ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل نصب آفیس در ویندوز

رفع مشکل نصب آفیس در ویندوز

برنامه های مجموعه مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) معمولا بسیار کاربردی بوده و بسیاری با کاربران با آن ها شناخت دارند. در برخی از موارد که قصد نصب آفیس را داریم، ممکن است با مشکل نصب مواجه شویم. در این بخش قصد داریم نحوه رفع مشکل نصب آفیس در ویندوز را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های رفع مشکل نصب آفیس در ویندوز

ارور نصب ۳۰۰۱۵-۶(-۱) آفیس

در برخی از نسخه ها به خصوص نسخه ۲۰۱۶ آفیس روی ویندوز ۱۰، باید ابتدا از ابزار uninstall استفاده کنید. برای این کار ابتدا برنامه Office uninstall support را از وبسایت رسمی مایکروسافت دانلود و نصب کنید. پس از اجرای برنامه، مجدد اقدام به نصب آفیس کنید.

غیر فعال کردن آنتی ویروس

در برخی از موارد، آنتی ویروس ها یا فایروال های نصب شده می توانند جلوی نصب برنامه را بگیرند. بنابراین اگر از این دسته از برنامه ها استفاده می کنید، ابتدا اقدام به غیر فعال کردن آن کنید. سپس نصب را شروع کنید. به طور مثال برای غیر فعال کردن فایروال ویندوز، ابتدا باید firewall را در سرچ استارت وارد کرده و روی Windows Firewall کلیک کنید. سپس به دنبال گزینه Turn Windows Firewall on or off بوده و روی Turn off Windows Firewall کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای تعمیر هارد دیسک

رفع ارور نسخه ۶۴ بیتی

یکی دیگر از ارور های متداول، خطای Setup Error – We can’t install the 64 bit version of Office می باشد. معمولا در این ارور اشاره می شود که به دلیل پیدا کردن برنامه های ۳۲ بیتی، قادر به نصب نسخه ۶۴ بیتی آفیس نیستید. برای حل این مشکل ابتدا باید تمامی بقایای نسخه های قبلی نصب شده را به طور کامل حذف کنید. روی سرچ در استارت کلیک کرده و Control را وارد کنید.

وارد Control Panel شده و به قسمت Programs بروید. حال روی Programs and Features کلیک کنید. در صفحه باز شده به دنبال برنامه های Microsoft Office یا Compatibility Pack و هر چیزی که مربوط به آفیس است باشید. روی آن ها کلیک کرده و Uninstall را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین SSD های موجود در بازار ایران رابشناسید

ویرایش رجیستری

ابتدا دکمه های Windows Key+R را فشار دهید. در پنجره باز شده regedit.exe را تایپ و اینتر کنید. سپس به دایرکتوری زیر بروید.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft

پوشه Office را حذف کنید. سپس به دایرکتوری زیر بروید.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft

در دایرکتوری ذکر شده هم پوشه Office را حذف کنید. حال کامپیوتر را ریستارت کرده و مجدد اقدام به نصب آفیس کنید.

دسترسی Administrator

روی فایل نصب که به نام Setup.exe وجود دارد، راست کلیک کنید. سپس گزینه Run As Administrator را انتخاب کنید. مشکل برخی از کاربران با همین راه حل ساده رفع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *