بازی و سرگرمی, بررسی و ترفندهای کنسول بازی

مشکلات رایج پلی استیشن 4 و راهکار رفع آنها

مشکلات رایج پلی استیشن 4

اگر از کاربران کنسول پلی استینش ۴ هستید، ممکن است در حین کار با این دستگاه، دچار مشکلات فراوانی شوید که انجام بازی را برایتان دشوار سازد. در این بخش میخواهیم به بررسی مشکلات رایج پلی استیشن 4 و راهکار رفع آنها بپردازیم.

راهکارهای رفع مشکلات رایج پلی استیشن 4

چراغ چشمک زن آبی

یکی از مشکلات ps4 که بیشتر در نسخه‌های اولیه این کنسول رایج است، مشکل چشمک زدن چراغ آبی رنگ است. چراغ چشمک زن آبی نشان دهنده این است که کنسول کار نمی‌کند و این بدین معنی است که سیگنال به تلویزیون ارسال نشده و عملکرد عادی کنسول متوقف شده است. اما برای حل این مشکل پلی استیشن 4 می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید.

  • نرم‌افزار‌های تلویزیون را به‌روزرسانی کنید: گاهی اوقات ممکن است مشکل اتصال پلی استیشن 4 ناشی از عدم پاسخ دهی از طرف تلویزیون شما باشد. اگر تلویزیونتان را به‌تازگی خریداری کرده‌اید، احتمالا برنامه‌های شما نیاز به به‌روزرسانی داشته باشند. با اتصال به اینترنت و آپدیت آن‌ها این مشکل را برطرف کنید.
  • پورت یا کابل ارتباطی (HDMI) را چک کنید: بهتر است پورت مربوطه را چک کرده و یا در صورت خرابی کابل، آن را تغییر دهید. زیرا در صورت وجود مشکل می‌تواند باعث عدم ارسال سیگنال به تلویزیون شود.
  • دکمه Power را بررسی کنید: دکمه خاموش/روشن (Power) را 8 ثانیه نگه داشته و رها کنید. سیستم پس از دو بار بوق زدن خاموش می‌شود. اکنون پاور را از سوکت اصلی جدا کنید و اتصالات را با دقت بررسی کنید.
  • هارد دیسک را چک کنید: بهتر است هارد دیسک را از لحاظ آسیب احتمالی بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هارد دیسک در محفظه خود قرار گرفته و PS4 شما خاموش است.
این مطلب را هم ببینید
بدترین ویژگیهای بازیهای ویدیوئی که گیمرها را می رنجانند

چراغ چشمک زن قرمز

این مسئله نشان دهنده آن است که فن دستگاه به درستی کار نمی‌کند و در واقع علت داغ شدن پلی استیشن 4 نیز همین مشکل است. برای رفع این مشکل موارد زیر را بررسی کنید.

  • PS4 را برای مدتی خاموش کنید: اگر برای مدت‌ زمان طولانی از دستگاه استفاده کردید و با این مسئله مواجه شدید، توصیه می‌شود پلی استیشن 4 را به مدت حداقل 2 ساعت خاموش کرده و اتصالات آن را به طور کامل قطع کنید و صبر کنید تا دستگاه خنک شود.
  • کنسول را به محلی با تهویه مناسب ببرید: می‌توانید دستگاه را به یک فن نزدیک کرده و آن را به طور عمودی در معرض هوا قرار دهید. دقت کنید که بیش از حد به آن نزدیک نکنید که کنسول آسیب ببیند.

پر شدن حافظه PS4

  • هارد اکسترنال USB را به کنسول متصل کنید: PS4 با هر هارد دیسک سازگار با USB 3.0 که سرعت انتقال دیتای آن نیز بالاتر است، کار می‌کند. پس از اتصال به بخش تنظیمات رفته و آن را روی گزینه Format as Extended Storage (فضای ذخیره‌سازی گسترده) قرار دهید.
  • حافظه داخلی PS4 خود را عوض کنید: یکی از مزیت‌های PS4 این است که می‌توان فضای ذخیره‌سازی داخلی را با فضای ذخیره‌سازی بزرگتری جایگزین کرد. هر درایو 2.5 اینچی با فضای ذخیره‌سازی بین 160 گیگابایت تا 8 ترابایت با سیستم شما کار می‌کند و می‌توانید به‌راحتی آن را تعویض کنید.
این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Stardew Valley

عدم اتصال به اینترنت

در صورت به وجود آمدن این مشکل می‌توانید راه‌های زیر را امتحان کنید.

  • سیستم عامل مودم را به‌روزرسانی کنید: مودم‌های با سیستم عامل قدیمی به راحتی می‌توانند اتصال به اینترنت را دچار اختلال کنند. معمولا اطلاعاتی در دفترچه راهنمای مودم مبنی بر به‌روزرسانی سیستم آن موجود است. می‌توانید طبق راهنما آن را انجام دهید.
  • اتصالات را از برق جدا کرده و مجددا وصل کنید: اگر چه این روش یک روش قدیمی محسوب می‌شود، اما همچنان کم و بیش کارایی دارد. تمامی اتصالات اعم از اتصالات خود کنسول و مودم را از پریز برق جدا کرده، چند دقیقه صبر کنید و سپس مجددا به پریز متصل کرده و دستگاه را روشن کنید.
  • اتصالات اینترنت را مجددا راه‌اندازی کنید: اگر از اینترنت خانگی استفاده می‌کنید، از طریق کنسول فراموشی اطلاعات رمز و نام Wi-Fi را انتخاب کرده، سپس در دستگاه اطلاعات وای فای را از اول وارد کنید و به اینترنت متصل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *