آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش نکات مهم عکاسی از طبیعت در زمستان

عکاسی از طبیعت در زمستان

عکاسی در فصل سرما وبرف به سادگی که فکر می کنید نیست و باید بعضی از اصول را رعایت کنید. در واقع در فصل زمستان می توانید تصاویر خارق العاده ای ثبت کنید به شرطی که اصول آن را بدانید. برای عکاسی از طبیعت در زمستان نیاز است می توانید از ایده هایی که در این بخش به شما عزیزان آموزش می دهیم استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

عکاسی از طبیعت در زمستان

تغییر فصل

یکی از فرصت های ویژه ای که هنگام ورود به فصل زمستان در اختیار عکاسان قرار می گیرد شرایط جوی ویژه تغییر فصل است. درست است که زمستان شروع شده است ولی حال و هوای پاییزی کاملا از میان نرفته است. در این شرایط می توان از هوای تازه و برفی زمستانی عکسی با حس و حال  پاییزی تهیه کرد. این موضوع می تواند امکان تصویری جالبی باشد و به خلق تصاویر خیره کننده ای منتج شود. از این تغییر فصل غافل نباشید. رنگ های گرم پاییزی رنگ باخته اند و می توانید از کنتراستی که میان درختان انبوه و رنگ سرد زمستانی ایجاد شده است عکاسی کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین دوربین های کانن در سال ۲۰۲۰

سر به صحرا بگذارید

شاید رفتن به صحرا در فصل زمستان برایتان عجیب باشد ولی صحرا در زمستان جلوه متفاوتی دارد که به چشم کمتر توریستی آشنا است. برای همین تصاویر منحصر به فردی می توان از صحرا در زمستان خلق کرد و اگر خوش شانس باشید کمی برف چاشنی عکس هایتان می شود که باعث می شود بافت نرم و خوشایندی در تضاد با فضای خشک بیابانی ایجاد شود.

کوهستان شما را فرا می خواند

فضا و آسمان ابری در زمستان به همراه مه زمستانی عمق و جلوه خاصی به صحنه های کوهستانی می دهد. زدن به دل کوه و کوهستان به همراه یک لنز تله فوتو می تواند شرایط ایجاد تصاویر خارق العاده ای را فراهم کند زیرا لنز تله فوتو عمق و ژرفای کوهستان برقی و مه آلود را دو چندان می کند. ولی به هیچ وجه از لباس گرم و ضد آب، دستگاه های گرمایشی جیبی و جی پی اس غافل نشوید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از نوزاد در منزل

طوفان را تسخیر کنید

زمستان معمولا با طوفان و بوران همراه است. بر خلاف مردم عادی که از طوفان فرار می کنند شما باید به شکار طوفان بروید. این به این معنا نیست که در طوفان عکاسی کنید. بعد از تمام شدن طوفان آسمان بسیار صاف و شفاف می شود و نور خورشید جلوه ای بی بدیل پیدا می کند. شما باید به هنگام طوفان کمین کنید تا به محض تمام شدن طوفان بتوانید از صجنه رویایی پس از طوفان عکاسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *