آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

آموزش تکنیک های نورپردازی برای عکاسی از نوزاد

تکنیک های نورپردازی برای عکاسی از نوزاد

عکاسی کودک و نوزاد می تواند چالش های بسیاری داشته باشد ولی در عین حال می تواند یکی از باارزش ترین عکاسی ها نیز باشد. در عکاسی نوزاد به نکات زیادی باید توجه شود که یکی از مهم ترین آن ها نور می باشد. در این بخش می خواهیم تکنیک های نورپردازی برای عکاسی از نوزاد را به شما عزیزان آموزش دهیم.

تکنیک های نورپردازی برای عکاسی از نوزاد را یاد بگیرید

نورپردازی رامبرانت

این تکنیک با تاباندن نور به صورت سوژه از زاویه 90 درجه انجام می‌شود. در زمان استفاده از این تکنیک نورپردازی یک مثلث نور کوچک روی قسمتی از صورت که در سایه قرار دارد خواهد افتاد.

بکلایت

برای اجرای این تکنیک باید در جهت مخالف منبع نور بایستید و از نقطه‌ای که سایه‌ها تشکیل شده‌اند عکاسی کنید. شما یک نور نرم و زیبا خواهید داشت که جزئیات کوچک بدن سوژه را برجسته می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
دوربین های EOS R5 و EOS R6 کانن رونمایی شدند

سافت‌لایت

به منظور اجرای این تکنیک نورپردازی برای عکاسی از نوزاد شما به یک چتر و یک منبع نور نیاز خواهید داشت. چتر یکی از اصلاح‌کننده‌های نور است که شما می‌توانید از آن برای ایجاد نور نرم و یکدست استفاده کنید. در صورتی که بتوانید قسمت مشکی رنگ چتر را حذف کنید می‌توانید از آن به صورت Shoot-Through هم استفاده کنید.

نورپردازی Broad

نورپردازی Broad برای روشن کردن و نورپردازی قسمت زیادی از بدن سوژه کاربرد دارد و زمانی اتفاق می‌افتد که جهت ایستادن سوژه مقدار کمی با جهت نور تفاوت دارد. شما می‌توانید این افکت را در عکس بالا ببینید. جهت صورت نوزاد کمی با جهت به سمت چپ است و منبع نور نیز به سمت چپ می‌تابد. نتیجه این نوع نورپردازی این است که بخش زیادی از صورت سوژه روشن شده است و فقط قسمت کمی از صورت سوژه در سایه است.

این مطلب را هم ببینید
بررسی دوربین اکشن Hero 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *