تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

کروم بوک اسپین 514 ایسر رونمایی شد

کروم بوک اسپین 514 ایسر

ایسر یکی از باسابقه‌ترین برندهای تولید کامپیوتر و تجهیزاتی جانبی در آسیا محسوب می‌شود و در رتبه‌ی پنجم بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های کامپیوتر شخصی در جهان قرار دارد. کروم بوک اسپین 514 ایسر محصول جدیدی از این برند معتبر بوده که به تازگی رونمایی شده و مجهز به پردازنده‌ی ای ام دی می باشد.

کروم بوک اسپین 514 ایسر

ایسر چند سال است که از پردازنده‌های ای ام دی (AMD) برای تولید کروم بوک استفاده می‌کند. روز گذشته نیز، این شرکت جدیدترین مدل کروم بوک خود را با نسل جدید پردازنده‌های کلاس لپ تاپ سری رایزن (Ryzen) رونمایی کرد.

کروم بوک جدید ایسر Spin 514 نام دارد. دو کانفیگ این لپ تاپ به پردازنده‌های Ryzen 7 3700C یا Ryzen 5 3500C مجهزند و با پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع رادئون وگا (Radeon Vega) همراه می‌شوند. براساس گزارش خبرگزاری انگجت و به‌نقل از بیانیه‌ی مطبوعاتی ایسر، لپ تاپ اسپین ۵۱۴ می‌تواند حداکثر ۱۰ ساعت شارژدهی کند. افزایش زمان شارژدهی این کروم بوک به‌لطف استفاده‌ی آن از پردازنده‌های جدید ای ام دی ممکن شده  که مصرف انرژی کمتری از قبل دارند.

این مطلب را هم ببینید
تبلت تب پی ۱۱ پرو لنوو عرضه شد

وزن کروم بوک جدید ایسر ۱٫۵۵ کیلوگرم است و از استاندارد نظامی ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا (MIL-STD 810H) بهره می‌برد. بهره‌مندی از این استاندارد بدین‌معنی است که بدنه‌ی اسپین ۵۱۴ که از آلومینیوم تقویت‌شده ساخته شده و مقاومت زیادی دربرابر عوامل خارجی دارد.

کروم بوک اسپین ۵۱۴ مجهز به نمایشگر ۱۴ اینچ لمسی IPS6 فول HD است که روی آن از شیشه‌ی محافظ ضدخش گوریلا گلس ۳ کورنینگ استفاده شده. قوی‌ترین کانفیگ اسپین ۵۱۴ از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار است. کارشناس رسانه‌ی انگجت می‌گوید پس از مدتی کار با اسپین ۵۱۴ متوجه شده است که صفحه‌کلید این کروم بوک بسیار رضایت‌بخش است.

کروم بوک تازه‌ی ایسر دو درگاه USB Type-C دارد که با استاندارد دیسپلی پورت (DisplayPort) سازگار هستند و می‌توان از آن‌ها برای شارژ محصول استفاده کرد. ایسر اسپین ۵۱۴ همچنین به کارت خوان میکرو SD و دو درگاه USB 3.2 Gen 1 مجهز است که ازطریق یکی از آن‌ها می‌توان دستگاه‌های دیگر را شارژ کرد. برخی از کانفیگ‌های کروم بوک ایسر از درگاه HDMI نیز بهره می‌برند. دیگر قابلیت‌های اسپین ۵۱۴ عبارت‌اند از: میکروفون دوگانه، پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت، وب‌کم HD، وای‌فای ۵ دوبانده و پشتیبانی از بلوتوث ۵.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

کروم بوک اسپین ۵۱۴ ایسر قرار است فوریه‌ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسفند ۱۳۹۹) با قیمت پایه‌ی ۴۸۰ دلار در بازار آمریکای شمالی و مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) با قیمت پایه‌ی ۵۲۹ یورو در بازار اروپا عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *