستگاه را طراحی می‌کند. قطعه‌ی امنیتی مذکور درصورت دورشدن لپ‌تاپ از کاربر، آن را خاموش می‌‌کند.

این مطلب را هم ببینید
پردرآمدترین یوتیوبرهای 2019 رابشناسید

کابل USB امنیتی

نام این کابل BusKill بوده و به گفته سازنده آن ، روشی بسیار ساده را برای ساختش به کار برده است. در لپ‌تاپ‌های لینوکسی، می‌توان یک Rule در بخش مدیریت نرم‌افزار اضافه کرد که درصورت خارج‌شدن درایو USB، فعالیت خاصی انجام دهد. همین رویکرد را که تنها به چند خط کد نیاز دارد، می‌توان برای اجرا در‌صورت‌ خارج‌شدن قطعه‌ی سخت‌افزاری USB طراحی کرد.

آلتفیلد طراحی راهکار امنیتی خود را با درایو USB چهاردلاری آزمایش کرد. این درایو به کابلی متصل شد که طبق تصویر می‌توان آن را با گیره‌ای به لباس وصل کرد. انجام کلیه این تنظیمات قیمتی برابر با ۲۰ تا ۴۵ دلار خواهد داشت. همچنین می‌توان از قطعات اضافی برای ساخت آن استفاده کرد. در واقع با این کار کابل قطع عملکرد لپ‌تاپ ساخته می‌شود که بین کاربر و دستگاه متصل خواهد بود. در‌صورت‌یکه فردی قصد دزدیدن لپ‌تاپ را داشته باشد، کابل USB از پورت خود خارج می‌شود و دستگاه را قفل یا خاموش می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
همه چیز درباره گوشی جدید شیائومی Civi

این ایده از آنجایی به ذهن مایکل آلتفیلد رسید که خود همیشه در سفر بوده و در مکان‌های عمومی متعدد در کشورهای گوناگون کار می‌کند و نگرانی زیادی درباره‌ی امنیت سیستم خود داشته است. این برنامه‌نویس اهل سان‌فرانسیسکو می‌گوید هنگام کار با دستگاه شخصی، انواع فعالیت‌های حساس بانکی و امنیتی و کاری را انجام می‌دهد که به‌هرحال به حساسیت‌های امنیتی نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *