اخبار تکنولوژی

بررسی نمایشگر گیمینگ Omen 25i اچ پی

نمایشگر گیمینگ Omen 25i اچ پی

اچ پی یکی از قدیمی‌ترین برندهای دنیای فناوری بوده که تاریخچه‌اش، با شکل گرفتن مرکز فناوری امروز جهان یعنی سیلیکون‌ولی گره خورده است. نمایشگر گیمینگ Omen 25i اچ پی محصول جدیدی از این برند بوده که به تازگی رونمایی شده و از VESA Display HDR 400 و AMD FreeSync به همراه برخی قابلیت‌های مهم، پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر گیمینگ Omen 25i اچ پی

Omen 25i از پنلی Full HD با نرخ نوسازی 165 هرتز بهره می‌برد که بهبودهای نرم افزاری مانند Dynamic Crosshair و Edge Precision و Eye Ease و Shadow Vision را به همراه دارد. نکته جالب حضور حالت Game Remastered است که باعث می‌شود بازی‌های کلاسیک به شکلی بهبود یافته نمایش داده شوند. همانطور که گفتیم HP به تازگی عضوهای جدیدی برای لاین آپ گیمینگ خود از جمله لپ تاپ‌های جدید Omen و یک مدل Victus برای گیمرهای عادی‌تر را معرفی نموده. در کنار این دستگاه‌ها همچنین شاهد نمایشگر گیمینگ Omen 25i بودیم. این مدل از بهبودهای قابل توجهی از جمله کاهش دهنده سخت افزاری نور آبی با نام Eye Ease برخوردار است.

این مطلب را هم ببینید
دو لپ‌تاپ زدبوک Create و زدبوک Studio اچ پی معرفی شدند

Omen 25i یک مدل 24.5 اینچی با وضوح Full HD یا 1920 × 1080 با نرخ نوسازی 165 هرتز و زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه از نوع Moving Picture Response Time یا همان MPRT می‌باشد. حداکثر روشنایی 400 نیت به این مدل اجازه داده تا گواهی Display HDR 400 را دریافت نماید. پوشش 90 درصدی طیف رنگی DCI P3، پشتیبانی از AMD FreeSync و سازگاری با Nvidia G Sync از دیگر مشخصات هستند. پورت‌های این مدل را یک عدد Display Port 1.4، یک عدد HDMI 2.0، دو عدد USB 3.2 Gen 1 Type A، یک عدد USB Type B و یک جک صدا تشکیل می‌دهند.

در حالی که مشخصات تقریبا بین مانیتورهای گیمینگ استاندارد محسوب می‌شود اما اچ پی از چند ترفند برای رقابت استفاده نموده. به عنوان مثال Omen 25i قابلیت Dynamic Crosshairs را ارائه می‌دهد که در 248 حالت مختلف قابل شخصی سازیست و حتی می‌توانند بسته به صحنه اتوماتیک رنگ خود را تغییر دهند. همچنین قابلیت Edge Precision برای بهبود لبه‌ها و Shadow Vision برای فضاهای تاریک نیز وجود دارند.

این مطلب را هم ببینید
رندرها و مشخصات ساعت هوشمند موتو واچ 100 فاش شد

اما جالب‌ترین نکته به قابلیت دیگری مربوط به می‌شود. اچ پی اعلام کرده که Omen 25i اولین نمایشگر دنیا با حالت Game Remastered تعبیه شده است. Game Remastered اشباع رنگ و فیلترهای شارپ کردن تطبیق پذیر را برای بازی‌های کلاسیک با وضوح پایین فعال می‌کند تا از نظر بصری بهبود یابند. نمایشگر Omen 25i در ماه جولای و با قیمت شروع 349.99 دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *