آموزش تلفن پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت

کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت

امروز می خواهیم در رابطه با کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت صحبت کنیم. اگر صاحب تلفن هستید، احتمالاً تماس‌های ناخواسته مکرری از کلاهبرداران و فروشندگان تلفن دریافت کرده‌اید. این تماس‌ها می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند، اما مسدود کردن شماره‌های تلفن ثابت شما می‌تواند گامی مفید برای جلوگیری از تماس‌های بیشتر باشد. انجام این کار نسبتاً آسان است و راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. در اینجا نحوه خاموش کردن تماس های ناخواسته برای همیشه آورده شده است. در اینجا درباره ی کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت بیشتر صحبت خواهیم کرد.

از کد ستاره *60 استفاده کنید

هم کاربران تلفن ثابت و هم کاربران تلفن همراه می توانند قسمت های مختلف سرویس تلفن خود را با استفاده از ترکیب ستاره ها و اعداد خاص یا «کدهای ستاره ای» کنترل کنند. در میان این کدها تعدادی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا تماس گیرندگان ناخواسته را مسدود نکنید.

کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت

به عنوان مثال، کد ستاره *77 می تواند به طور کامل تماس های ناشناس را مسدود کند. این کار علیه تماس‌گیرندگان خصوصی کار می‌کند، اما در برابر تماس‌گیرندگانی که شماره‌هایشان به‌صورت عمومی قابل مشاهده است، بی‌اثر است.

برای مسدود کردن شماره‌های خاص از تماس با تلفن ثابت خود، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر از کد ستاره مسدودکننده *60 داخلی استفاده کنید:

گیرنده خود را بردارید و *60 را شماره گیری کنید.

پیامی می شنوید که نحوه مسدود کردن شماره را راهنمایی می کند.

برای مسدود کردن آخرین تماس، شماره 01# را شماره گیری کنید.

برای مسدود کردن شماره دیگری، #، سپس شماره (شامل کد منطقه) و به دنبال آن # را شماره گیری کنید.

کد 60* یک راه عالی برای جلوگیری از مزاحمت تماس گیرندگان خاص در خانه است، اما سیستم فقط به شما اجازه می دهد در مجموع 12 شماره را مسدود کنید.

اگر می‌خواهید مسدود کردن شماره‌هایی را که مشخص کرده‌اید متوقف کنید، می‌توانید با استفاده از کد 80* که ویژگی مسدود کردن تماس را غیرفعال می‌کند، این کار را انجام دهید. به صورت کلی کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت این گونه است.

این مطلب را هم ببینید
دستگاه سانترال پاناسونیک TDE200

از یک نرم افزار یا محصول فیزیکی استفاده کنید

اگر مشکل دارید که تماس‌گیرندگان بلک لیست شما را آزار ندهند، یا کد ستاره بالا برای ارائه نوع حفاظتی که شماره شما نیاز دارد بسیار محدود است، محصولات زیر ممکن است این کار را انجام دهند، درواقع این ها همان کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت به حساب می آید:

نوموروبو: این سرویس نرم افزاری ساده با بررسی شماره تماس گیرنده ورودی در برابر پایگاه داده ای که به طور منظم به روز می شود، از شماره تلفن شما در برابر تماس گیرندگان رباتیک شناخته شده محافظت می کند. پایگاه داده Nomorobo دارای یک لیست بلاک و یک لیست مجاز است که اگر متوجه شدید که تماس گیرندگان مخرب از آن عبور می کنند یا تماس گیرندگان خوب مسدود می شوند، می توانید فعالانه در آن مشارکت کنید.

در خطوط ثابت، Nomorobo از ویژگی “زنگ همزمان” استفاده می کند که به آن اجازه می دهد قبل از پاسخ دادن به تلفن، تماس گیرندگان رباتیک را شناسایی کند. شما به سادگی منتظر می مانید تا تلفن بیش از یک بار زنگ بخورد، و اگر زنگ بخورد، تماس قانونی است. در غیر این صورت تماس مسدود شده است.

CPR V5000: V5000 فروخته شده توسط CPR به شما این امکان را می دهد که 5000 شماره تماس رباتیک شناخته شده را در لحظه نصب آن مسدود کنید. این کار را با اتصال به تلفن و خط خدمات شما انجام می دهد و به آن اجازه می دهد تماس ها را حتی قبل از زنگ خوردن تلفن مسدود کند.

هنگامی که تماس گیرنده ناخواسته وارد V5000 می شود، می توانید با فشار دادن دکمه قرمز “block now” اعداد را به V5000 اضافه کنید، و اعداد را می توان به صورت دستی نیز وارد کرد. با ظرفیت ذخیره سازی حداکثر 1500 شماره، مسدود کردن بیشتر تماس گیرندگان ناخواسته با سهولت نسبی امکان پذیر است.

V5000 می تواند تماس گیرندگان خصوصی، تماس گیرندگان با وضعیت ناشناخته، تماس های بین المللی و غیره را مسدود کند. حتی کدهای منطقه را می توان در صورت نیاز مسدود کرد. و این گونه کد مسدود کردن شماره تلفن با سهولت انجام می شود.

این مطلب را هم ببینید
محدودیت های VOIP چیست؟

غیرفعال کردن و مسدود کردن تماس

همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید برای خاموش کردن و یا مسدود کردن تماس، *80 را شماره گیری کنید. با این حال، مراحل دقیق ممکن است بسته به ارائه دهنده خدمات شما کمی متفاوت باشد. در اینجا چند تغییر در فرآیندهای فعال سازی و غیرفعال سازی بلوک تماس برای ارائه دهندگان رایج وجود دارد:

نحوه مسدود کردن تماس ها در خط ثابت Verizon: ورایزون به کاربران تلفن ثابت توصیه می کند برای غیرفعال کردن مسدود کردن تماس، 1180 را روی یک تلفن چرخشی یا پالس شماره گیری کنند. برای فعال کردن این ویژگی در چنین دستگاه هایی، باید 1160 را شماره گیری کنید. که همان کد مسدود کردن شماره تلفن است.

کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت

 

نحوه مسدود کردن تماس ها در خط ثابت AT&T: کاربران تلفن ثابت AT&T ممکن است پس از شماره گیری کد ستاره برای فعال کردن (یا غیرفعال کردن) این ویژگی نیاز به فشار دادن 3 داشته باشند. در غیر این صورت، مراحل همان مراحلی است که توسط اکثر اپراتورهای دیگر استفاده می شود. این گونه کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت کار می کند.

نحوه مسدود کردن شماره در طیف تلفن ثابت: کاربران تلفن Spectrum می توانند حداکثر 30 شماره را با کد ستاره استاندارد مسدود کنند، اما ویژگی سرویس باید ابتدا به صورت آنلاین فعال شود. این سرویس همچنین یک جانشین Nomorobo ویژه را به طور پیش فرض برای مسدود کردن تماس های رباتیک در خود جای داده است.

سخن پایانی

در این بخش سعی کردیم تا شما را با کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت آشنا کنیم. برای کاربران خطوط ثابت مرزی، در مجموع می توان حداکثر 12 شماره را مسدود کرد. با این حال، برخی از مناطق ممکن است تنها قادر به مسدود کردن شش شماره باشند. تماس های رباتیک بخش ناخوشایندی از داشتن تلفن هستند، اما با پیروی از این مراحل ساده، می توانید تماس های ناخواسته را تا حد زیادی کاهش دهید یا حتی از بین ببرید.

 

1 دیدگاه در “کد مسدود کردن شماره تلفن ثابت

  1. بیتا گفت:

    اصلا نشد و اشتباه بود.
    لطفا راهنمایی کنید چه کدی یا دستورالعملی هست که میتوان با اون از طریق تلفن ثابت یک شماره خاص را بلاک کرد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *