آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش عکاسی از نوشیدنی

عکاسی از نوشیدنی

عکاسی از نوشیدنی در امور تبلیغاتی و تجاری بسیار کاربرد دارد. در این نوع عکاسی نیاز است نکات مهمی رعایت شود تا تصویر نهایی حرفه ای، تاثیرگذار و جذاب باشد و بتواند نظر افراد را جلب کند.

عکاسی از نوشیدنی

نور اصلی

برخلاف بسیاری از سبک های عکاسی، در عکاسی از نوشیدنی منبع اصلی نور در پشت سوژه خواهد بود. نوشیدنی ها معمولا شفاف هستند. برای اینکه بتوانید رنگ آنها را در عکس نشان دهید (و در بعضی موارد آنها فقط قابل رویت باشند) نور باید از مایع نوشیدنی عبور کرده و به سمت دوربین شما بیاید.

در هنگام عکاسی از سوژه های جامد مانند اشخاص، نور به آنها برخورد کرده و سپس به سمت دوربین برمی گردد. برای کنترل بیشتر نور در عکاسی از نوشیدنی، همانطور که قبلا اشاره کردیم، می توانید از یک اسنوت استفاده کنید. اسنوت، نور فلاش استودیویی شما را به اشعه های نور به هم فشرده و باریک تبدیل می کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی در هوای بد

سه پایه دوربین

برای عکاسی از محصولاتی از این دست که نیاز به تنظیمات دقیق و ظریف زاویه های نور و قدرت فلاش دارند، لازم است شما در حین عکاسی خیلی حرکت کنید. بعضی اوقات بهتر است دوربین خود را بر روی سه پایه قرار داده و آن را تنظیم کنید، بنابراین نیازی نیست که مرتبا پشت دوربین بروید و هر بار تنظیمات فوکوس و ترکیب بندی عکس خود را مجددا انجام دهید. اگر بخواهید در زاویه های کم عکاسی کنید، سر سه پایه خود را پشت و رو کنید تا در زیر سه پایه آویزان شود. این یک ویژگی مشترک بسیاری از سه پایه های دوربین است، حال بررسی کنید و ببینید که آیا سه پایه شما می تواند این کار را انجام دهد یا نه.

این مطلب را هم ببینید
معرفی تجهیزات موردنیاز برای عکاسی از راه شیری

شروع نوردهی

هنگامی که دو یا چند منبع نور دارید، باید آنها را بالانس کنید. ساده ترین حالت استفاده از یک منبع نور است. بسیاری از عکاسان معمولا کار را با نور اصلی شروع می کنند. در این حالت می توان از اسنوت استفاده کرد. با گرفتن یک سری عکس های آزمایشی می توانید فلاش و عدد دیافراگم را تنظیم کرده تا به نوردهی صحیح برسید. به علاوه، گرفتن چند عکس آزمایشی می تواند به شما کمک کند تا تنظیم زاویه فلاش و اندازه باز شدن اسنوت را انجام دهید. در عکس زیر عکاس قصد داشته که پرتوهای نور خیلی باریک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *