مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

کوکی های ثالث کروم توسط گوگل غیرفعال می شوند

کوکی های ثالث کروم

از آنجایی که استفاده از اینترنت این روزها به امری رایج در میان افراد تبدیل شده است، امنیت اطلاعات در دنیای وب و شبکه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مرورگرها باید بتوانند حداکثر امنیت را برای کاربران خود فراهم کنند تا داده ها و اطلاعاتشان مورد سوء استفاده قرار نگیرند. از این رو شرکت گوگل، به دنبال آن است که میزان رهگیری کاربران اینترنتی و جمع آوری اطلاعات آنها توسط شرکت ها را محدود کند. این کار عمدتا از طریق کوکی های ثالث کروم (third-party) صورت می گیرد.

کوکی های ثالث کروم غیرفعال می شوند

از این پس کوکی هایی که معمولا برای شناسایی رفتارهای کاربران در سطح وب به کار می رود، توسط گوگل غیرفعال می شوند. این کار باعث می شود تا امنیت حریم خصوصی کاربران افزایش یابد. همچنین قدرت و نفوذ این شرکت بر بازار تبلیغات آنلاین را افزایش می دهد. ماه آینده قرار است به‌ روزرسانی هایی برای افزایش دقت و امنیت کوکی ها ارائه شود. در واقع قرار است دسترسی کوکی ها به داده های شخصی کابران طی بازه زمانی دو ساله در مرورگر کروم محدود خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش پیدا کردن پسورد وای فای ذخیره شده در ویندوز

آنطور که شرکت می گوید دلیل این رویکرد مرحله ای نیاز به همکاری با سازمان های تبلیغاتی و ناشران برای پیاده سازی تغییرات لازم است. طی این مدت گوگل باید مجموعه ای از راه حل های فنی و فناوری های جدید را برای مواردی توسعه دهد که در حال حاضر کوکی ها به شکل نه چندان ایمن انجام می دهند. در واقع نیاز است که برای این کوکی ها ، جایگزین ایجاد شود که این کاری زمان بر است.

این فناوری ها احتمالا رهگیری گروهی از کاربران با علایق و ویژگی های مشترک را برای سازمان ها تسهیل می کنند ولی در عین حال به آنها اجازه نظارت بر یک کاربر خاص را نخواهند داد. از طرف دیگر باید مواردی مثل ورود به سایت بدون نیاز به وارد کردن داده ها بدون مشکل انجام شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تغییر نشانگر موس در ویندوز 10

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *