ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش فعال کردن تم مشکی برای محیط اکسپلورر ویندوز ۱۰

فعال کردن تم مشکی برای محیط اکسپلورر ویندوز ۱۰

وقتی که در یک محیط کم نور قرار گرفته اید پوسته سیاه حالت شب می تواند مفید باشد. در این بخش می خواهیم نحوه فعال کردن تم مشکی برای محیط اکسپلورر ویندوز ۱۰ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

فعال کردن تم مشکی برای محیط اکسپلورر ویندوز ۱۰

اگر شما می خواهید پوسته شب را در ویندوز ۱۰ فعال کنید این کار به راحتی انجام می شود. برای انجام این کار ابزار Mach2 را از GitHub دانلود کنید. فایل Zip را از حالت فشرده خارج کنید. در نوار آدرس پوشه ای که از حالت فشرده خارج شده است جستجو عبارت CMD را تایپ  و اینتر کنید تا Command Prompt باز شود. دستور فعال کردن حالت شیت در فایل اکسپلورر زیر را وارد و اینتر کنید: کامپیوتر را ریستارت کنید و بعد از بالا آمدن  به مسیر Settings > Personalization > Colors بروید. Dark mode را به عنوان مد پیش فرض انتخاب کنید. شما باید بلافاصله پوسته تاریک را در ویندوز اکسپلورر خود مشاهده کنید و نیازی به ریستارت کامپیوتر و یا فایل اکسپلورر نیست.

این مطلب را هم ببینید
اپلیکیشن تشخیص ویروس کرونا در چین

توجه داشته باشید که برای فعال کردن پوسته تاریک فایل کسپلورر شما باید از Windows 10 Build 17666 یا نسخه های بالاتر استفاده کنید. برای اطلاع از نسخه ویندوز خود عبارت Winver.exe را در کادر جستجوی منوی Start وارد کنید و بعد کلید اینتر را بزنید. اگر در حین کار با ویندوز به این نیاز دارید که چند بار پنجره اکسپلورر ویندوز را باز کنید می توانید از پست نمایش و مدیریت پوشه ها در اکسپلورر ویندوز به شکل تب های گوگل کروم کمک بگیرید.

روش قبلی برای کاربرانی که ویندوز ۱۰ خود را آپدیت کردند کاربرد دارد اما برای کاربرانی که ویندوز آپدیت شده ندارند نگران نباشند. شما فقط ویندوز ۱۰ را اجرا کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

کلیدهای ویندوز و R صفحه کلید خود را فشار دهید تا پنجره RUN باز شود. عبارت RegEdit را تایپ و اینتر کنید. حالا به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes\Personalize

در اینجا یک DWORD جدید اضافه کنید و نام آن را به AppsUseLightTheme تغییر دهید و مقدار آن را به ۰ تغییر دهید. حالا به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes\Personalize

یک DWORD جدید اضافه کنید و نام آن را به AppsUseLightTheme تغییر دهید و مقدار آن را به ۰ تغییر دهید. بعد از انجام این کار کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی با قیمت مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *