آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

چند نکته کاربردی برای عکاسی در روزهای ابری

عکاسی در روزهای ابری

بسیاری از عکاسان در شرایط بد آب و هوایی، مثل روزهای ابری یا در نور کم عکاسی نمی‌کنند در حالی که این یک فرصت عالی برای ثبت تصاویر خاص و شگفت انگیز است. کافیست اصول و قواعد آن را بدانید. در این بخش قصد داریم چند نکته کاربردی برای عکاسی در روزهای ابری را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آموزش عکاسی در روزهای ابری

در روز های ابری از مناظر شهری عکس بگیرید

شهرها و ابرها، می توانند شما را به فکر یک داستان فانتزی با یک مترو پلیسِ معلق در آسمان بیندازند. (احتمالاً اگر فیلم مترو پلیس محصول سال 1927 را دیده باشید، خوب منظورم را درک می کنید…) البته اگر قبلاً به آفریقای جنوبی رفته باشید، احتمالاً حتی نیاز ندارید که تخیل خود را برای مجسم کردن چنین صحنه ای به کار گیرید.

با استفاده از شکل ابرها، تعریفی از آسمان را ارائه دهید

شما ممکن است یک منظرۀ عالی برای عکاسی پیدا کنید؛ ولی بدون وجود عنصر یا عناصری جالب در آسمان، که توجه مخاطب را جلب کنند، آن عکس احتمالاً ناموفق عمل خواهد کرد. می توانید از پرنده ها، هواپیماها، بالن ها – و یا مثلاً شخصی که به هوا پریده – استفاده کنید. ابرها، راحت ترین چیزهایی هستند که می توانید تا آمدن آنها صبر کنید مگر اینکه مواردی که ذکر شد به راحتی در دسترس باشند. ابرها به تصویرتان بافت، شکل و فرم می دهند. حتی بعضی از آنها شبیه حیوانات اند. از آنها به نفع خودتان استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی گیمبال دستی Zhiyun-Tech WEEBILL-S

از نور ملایم بهره ببرید

روز های تیرۀ نیمه ابری برای مناظر شهری ترسناک است. آسمان هیچ داستان سرایی خاصی ندارد و خالی، ملال آور و ستمگر به نظر می رسد. هیچ حال و هوا و احساسی ندارد. خب، پس این شرایط برای عکاسی از آسمان مناسب نیست. اما یک روز نیمه ابری، یک نور پخش شده (به اصطلاح دیفیوز شده) برای عکاسی در اختیارتان قرار می دهد. معنی اش این است که نور صاف و ملایمی روی کل منظرۀ مورد نظرتان کشیده می شود.

یک خورشید درخشان و ابرهایی که به وضوح در آسمان دیده می شوند می توانند نور و همین طور سایه هایی قوی ایجاد کنند. با این حال اگر آن سایه ها را نمی خواهید و نور طبیعی را می پسندید، در روز های نیمه ابری عکاسی کنید. این، یک زمان بسیار خوب برای عکاسی پرتره، منظره (البته آنهایی که آسمان را شامل نمی شود) و حتی عکاسی از محصولات، در داخل منزل است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از حباب

از پرتوهای خورشید عکس بگیرید

چه چیزی می تواند بیشتر از پرتو های خورشید به آسمان یا یک منظره، شور و دلبستگی بیفزاید؟ هیچ چیز! عکاسی از آنها فقط با حضور ابرها میسر می شود. وقتی که خورشید پشت یک ابر پنهان می شود، چنین عکس های زیبایی از نورهای اطراف آن پدید می آید. این ابر می تواند در مرکز توجه عکس شما باشد یا در یک عکس منظره، در کنار عناصر دیگر استفاده شود. شما باید نور روی ابر را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که صحنه بیش از حد یا به طور ناکافی نوردهی نشود.

ز مناطق نورانی عکاسی کنید

روزهای ابری مجموعه ای از صحنه ها و موقعیت هایی را فراهم می کنند که اجازه بروز خلاقیت در عکاسی منظره تان را به شما می دهد. پرتوهای نور خورشید از میان ابرها می گذرد. سپس همان طور که از شکافی کوچک عبور می کند، به روی زمین می رسد و منطقه ای را روشن می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *