آموزش و ترفند ها, موبایل و تجهیزات جانبی

آغاز نمایش برچسب های حریم خصوصی برای برنامه های پلی استور

برچسب حریم خصوصی برای برنامه های پلی استور

برچسب حریم خصوصی برای برنامه های پلی استور جزو یکی از بخش های امنیتی جدید گوگل به حساب می‌ آید. گوگل صراحتاً گفته است که در حال راه اندازی سیستم امنیتی جدیدی است که این سیستم امنیتی در گوگل پلی استور انجام خواهد شد. روند کار این سیستم به این صورت است که جزئیات داده هایی که توسط اپلیکیشن ها جمع شده اند را به کاربران نمایش می دهد. علاوه بر نمایش این جزئیات، نحوه ی استفاده از این داده ها را نیز برای کاربران به نمایش می‌ گذارد.

برچسب حریم خصوصی برای برنامه های پلی استور قرار است که طی هفته های آینده و به آهستگی برای کاربران مختلف انتشار پیدا بکند. علاوه بر این گوگل تا تاریخ ۲۹ تیر ماه به دارندگان و توسعه دهندگان نرم افزار ها این مهلت را داده است تا اطلاعات مذکور را به اپ های خودشان اضافه بکنند. و به همین دلیل است که شاید این ویژگی جدید پلی استور، سریعا در اختیار همه ی کاربران قرار نمی‌ گیرد و کاملاً تدریجی می باشد.

گوگل پلی استور:

گوگل‌ پلی جزو یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی و پر طر فدار کمپانی گوگل می باشد. در گوگل پلی نرم افزار ها، بازی ها و برنامه ها و اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که روزانه میلیون ها کاربر برای دانلود هر یک از این اپلیکیشن ها به آن مراجعه می کنند و مختص به کاربران اندروید می باشد. از آن جایی که اکثر قریب به یقین جمعیت جهان دارای تلفن همراه اندروید هستند، استفاده از نرم افزار گوگل پلی بسیار مرسوم و کاربردی است.

برچسب حریم خصوصی برای برنامه های پلی استور

گوگل اعلام کرده است که راه اندازی این سیستم امنیتی جدید ( برچسب حریم خصوصی برای برنامه های پلی استور ) در پلی استور به این دلیل است که اطلاعات و محتوا های بیشتری برای کاربران فراهم شود. تا بتوانند آگاهانه تر و با شناخت بهتری به دانلود یک نرم‌ افزار بپردازند.

اگر توسعه دهندگان و طراحان نرم افزار های مختلف در گوگل پلی با این قابلیت همکاری بکنند، و اقدامات لازم را در این جهت انجام بدهند، داده های جمع آوری شده توسط اپ ها و اقدامات امنیتی توسعه دهندگان مانند رمزنگاری داده‌ ها برای انتقال و غیره یک فهرست برای کاربر ایجاد می کند. این اطلاعاتی که برای کاربر نمایش داده می‌ شود، می‌ تواند شامل پیروی دارندگان نرم‌ افزار ها و توسعه‌ دهندگان آن ها از سیاست خانوادگی گوگل پلی و یا اقدامات امنیتی مورد تایید شرکت های شخص ثالث هم باشد. این اتفاقات می تواند منجر به جلب درصد بالایی از رضایت کاربران میلیونی گوگل پلی استور بشود و نکته ای طلایی محسوب می شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین تبلت های لنوو موجود در بازار ایران

ویژگی های سیستم امنیتی جدید گوگل پلی استور:

اگر بخواهیم با استناد به صفحه ی پشتیبانی گوگل پلی استور صحبت بکنیم، باید بگوییم که ارائه ی اطلاعات و داده های غلط و یا عدم ارائه ی اطلاعات کافی، از سمت توسعه دهندگان و دارندگان اپلیکیشن ها و نرم افزار ها، ممکن است که موجب مسدود شدن قابلیت آپدیت اپلیکیشن آن ها بشود. و یا حتی در صورت لزوم ممکن است که گوگل پلی استور نرم افزار آن ها را حذف کند.

حذف نرم افزار توسط گوگل پلی استور اتفاقی بسیار ناگوار می باشد. چون برای ساخت و طراحی یک نرم‌ افزار ممکن است که ماه‌ ها و یا سال ها زمان صرف شود و در صورت کاهلی توسعه دهنده ی نرم افزار در امر ارائه ی داده، گوگل خیلی راحت آن نرم افزار را برای همیشه حذف و غیر قابل دسترس می کند.

گوگل تاکید می کند حتی اگر اپلیکیشن های شما هیچ داده ای از کاربران خود دریافت نمی کنند نیز باید اطلاعات خود و یک آدرس را ارائه بکنند و باید کاملا درست و اصولی سیاست های حریم خصوصی اپلیکیشن های خود را رعایت کنند.

شباهت پلی استور و اپ استور در زمینه ی این اقدام امنیتی:

برچسب حریم خصوصی برای برنامه های پلی استور و ویژگی امنیتی گوگل پلی استور کاملاً مشابه اقدامی است که در اپ استور انجام شده بود. اپ استور ( نرم افزار دانلود اپلیکیشن های گوشی های آیفون )  این اقدام را در اواخر سال ۲۰۲۰ انجام داد.

این مطلب را هم ببینید
بررسی هدفون audio_technica ath_m50x

البته صفحه ی پشتیبانی گوگل نیز به این مورد اذعان می‌ کند که دو پلتفرم گوگل پلی و اپ استور همسان و یکی نیستند. و توسعه دهندگان هم نمی‌ توانند در هر دوی این دو نرم افزار ها اطلاعات مشابه از خودشان ارائه کنند و قرار دهند‌.

طبق این نوشته ی صفحه ی پشتیبانی گوگل، دلیل این اتفاق این است که طبقه بندی و اصول کاری امنیت داده ها ممکن است که در گوگل پلی با عملکرد دیگر فروشگاه‌ های اپلیکیشن از جمله اپ استور کاملا متفاوت و مجزا باشد. پس دارندگان و توسعه دهندگان نرم افزار ها باید دقت کنند که اطلاعات مشابه را در اپ استور و گوگل پلی استور ثبت نکنند.

فواید قابلیت داشتن حریم خصوصی نرم افزار ها گوگل پلی استور:

این اقدام امنیتی نرم افزار گوگل پلی استور ( برچسب حریم خصوصی برای برنامه های پلی استور ) باعث می شود که کاربران بتوانند با خیال راحت نرم افزار های مختلف را در تلفن همراه خود نصب کنند. همان طور که می دانید اکثر نرم افزار ها و اپلیکیشن ها ممکن است که در هنگام دانلود و در زمان نصب، اطلاعات مختلفی را از شما بخواهند. پس چه بهتر که کاربران نیز اطلاعات و داده هایی را از توسعه دهندگان نرم افزار ها داشته باشند تا بتوانند با خیالی راحت نرم‌افزار ها و اپلیکیشن‌ های مختلف را در تلفن همراه خود نصب کنند و از امنیت آن ها اطمینان حاصل فرمایند.

برچسب حریم خصوصی برای برنامه های پلی استور

از آن جایی که گوگل پلی استور یکی از محبوب‌ ترین فروشگاه های دانلود نرم افزار به حساب می‌ آید و روزانه میلیون‌ ها کاربر را پوشش می‌ دهد، پس همیشه در صدد این امر هست که رضایت کاربران خود را جلب کند و این اقدام نیز یک اقدام کاملا مناسب و هوشمندانه در جهت جلب رضایت کاربران میلیونی گوگل پلی استور می باشد. پس می توان تصمیم گوگل مبنی بر برچسب حریم خصوصی برای برنامه های پلی استور را یک اقدام بسیار کاربردی در جهت جلب رضایت کاربران میلیونی گوگل پلی استور تلقی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *