مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

چگونه تاریخ محاسبه حجم مصرفی اینترنت را تنظیم کنیم؟

تاریخ محاسبه ی حجم مصرفی حجم اینترنت

امروز سعی داریم شما را با تاریخ محاسبه ی حجم مصرفی اینترنت آشنا کنیم. به طور معمول، تلفن های هوشمند داده های دسترسی APN خود را به طور مستقل از طریق سیم کارت و تنظیمات ارائه دهنده تنظیم می کنند.  هر از گاهی ممکن است اتفاق بیفتد که مجبور شوید تنظیمات APN را خودتان انجام دهید. بسیاری از مردم حتی نمی دانند چه باید بکنند، چه رسد به اینکه چه چیزی باید وارد شود. ما در اینجا به شما کمک خواهیم کرد و می خواهیم به شما نشان دهیم که همه این ها در کسری از زمان قابل انجام است. در زیر می توانید نحوه کار را بیابید. اگر می خواهید بیشتر با تاریخ محاسبه ی حجم مصرفی اینترنت آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

APN چه نقشی در اینترنت گوشی دارد؟

اما در واقع “APN” چیست. این مخفف از انگلیسی می آید و به معنای نام نقطه دسترسی است و در واقع به معنای تنها نقطه دسترسی است. در نهایت، این فقط یک نقطه دسترسی است، زیرا تنظیمات APN تضمین می کند که شما می توانید با سیم کارت خود از طریق ارائه دهنده صحیح به اینترنت دسترسی داشته باشید. بدون داده های APN صحیح، نمی توانید از طریق شبکه ارائه دهنده به اینترنت دسترسی داشته باشید.

تاریخ محاسبه ی حجم مصرفی حجم اینترنت

با این حال، بسیاری از مردم حتی نمی دانند که این تنظیمات باید انجام شوند. این عمدتا به این دلیل است که خطوط مربوطه اغلب به محض قرار دادن سیم کارت در دستگاه به طور خودکار نصب می شوند. از طرف دیگر، برخی دیگر از ارائه دهنده پیامکی دریافت می کنند که تنظیمات مورد نیاز را آورده و همچنین آنها را نصب می کند. بنابراین به سختی باید خودتان مداخله کنید. با این حال، شرایطی وجود دارد که باید در آنها اقدام کرد. به عنوان مثال، اگر ارائه دهنده شرایط را تغییر دهد یا تنظیمات انجام شده نادرست باشد. تاریخ محاسبه ی حجم مصرفی اینترنت را از ما بخواهید.

تنظیمات APN را از کجا انجام دهم؟

جایی که می توان تنظیمات APN را انجام داد البته اغلب بسته به دستگاه و رابط کاربری بسیار متفاوت است. با آیفون، مسیر همیشه یکسان است، با گوشی های هوشمند اندرویدی هر از چند گاهی متغیرتر می شود. در این بخش به شما نشان خواهیم داد که کجا تنظیمات را انجام دهید یا چگونه آنها را به بهترین شکل پیدا کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل نشان ندادن عکس در ورد

تنظیمات APN را برای iPhone و iPad پیدا کنید، با iPad یا iPhone، به لطف سیستم عامل یکنواخت iOS، مسیر تنظیمات APN همیشه یکسان است. از طریق تنظیمات برنامه ابتدا به شبکه تلفن همراه می روید. از آنجا مورد “شبکه داده تلفن همراه” را خواهید یافت. در اینجا تمام تنظیمات لازم را که می توانید برای دسترسی APN وارد کنید، پیدا خواهید کرد. تاریخ محاسبه ی حجم مصرفی اینترنت به راحتی پیدا می شود.

همه چیز در مورد سیستم عامل اندروید کمی متفاوت است، زیرا رابط ها اغلب موارد منوی یکسانی ندارند. اساساً روش مشابه است. اکنون باید به دنبال نقطه‌ای در تنظیمات بگردید که می‌گوید «بی‌سیم و شبکه‌ها» یا «داده تلفن همراه». اگر تنظیمی برای دسترسی به APN بلافاصله در آنجا قابل مشاهده نیست، یکی دیگر از موارد منو مانند «نقاط دسترسی» می تواند کمک کند.

تنظیمات APN را در گوشی های هوشمند اندرویدی پیدا کنید

اکثر سازندگان مانند سامسونگ، هواوی یا ال‌جی از قبل جستجو در تنظیمات بالا را ارائه می‌دهند. اگر نقطه دسترسی یا APN را مستقیماً در آنجا وارد کنید، معمولاً بلافاصله به صفحه سمت راست می‌رسید که جستجو را بسیار ساده می‌کند.

هر ارائه دهنده از تنظیمات مختلف APN استفاده می کند تا گوشی هوشمند شما نیز بتواند در شبکه مناسب به اینترنت دسترسی داشته باشد. بنابراین اگر سیم کارت Deutsche Telekom دارید نمی توانید از تنظیمات APN Vodafone استفاده کنید. بسته به ارائه دهنده و گزینه های نمایش داده شده در تنظیمات، گاهی اوقات باید کمی بیشتر وارد کنید، گاهی اوقات با کمتر کار می کند. بنابراین مهم است که ورودی های مناسب را در مکان های مناسب انجام دهید. تاریخ محاسبه ی حجم مصرفی حجم اینترنت این گونه به راحتی قابل تنظیم است.

تاریخ را به راحتی تنظیم کنید

اما شرایطی نیز وجود دارد که برای اولین بار نمی توانید تنظیمات مناسب را پیدا کنید. هر کسی که با واسطه ای مانند Klarmobil قرارداد می بندد باید تنظیمات مربوط به شبکه مربوطه را که قرارداد برای آن اعمال می شود انجام دهد. زیرا چیزی به نام “شبکه تلفن همراه پاک” و در نتیجه تنظیمات APN برای آن وجود ندارد. ارائه دهندگان فقط شما را برای قرارداد با یکی از ارائه دهندگان تلفن همراه ذکر شده قرار می دهند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک

تاریخ محاسبه ی حجم مصرفی حجم اینترنت

به زبان ساده، این بدان معنی است که تنظیمات APN ارائه شده در صفحه قبل بسته به ارائه دهنده اعمال می شود. بنابراین اگر از طریق Klarmobil با Vodafone قرارداد ببندید، به تنظیمات APN از Vodafone نیاز دارید، برای Telekom تنظیمات APN برای Telekom و غیره.

APN مخفف Access Point Name و به معنای چیزی شبیه نام نقطه دسترسی است. برای اینکه بتوانید از طریق تلفن هوشمند خود در حال حرکت در اینترنت گشت و گذار کنید، تنظیمات صحیح APN مورد نیاز است. ابتدا توضیح می دهیم که APN دقیقا چیست و سپس کجا می توانید تنظیمات APN را در اندروید و آیفون به صورت دستی پیکربندی کنید.

تنظیمات صحیح APN معمولاً هنگامی که سیم کارت وارد می شود به طور خودکار تنظیم می شود. در موارد نادر این کار نمی کند و باید تنظیمات را به صورت دستی پیکربندی کنید. اگر اینطور است، در زیر به شما نشان خواهیم داد که چگونه به تنظیمات APN در اندروید و iOS برسید.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با تاریخ محاسبه ی حجم مصرفی حجم اینترنت آشنا کنیم. یک APN – مخفف Access Point Name – اساساً یک دروازه معمولی است. واژه دروازه مخفف ارتباطی است که بین دو سیستم مستقل برقرار می شود. برای اینکه بتوانید در حین حرکت در اینترنت موبایل گشت و گذار کنید، گوشی هوشمند شما باید با استفاده از APN به شبکه ارائه دهنده تلفن همراه خود متصل باشد. بنابراین نام نقطه دسترسی مسیر صحیح شبکه را برای تمام اتصالات داده سلولی شما تعیین می کند. اگر مسیر به درستی تنظیم نشود، گوشی هوشمند شما به اینترنت دسترسی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *