کیف و کوله پشتی

انتخاب چمدان خوب برای سفر های طولانی

انتخاب چمدان خوب

انتخاب چمدان خوب می تواند نقشی مهم و کلیدی در بهتر شدن سفر شما داشته باشد. چون در هنگام سفر، چمدان مهم ترین چیزی است که با خود حمل می کنید. در نتیجه منطقی است که چمدان بهتری را برای سفر خود برگزینید. به خصوص اگر سفر شما بخواهد زمان زیادی طول بکشد، نیازمند این هستید که یک چمدان فوق العاده را تهیه کنید تا شما را در طول یک سفر طولانی اذیت نکند. و بهترین کارایی را از خود نشان بدهد. به طوری که در پایان سفر، از چمدان خود احساس رضایت کامل داشته باشید.

اگر می‌خواهید به مسافرت بروید و قصد این را دارید که سفر طولانی را تجربه بکنید باید حتماً یک چمدان استاندارد تهیه کنید. انتخاب یک چمدان استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است. چون قرار است که در طول سفر همیشه همراه شما باشد و شما مهم ترین وسیله های زندگی خود در طول سفر را درون آن قرار دهید. در نتیجه باید آنقدر با کیفیت باشد که بتواند به خوبی آسایش و آرامش شما را فراهم کند. انتخاب چمدان خوب باعث می شود که شما بتوانید از آن طی سال‌ های طولانی استفاده کنید. و برای تجربیات بعدی سفر خود هیچ گونه نگرانی از بابت این که چه چمدانی با خود ببرید نداشته باشید. چون یک چمدان بسیار با کیفیت دارید که آن را از قبل خریداری کرده بودید و آن چمدان همراه همیشگی شما در تمام این سفر خواهد بود.

انتخاب چمدان خوب

معرفی چمدان

به طور کلی اگر بخواهیم به صورت مختصر چمدان ها را معرفی کنیم باید بگوییم که چمدان وسیله ای است که لباس های مختلف و وسایل ضروری را در آن قرار می‌ دهند که می‌ توان از آن برای جا به جایی وسیله ها نیز استفاده کرد. و هم می‌ توان از آن در هنگام سفر بهره برد. در واقع چمدان را در سفر به عنوان رفیق و مهم ترین هم سفر می شناسند که اگر خوب باشد، می تواند سفر را کاملا به کام شما بکند. و اگر خوب نباشد و کیفیت مناسبی نیز نداشته باشد نیز می تواند سفر را برای شما تلخ بکند. پس انتخاب با خودتان است.

این مطلب را هم ببینید
قفل TSA چیست؟

مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید چمدان ها باید به آن ها توجه داشته باشید استحکام و با دوام بودن چمدان هاست. چون چمدان وسیله ای نیست که یک بار مصرف باشد و باید طی مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد پس چه بهتر که کیفیت بالایی داشته باشد. به همین علت است که انتخاب چمدان خوب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هرگز نباید آن را دست کم بگیرید یا از آن غفلت بکنید.

نکات مورد توجه برای خرید و انتخاب یک چمدانِ خوب

قفل:

امروزه برخی از چمدان هایی که در بازار تولید و عرضه می ‌شوند دارای قفل رمزی هستند. قفل رمزی آسان ترین راه برای امنیت و باز و بسته کردن یک چمدان می باشد و امنیت آن نیز نسبتا مناسب است. اما برخی از آن ها هستند که توسط کلید باز یا بسته می ‌شوند که این کلید ها امنیت را دو برابر می کند.

برخی از چمدان های مناسب برای سفرهای خارجی که به چمدان های TSA معروف هستند که بیشتر برای مهاجرت و سفرهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرند دارای ویژگی منحصر به فردی هستند. این چمدان دارای یک سیستم ایمنی خاص است که برای مثال اگر شما در فرودگاه کلید چمدان خود را گم کنید یا به همراه نداشته باشید، پلیس فرودگاه می ‌تواند با به راحتی چمدان شما را باز کند. پس در زمینه ی انتخاب چمدان خوب باید حتما قفل را نیز زیر نظر داشته باشید تا بدین ترتیب امنیت شما در سفر بهتر فراهم شود.

چهار چرخ:

بعضی از چمدان ها دارای دو عدد چرخ و برخی دیگر دارای چهار عدد چرخ می باشند. چمدان هایی که 4 عدد چرخ دارند به مراتب بهتر هستند چون قدرت ایستایی بالا تر و بهتری دارند. چمدان های دو چرخ معمولا قدرت ایستادگی پایین تری دارند. یکی دیگر از مزیت های چمدان هایی که 4 عدد چرخ دارند، این است که به آسانی حمل و نقل می شوند و شما در حمل این نوع از چمدان ها سختی زیادی را متحمل نخواهید شد. چمدان هایی که 4 عدد چرخ دارند در سراشیبی ها نیز به بهترین نحو حمل می شوند و ایمنی بالایی دارند. انتخاب چمدان خوب شامل چرخ های آن نیز می شود.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید ساک

زیپ دو جداره:

چمدان هایی که دارای زیپ دو جداره هستند امنیت بسیار بالایی دارند. چون وجود زیپ دو جداره می‌ تواند به خوبی از چمدان و وسایل درون آن محافظت بکند. و اگر کسی قصد دزدی از چمدان شما را داشته باشد و پس از عبور از زیپ اول و پاره کردن آن، هرگز نمی تواند از زیپ دوم رد شود و به محتویات درون چمدان دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، دو جداره بودن زیپ یک چمدان سبب می‌ شود تا به هیچ وجه قطره های باران و رطوبت و یا گرد و غبار و… راهی برای نفوذ به درون چمدان نداشته باشند.

انتخاب چمدان خوب

ترازوی داخلی:

در فرودگاه ها مخصوصا برای تجربه ی سفر های خارجی، همیشه وزن بار چمدان را اندازه گیری می کنند. و اگر بار شما اضافه باشد باید هزینه ی اضافه پرداخت کنید. و هزینه ی اضافه بار بسیار سنگین و زیاد می باشد. پس شما می توانید چمدانی را خریداری کنید که دارای ترازوی داخلی است بدین ترتیب هنگام پر کردن  آن می توانید از وزن محتویات آن باخبر شوید و بیش از اندازه آن را پر نکنید. پس بهتر است که هنگام خرید و انتخاب چمدان خوب به این نکته هم توجه کافی داشته باشید.

سخن پایانی

انتخاب چمدان خوب علاوه بر آگاهی از یک سری ویژگی های خاص که ذکر کردیم، نیازمند شناخت منبعی مناسب برای خرید نیز می باشد. سایت پایاتل بهترین و مناسب ترین مرجع و منبع برای خرید یک چمدان با کیفیت، با دوام و مناسب می باشد. شما می توانید با مراجعه به این سایت خرید خود را انجام دهید و پس از آن احساس رضایت کامل داشته باشید. زیرا چمدان های موجود در این سایت، جدای از کیفیت بالا، دارای قیمت بسیار مناسبی نیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *