مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

معرفی بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس در آیفون

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس در آیفون

هم اکنون اپلیکیشن‌ها یا برنامه های متعددی در اپ استور (App Store) موجودند که به نوعی به حوزه عکس و ویدیو در ارتباط هستند. با وجود تنوع زیاد این برنامه انتخاب برای کاربران دشوار است. در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس در آیفون را بشناسید.

بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس در آیفون را بشناسید

Halide

اپ Halide به احتمال زیاد محبوب‌ترین اپ عکاسی در میان کسانی است که به‌صورت جدی به‌ عکاسی با گوشی خود می‌پردازند. این اپ محبوب دارای ویژگی‌هایی برای کنترل حرفه‌ای تمامی پارامتر‌های لازم در هنگام عکاسی است. در واقع بعد از نصب این اپ می‌توانید همانند یک دوربین عکاسی حرفه‌ای، پارامتر‌هایی مانند سرعت شاتر، ISO و تراز سفید عکس را تغییر دهید.

این اپ دارای برخی قابلیت‌های خاص است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و دیگر تکنولوژی‌های موجود، کیفیت عکس‌های ثبت شده را بهبود می‌دهد. برای نمونه کاربرانی که آیفون XR یا آیفون ۲۰۲۰ SE دارند می‌تواند که با استفاده از این اپ و تنها با استفاده از یک دوربین تصاویر پرتره‌ای را از حیوانات و برخی اجسام ثبت کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریست ویندوز در لپ تاپ و کامپیوتر

Darkroom

بعد از گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیز با آیفون، به اپ‌ها و ابزار‌هایی برای ویرایش عکس‌های گرفته شده احتیاج خواهید داشت. البته باید بگوییم که برای انجام این کار حتما لازم نیست که از کامپیوتر استفاده کنید بلکه می‌توانید عکس‌های گرفته شده را به‌راحتی با استفاده از آیفون به شکل زیبایی ویرایش کنید.

یکی از اپ‌های بسیار خوب برای ویرایش عکس‌های گرفته شده، اپ Darkroom است. علاوه‌ بر آیفون، کاربران می‌توانند از این اپ بر روی دستگاه‌های دیگری مانند آیپد و مک هم استفاده کنند. یکی از بهترین نکته‌ها در رابطه با این اپ رابط کاربری زیبا و استفاده‌ی آسان از این اپ است.

Focos

اگر علاقه‌مند به ثبت تصاویر پرتره با آیفون خود هستید، اپ Focos یکی از اپ‌هایی است که باید آن را حتما بر روی آیفون خود نصب کنید. همچنین این اپ به شما اجازه می‌دهد که میزان شدت تار شدن تصویر در پشت سر سوژه را تغییر دهید.

البته باید بگویم که به جز تغییر میزان شدت تار شدگی تصویر، این اپ دارای ویژگی‌هایی مانند ساخت دیافراگم‌های متنوع با افکت‌های مختلف برای بوکه‌‌ی عکس است. علاوه‌ بر این، این اپ دارای قابلیتی برای شبیه‌سازی استفاده از لنز‌های حرفه‌ای در زمان ثبت عکس است.

این مطلب را هم ببینید
روش های پیدا کردن مشخصات کامپیوتر در ویندوز ۱۰

البته قابلیت‌های این اپ به نکات گفته شده محدود نمی‌شود؛ همچنین می‌توانید بعد از نصب این اپ نور‌های سه‌بعدی را به عکس گرفته شده اضافه کنید و نقشه‌های مربوط به عمق میدان عکس برای رسیدن به بوکه‌ی مناسب تغییر دهید.

Lightroom

به طور حتم ادوبی «لایت‌روم» (Lightroom) یکی از مشهور‌ترین اپ‌های ویرایش عکس در دنیای عکاسی است که توسط بسیاری از عکاسان حرفه‌ای استفاده می‌شود. با وجود اینکه عکاسان این اپ را بیشتر با نسخه‌ی دسکتاپش می‌شناسند، اما ادوبی نسخه‌ای از لایت‌روم را هم برای سیستم عامل iOS ارائه کرده است.

کار کردن و ویرایش عکس‌ها با اپ لایت‌روم واقعا ساده است. این اپ شامل قسمت‌های مختلفی برای تغییر پارامتر‌هایی مانند میزان نور، رنگ‌ها، افکت‌ها، جزئیات و دیگر قسمت‌های عکس است. همچنین می‌توانید با استفاده از این اپ عکس‌های خود را از لحاظ اپتیکی تغییر دهید و مشکلاتی مانند اعوجاج لنز در عکس ثبت شده را رفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *