اخبار تکنولوژی

گوگل ادعای ترامپ در مورد سایت تشخیص کرونا را رد کرد

سایت تشخیص کرونا

همه ما می دانیم که مدتیست دنیا دچار بحران کرونا شده است. بیماری کشنده ای که افراد زیادی را در سراسر جهان درگیر خود کرده است. آمریکا نیز از این وضعیت در امن نبوده و اعلام وضعیت اضطراری کرده است. در این میان ، دونالد ترامپ ادعای اطلاعیه ای درخصوص راه اندازی سایت تشخیص کرونا منتشر کرد که این ادعا توسط گوگل رد شد.

لغو بزرگترین رویداد فناوری مایکروسافت از ترس کرونا

سایت تشخیص کرونا

دونالد ترامپ در زمان اعلام وضعیت اضطراری در ایالات متحده، به راه‌اندازی وب‌سایتی برای شناسایی مراکز تست و اینکه مردم چگونه می‌توانند آزمایش کرونا را انجام دهند، اشاره کرد. اگرچه ترامپ خبر از توسعه آن توسط گوگل داد، اما این شرکت قصد ندارد با دولت همکاری کند و به‌جای آن، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های آلفابت سرگرم طراحی سایتی در ابعاد بسیار کوچکتر است. این وب‌سایت کوچک می‌تواند مردم را در منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو به برای دسترسی به مراکز تست کرونا راهنمایی کند.

این مطلب را هم ببینید
سامسونگ با وب سایت جدیدی به معرفی نمایشگرهای تاشوی خود می پردازد

دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرده بود:

«گوگل با سرعت بالایی در حال توسعه یک وب‌سایت برای شناسایی ضرورت انجام آزمایش و همچنین نمایش مکان‌های مناسب انجام تست در نزدیکی افراد است. ما محل‌های بسیار زیادی برای انجام تست کرونا داریم. ما این کشور و بخش بزرگی از جهان را تحت پوشش قرار می‌دهیم. در حال حاضر در رابطه با جهان صحبت نمی‌کنیم اما کشور خود را با قدرت هرچه تمام‌تر پوشش خواهیم داد. هم اکنون 1700 مهندس گوگل در حال کار روی این وب‌سایت هستند و پیشرفت چشمگیری در این زمینه صورت گرفته است.»

تقریبا یکساعت پس از کنفرانس مطبوعاتی ترامپ، حساب توییتری گوگل بیانیه‌ای از سوی Verily، یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت منتشر کرد:

«ما در حال توسعه ابزاری جهت کمک به تریاژ افراد برای تست کووید-19 هستیم. Verily در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و با هدف راه‌اندازی گسترده‌تر، به دنبال آزمایش این ابزار در منطقه خلیج است. ما از حمایت مقامات دولتی، شرکای صنعتی و مهندسین گوگل که به صورت داوطلبانه در این پروژه حضور دارند، قدردانی می‌کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *