اخبار تکنولوژی

مشخصات نهایی pcle6.0

مشخصات نهایی pcle6.0

امروز می خواهیم به صورت مفصل درباره ی مشخصات نهایی pcle6.0 صحبت کنیم. زبان دستور چاپگر که بیشتر به عنوان PCL شناخته می شود، یک زبان توصیف صفحه (PDL) است که توسط Hewlett-Packard به عنوان یک پروتکل چاپگر توسعه یافته و به یک استاندارد صنعتی واقعی تبدیل شده است. PCL که در ابتدا برای چاپگرهای جوهرافشان اولیه در سال 1984 ساخته شد، در سطوح مختلف برای چاپگرهای حرارتی، ماتریسی و صفحه منتشر شد. HP-GL/2 و PJL توسط نسخه های بعدی PCL پشتیبانی می شوند. اگر می خواهید بیشتر درباره ی مشخصات نهایی pcle6.0 بدانید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بررسی اجمالی سطوح PCL 1 تا 5

سطوح PCL 1 تا 5e/5c زبان‌های مبتنی بر دستور هستند که از توالی‌های کنترلی استفاده می‌کنند که به ترتیب دریافت پردازش و تفسیر می‌شوند. در سطح مصرف کننده، جریان های داده PCL توسط یک درایور چاپ تولید می شود. خروجی PCL همچنین می تواند به راحتی توسط برنامه های کاربردی سفارشی تولید شود.

PCL 1 در سال 1984 در HP ThinkJet 2225 معرفی شد و چاپ متن و گرافیک اولیه را با حداکثر وضوح 150 نقطه در اینچ (نقطه در اینچ) ارائه می دهد.

PCL 1+ با HP QuietJet 2227 منتشر شد.

PCL قابلیت پردازش داده های الکترونیکی تراکنش را اضافه کرد. و به دنبال آن مشخصات نهایی pcle6.0 اعلام شد.

PCL 3 در سال 1984 با HP LaserJet اصلی معرفی شد. این پشتیبانی از فونت های بیت مپ را اضافه کرد و حداکثر وضوح را به 300 نقطه در اینچ افزایش داد. سایر محصولات با پشتیبانی از PCL 3 چاپگر جوهرافشان HP DeskJet، چاپگرهای ماتریس سری 2932 HP و چاپگرهای ماتریسی HP RuggedWriter 2235 بودند. PCL 3 هنوز در چندین چاپگر ضربه ای استفاده می شود که جایگزین مدل های منسوخ HP شده است.

PCL 3+ (مونو) و PCL 3c+ (رنگی) در محصولات بعدی HP DeskJet و HP PhotoSmart استفاده می شود.

PCL 3GUI در چاپگرهای HP DesignJet و برخی از پرینترهای سری DeskJet استفاده می شود. از یک فرمت شطرنجی فشرده استفاده می کند که با PCL 3 استاندارد سازگار نیست.

این مطلب را هم ببینید
گوگل ارائه بروزرسانی مرورگر کروم را متوقف کرد

PCL 4 در HP LaserJet Plus [2] در سال 1985 معرفی شد و ماکروها، فونت های بیت مپ بزرگتر و گرافیک را اضافه کرد. PCL 4 هنوز برای بسیاری از برنامه ها محبوب است.

بررسی اجمالی PCL 6

HP PCL 6 را در حدود سال 1995 با پرینترهای HP LaserJet 4000 معرفی کرد. این شامل:

PCL 6 “Enhanced”:

یک PDL شی گرا که برای چاپ از رابط های رابط کاربری گرافیکی مانند ویندوز بهینه شده و برای بهینه سازی توان عملیاتی فشرده شده است. قبلاً به عنوان PCL XL یا PXL شناخته می شد. مشخصات نهایی pcle6.0 را می توانید هم اکنون در سایت ما مشاهده کنید.

استاندارد PCL 6:

معادل PCL 5e یا PCL 5c که برای ارائه سازگاری به عقب در نظر گرفته شده است.

ترکیب فونت:

فونت های مقیاس پذیر، مدیریت فونت و ذخیره سازی فرم ها و فونت ها را فراهم می کند.

معماری PCL 6 “Enhanced” به گونه ای تغییر یافت که ماژولارتر باشد و برای چاپگرهای HP آتی به راحتی قابل تغییر باشد، گرافیک های پیچیده را سریعتر چاپ می کند، ترافیک شبکه را کاهش می دهد و کیفیت بالاتری دارد. در پیاده‌سازی‌های اولیه، HP PCL 6 را به خوبی روانه بازار نکرد [نیازمند منبع]، بنابراین باعث سردرگمی در اصطلاح شد. PCL XL به PCL 6 Enhanced تغییر نام داد، اما بسیاری از محصولات شخص ثالث هنوز از اصطلاح قدیمی استفاده می کنند.

ویژگی های این pcl چیست؟

مشخصات نهایی pcle6.0 را هم اکنون می توانید در سایت ما ببینید. برخی از محصولات ممکن است ادعا کنند که با PCL 6 مطابقت دارند، اما ممکن است سازگاری با PCL 5 را نداشته باشند. PCL 6 Enhanced اساساً توسط درایورهای چاپگر تحت Windows و CUPS تولید می شود. به دلیل ساختار و روش فشرده سازی آن، برنامه های کاربردی سفارشی به ندرت مستقیماً از آن استفاده می کنند.

PCL 6 Enhanced یک پروتکل مبتنی بر پشته و شی گرا است که مشابه PostScript است. با این حال، بر خلاف PostScript، که می تواند به صورت کد باینری یا متن ساده ارسال شود، به رمزگذاری باینری محدود می شود. دستورات متن ساده و نمونه‌های کد نشان‌داده‌شده در مستندات برنامه‌نویسی PCL قرار است قبل از ارسال به چاپگر با ابزاری مانند JetASM HP کامپایل شوند. و این گونه بود که مشخصات نهایی pcle6.0 تایید شد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی الین ویر x14

PCL 6 Enhanced برای مطابقت با مدل طراحی ویندوز GDI طراحی شده است. به این ترتیب، درایور چاپگر ویندوز به سادگی از طریق دستورات GDI با تغییرات بسیار کمی عبور می‌کند که منجر به زمان بازگشت سریع‌تر به برنامه می‌شود. مایکروسافت این مفهوم را با فرمت XPS نسل بعدی خود گسترش داده است و اجرای چاپگر XPS در حال توسعه است. این ایده جدیدی نیست: با Display Postscript و Quartz اپل قابل مقایسه است و برخلاف “چاپگرهای GDI” است که در آن یک بیت مپ فشرده به چاپگر ارسال می شود.

نسخه های PCL 6 کلاس

ابزارهای ترسیم:

از خطوط رسم، کمان/بیضی ها/آکوردها، مستطیل های (گرد)، چند ضلعی ها، مسیرهای بزیه، مسیرهای بریده شده، تصاویر شطرنجی، خطوط اسکن، عملیات شطرنجی پشتیبانی می کند.

مدیریت رنگ:

پشتیبانی از پالت های 1/4/8 بیتی، فضای رنگی RGB/خاکستری. پشتیبانی از الگوهای نیم تن سفارشی (حداکثر 256 الگو).

فشرده سازی:

از RLE پشتیبانی می کند. واحدهای اندازه گیری: اینچ، میلی متر، دهم میلی متر.

جابجایی کاغذ:

از مجموعه های سفارشی یا از پیش تعریف شده اندازه کاغذ، از جمله Letter، Legal، A4، و غیره پشتیبانی می کند. می توانید کاغذ را از تغذیه دستی، سینی ها، کاست ها انتخاب کنید. کاغذ را می توان به صورت افقی یا عمودی دوبلکس کرد. کاغذ را می توان به صورت عمودی، منظره یا چرخش 180 درجه دو مورد قبلی جهت داد.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با مشخصات نهایی pcle6.0 آشنا کنیم. از فونت های بیت مپ یا TrueType، نقاط کد 8 یا 16 بیتی پشتیبانی می کند. انتخاب مجموعه کاراکترها از کد مجموعه نمادهای متفاوت از PCL 5 استفاده می کند. هنگامی که از فونت بیت مپ استفاده می شود، بسیاری از دستورات مقیاس بندی در دسترس نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *