اخبار تکنولوژی

کلید برق هوشمند شیائومی با قابلیت شناسایی حضور فرد در اتاق معرفی شد

کلید برق هوشمند شیائومی

امروز قصد داریم شما را با کلید برق هوشمند شیائومی آشنا کنیم. سوئیچ های برق هوشمند کنترل آسان تری را ارائه می دهند، در حالی که عیب یابی و حفاظت بیشتر، قابلیت اطمینان بالاتر و صرفه جویی در هزینه بیشتر را در مقایسه با راه حل های گسسته ارائه می دهند.

سوئیچ های هوشمند یا هوشمند پاور (IPD)، از مرحله قدرت و فناوری کنترل برای ارائه عملکردهای پیشرفته مانند جلوگیری از آسیب ناشی از دمای بالا، جریان بیش از حد یا ولتاژ بیش از حد تشکیل شده است. اگر می خواهید بیشتر با کلید برق هوشمند شیائومی آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

این کلید های برق هوشمند شیائومی چه قابلیت هایی دارند؟

این مدار کنترل سوئیچ برق محافظت شده عیب یابی را قادر می سازد تا وضعیت عملکرد سوئیچ برق هوشمند را به سیستم نشان دهد.

محدوده سوئیچ پاور MOSFET محافظت شده Infineon شامل سوئیچ های هوشمند سمت پایین (سوئیچینگ زمین) و سوئیچ های سمت بالا (سوئیچینگ برق) است. مجموعه کلیدهای برق MOSFET محافظ هوشمند PROFET™ ما برای تقریباً همه کاربردهای خودرو و همچنین بسیاری از کاربردهای صنعتی مناسب و واجد شرایط خودرو هستند. این آی‌سی‌های سوئیچ توزیع برق با کارآمدی بالا، حفاظت عالی در برابر اتصال کوتاه، جریان اضافه و دمای بیش از حد را در حین هدایت بارهای خازنی، القایی و مقاومتی ارائه می‌کنند. کلید برق هوشمند شیائومی قابلیت های فراوانی دارد.

کلید برق هوشمند شیائومی

دستگاه های برق هوشمند (IPD) یک کلید برق نیمه هادی با ویژگی های مختلف تشخیص خرابی است که به ما اجازه می دهد تا به طور قابل اعتماد انرژی را برای انواع مختلف بارها تامین کنیم.

ویژگی های مهم کلید برق هوشمند چیست؟

IPD مدرن می تواند چند ویژگی مهم از جمله حفاظت در برابر جریان اضافه، خاموش شدن حرارتی، تشخیص بار باز و توانایی اتلاف انرژی مغناطیس زدایی ذخیره شده در یک بار القایی را ارائه دهد. این عملکردهای حفاظتی می توانند خطر و شدت خرابی ها (به عنوان مثال در کاربردهای خودرویی) را حتی در صورت خرابی واحد پردازش به حداقل برسانند.

در این مقاله، ابتدا خانواده جدیدی از IPD ها را از ROHM Semiconductor معرفی می کنیم و سپس به طور خلاصه در مورد عملکردهای حفاظتی رایج یک IPD و اینکه چگونه می توانند به ما کمک کنند تا سیستم قابل اعتمادتری داشته باشیم، صحبت می کنیم.

این مطلب را هم ببینید
فروشگاهای اپل خارج از چین تا 8فروردین تعطیل اعلام شد

ROHM Semiconductor اخیراً خانواده جدیدی از IPDهای واجد شرایط AEC-Q100 را معرفی کرده است که برای کاربردهای خودرو طراحی شده اند. علاوه بر عملکردهای حفاظتی رایج تر، مانند حفاظت در برابر جریان اضافه. خاموش شدن حرارتی؛ تشخیص بار باز،  و قفل تحت ولتاژ، IPD های جدید به کاربران اجازه می دهند زمان ماسک اضافه جریان قابل تنظیم را برای دستیابی به حفاظت بهینه برای یک بار مشخص تنظیم کنند. کلید برق هوشمند شیائومی ویژگی های مهم زیادی دارد.

این کلید ها به چند نوع دسته بندی می شوند؟

دستگاه های جدید در هر دو نوع 1 و 2 کانال با رتبه بندی RDS(روشن) 45 mΩ، 70 mΩ و 90 mΩ در دسترس هستند. این شرکت ادعا می کند که IPD های جدید می توانند برای هدایت بارهای مقاومتی، القایی و خازنی مختلف در کاربردهای خودرو استفاده شوند.

IPD ها می توانند حد بالای قابل تنظیم برای جریانی که از بار عبور می کند تعیین کنند. این ویژگی به ما این امکان را می دهد که هم از سوئیچ و هم بار را از جریان بیش از حد محافظت کنیم. ویژگی حفاظت از جریان اضافه بر یک مکانیسم دقیق سنجش جریان متکی است.

IPD های با کارایی بالا می توانند جریان خروجی را با دقتی در محدوده 3±٪ حس کنند. در حالی که ما می‌توانیم از اجزای مجزا برای افزودن ویژگی محدودکننده جریان به یک سوئیچ ماسفت ساده استفاده کنیم، برای یک راه‌حل گسسته برای دستیابی به دقت یک IPD که بر مدار حسگر جریان یکپارچه متکی است، می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. کلید برق هوشمند شیائومی دسته بندی های متنوعی دارند.

کلید برق هوشمند شیائومی

این دستگاه می تواند جریان خروجی را محدود کند

توانایی محدود کردن جریان خروجی در بسیاری از برنامه ها کاربرد دارد. به عنوان مثال، در گرمکن صندلی خودرو، می توان از یک IPD برای محدود کردن حداکثر جریان و در نتیجه حداکثر حرارت تولید شده استفاده کرد. در این اپلیکیشن خاص، جریان زیاد حتی برای مدت کوتاهی می تواند به سیستم آسیب برساند و حتی شرایط خطرناکی را برای کاربر ایجاد کند.

این مطلب را هم ببینید
وان پلاس از نسخه هری پاتر ساعت هوشمندش رونمایی کرد

کاربرد دیگری که در آن ویژگی محدودکننده فعلی، اهمیت حیاتی پیدا می‌کند، هدایت بارهای خازنی بزرگ است. شارژ یک بار خازنی بزرگ می تواند جریان های هجومی را تا 100 آمپر بکشد. علاوه بر آسیب رساندن به بار و سوئیچ، یک جریان گذرا زیاد می تواند منجر به افت ولتاژ تغذیه شود که می تواند به مدارهای دیگر در سیستم که به سیستم متصل هستند آسیب برساند.

با یک IPD، می‌توانیم جریان خروجی را برای هدایت ایمن بار خازنی محدود کنیم. شکل زیر سه نمونه از نمونه های بار خازنی را در کاربردهای خودرو نشان می دهد. کلید برق هوشمند شیائومی می تواند جریان را کنترل کند.

یک IPD زمانی که دمای محل اتصال آن از یک آستانه خاص عبور کند، خاموش می شود. توجه داشته باشید که حفاظت از جریان اضافه که در بالا توضیح داده شد نمی تواند از گرم شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری کند زیرا توان تلف شده هم به جریان و هم به افت ولتاژ در سوئیچ مربوط می شود. حتی با مقدار جریان محدود، می توانیم افت ولتاژ بالا و در نتیجه اتلاف برق ناایمن داشته باشیم.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با کلید برق هوشمند شیائومی آشنا کنیم. IPD ها می توانند دو مکانیسم خاموش شدن حرارتی متفاوت داشته باشند: خاموشی حرارتی مطلق و خاموشی حرارتی نسبی (گاهی اوقات به عنوان حفاظت ΔTj شناخته می شود). با خاموش شدن مطلق حرارتی، دستگاه خاموش می شود زیرا دمای آن از سطح ایمن معمولی حدود 150 درجه سانتی گراد فراتر می رود. با این حال، خاموشی نسبی حرارتی، اختلاف دمای بین دستگاه و دمای محیط را اندازه گیری می کند. خاموشی نسبی حرارتی در صورتی که اختلاف دما از مقدار آستانه معمولی در حدود 120 درجه سانتیگراد بالاتر رود، فعال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *