آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

نکات مهم در عکاسی انتزاعی

عکاسی انتزاعی

عکاسی انتزاعی یک سبک عمومی است که از عکاسی منظره تا پرتره را در بر می‌گیرد. برخی اوقات گرفتن یک عکس انتزاعی بهترین راه برای انتقال احساساتی که می‌خواهید است؛ البته در برخی موارد نیز عکس شما را خالی از محتوای حیاتی می‌کند. در این بخش می خواهیم مهم ترین نکات این نوع عکاسی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آموزش عکاسی انتزاعی

سادگی

عناصر منحرف‌کننده و بی‌استفاده‌ای که تاثیری روی احساسات مخاطب ندارند و حتی ممکن است او را سردرگم کنند از تصویر حذف خواهند شد. از آنجایی هم که خیلی از مواردی که داخل عکس هستند در نگاه اول به سادگی مشخص نخواهند بود، یک عکس انتزاعی مرتب‌تر خواهید داشت که از لحاظ بصری سبک‌تر است و تفسیر آن نیز خیلی راحت می‌باشد.

این مطلب را هم ببینید
عکاسی از غذا و نکات مقدماتی مربوط به آن

ترکیب‌بندی

در مورد ترتیب، محل قرارگیری و تعادل بین شکل‌ها، بافت‌ها و حتی رنگ‌های داخل یک عکس انتزاعی به خوبی فکر شده است. این فاکتورها به تاثیر بسیار زیادی روی وزن بصری تصویر دارند و می‌توانند یک نقطه‌ی دید ایجاد و آن را تکمیل کنند و حتی روی اینکه مخاطب چطور به یک عکس نگاه می‌کند هم تاثیر داشته باشند.

زاویه دید

مثل ترکیب‌بندی، زاویه دید تعیین‌کننده‌ی نحوه‌ی ارائه‌ی سوژه در یک عکس انتزاعی است. برای انتخاب بهترین زاویه دید باید بهترین نقطه‌ی برتری که تکمیل‌کننده‌ی سوژه است و تا جای ممکن از حواس‌پرتی جلوگیری می‌کند را پیدا کنید. در کنار عکاسی از زوایای غیرمعمول، حتی برخی عکس های انتزاعی در زمان ادیت چرخانده می‌شوند تا دید و جهت‌گیری متفاوتی را در اختیار بیننده قرار دهند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از نوزاد در منزل

هارمونی

عناصر عکاسانه‌ی داخل یک عکس انتزاعی معمولا محدود هستند اما در اکثر مواقع با ایجاد تعادل بصری و حس نسبت با یکدیگر در ارتباط خواهند بود. برای مثال وقتی که رنگ‌های قوی‌ای داخل یک عکس وجود دارند، معمولا با رنگ‌های خنثی‌تر متعادل خواهند شد. به این ترتیب برای جلب توجه مخاطب با یکدیگر درگیر نخواهند شد و مخاطب را سردرگم نخواهند کرد. این عناصر با ایجاد رابطه با یکدیگر به صورت هارمونیک و تکمیل نقطه‌ی کانونی به حیات خود ادامه می‌دهند و به همین خاطر یک عکس انتزاعی منسجم خلق می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *