ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل از کار افتادن Settings ویندوز 10

رفع مشکل از کار افتادن Settings ویندوز 10

استفاده از سیستم عامل ویندوز ۱۰ همانطور که امکانات و مزایایی خوبی را به طور همزمان به همراه دارد در صورتی که برخی از ویژگی های آن محدود شود تقریبا می شود گفت بسیار ناکارآمد برای کاربران خواهد شد. ممکن است شما هم با مشکل عجیب و غریبی مثل باز نشدن Settings روبرو شده باشید و هر چقدر روی دکمه Settings کلیک کنید صفحه Windows Settings باز نمیشود. اگر می خواهید نحوه رفع مشکل از کار افتادن Settings ویندوز 10 را یاد بگیرید ، با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع مشکل از کار افتادن Settings ویندوز 10

راه حل اول

  1. روی دکمه Start کلیک کرده و روی آیکون چرخ‌دنده راست کلیک کنید. بعد از انجام این ‌کار در حالت عادی به قسمت Settings ارجاع داده می‌شوید، سپس به قسمت More رفته و از سربرگ نمایان شده روی App settings کلیک کنید.
  2. در آخر تا جایی که دکمه ریست (Reset) را ببینید، صفحه را پایین آورده و روی آن کلیک کنید.
این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم ‌افزارهای دانلود از تورنت

دیگر راهها

دکمه‌های ترکیبی Win+I را همزمان باهم فشار داده و سعی کنید تا صفحه Settings را باز کنید.

به علاوه شما می‌توانید با کلیک روی آیکون Action Center در قسمت نوار وظیفه (آیکونی به شکل کادر محاوره که در قسمت راست قرار دارد) و انتخاب گزینه All Settings سعی مجدد در باز کردن این صفحه کنید.

برنامه‌های ویندوز را دوباره نصب و ثبت کنید

برنامه Settings در ویندوز 10 از جمله برنامه‌هایی است که به طور رسمی و پیش‌فرض داخل ویندوز نصب شده‌اند. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم با نصب مجدد آن به همراه تمامی برنامه‌های ویندوز هر مشکلی را که اکنون با آن در این قسمت دست و پنجه نرم می‌کنید، به طور کامل برطرف کنید.

ابتدا PowerShell را باز کنید. برای این منظور، در قسمت جستجوی منوی استارت عبارت PowerShell را تایپ نمایید. سپس روی آیکون آن راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتحاب کنید. بعد از اینکه پنجره مربوطه باز شد، دستور زیر را وارد نمایید:

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}

با انجام این کار تمامی برنامه‌های ویندوز از نو نصب و راه اندازی خواهند شد و جای امیدواری وجود دارد که Settings ویندوز شما هم همانند سایر برنامه‌ها درست مثل روز اول کار کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت

اجرای اسکن فایل‌های سیستمی (SFC)

  • هارد درایو خود را اسکن کنید و از نبود خطای اجرائی در آن‌ها اطمینان حاصل کنید. برای انجام این‌کار عبارت cmd را داخل سرچ منوی استارت جستوجو کرده و بعد از اجرا عبارت sfc /scannow را تایپ کنید.
  • اگر روش قبل با شکست رو‌به‌رو شد،  Windows Update Troubleshooter را دانلود و امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *