ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تبدیل فایل ورد به گوگل داکس

تبدیل فایل ورد به گوگل داکس

اگرفردی هستید که فایل های ورد خود را به گوگل داکس تبدیل میکند اما نمیخواهید که این کار به صورت تکی برای فایل های خود انجام بدهید باید به شما بگوییم قابلیتی در گوگل درایو وجود دارد که شما از طریق آن میتوانید چندین فایل ورد خود را به گوگل داکس تبدیل کنید. ما در این جا چگونگی تبدیل فایل ورد به گوگل داکس را توضیح میدهیم.

تبدیل فایل ورد به گوگل داکس

در گوگل درایو قابلیتی وجود دار که میتوانید شما فایل هایی که آپلود کرده اید را به فرمت ادیتور گوگل داکس تبدیل کنید.علاوه بر این با همین ویژگی که وجود دارد و در اختیار شما گذاشته شده است شما میتوانید فایل هایی که در ورد ، اکسل ، پاورپوینت دارید را به ترتیب به گوگل داکس ، شیت یا اسلاید تبدیل و تغییرشون بدهید.این قابلیت میتواند حتی از فرمت های OpenOffice نیز پشتیبانی کند اما در کنار این ویزگی نمیتواند از یک فرمت پشتیبانی کند آن هم فرمت iWork است.

این نکته ایی که گفته میشود همیشه به یاد داشته باشید که بعد از این ازفعالسازی این گزینه باید برای اینکه فایل ها تبدیل بشن باید آپلود کنید آنها را و اگر فایل ها را قبلا در گوگل درایو خود آپلود کرده بودید باید اول آنها را در کامپیوتر خود دانلود کنید و بعد زمان آپلود مجدد را به شما میگوییم. قبل از هرکاری باید گوگل درایو خود را در مرور گر مورد نظر باز کنید بعد از آن در گوگل درایو در بالای صفحه رو شکل چرخ دنده کلیک کنید تا گزینه ها باز شود و سپس رو گزینه Setting را بزنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کار نکردن کیبورد کامپیوتر در ویندوز 10

سپس در پنجره ایی که برای شما باز میشود که به تنظیمات مربوط میشود روی گزینه Convert)) uploaded files to Google docs editor forma)) را فعال کرده سپس در گوشه قسمت راست بالای صفحه گزینه Done را بزنید. بعد از آن در نوار جانبی که در گوگل درایو است روی گزنیه New بزنید و سپس گزینه File Uplod کلیک کنید و بعد از آن هرکدام از فایل های ورد یا هرکدام از فایل های برنامه آفیس را که میخواهید آنها را تبدیل کنید ، آپلود میکنید.برای انجام این کار هم می توانید فایل های مورد نظر را گرفته و به گوگل درایو بکشید.

در ادامه خود گوگل تمام فایل هایی که شما آنها را قبلا آپلود کرده بودید به صورت اتوماتیک به فرمت هایی که در اپ خودش است تبدیل میکند. اگر بعد از این که فایل های مورد نظر خود را تبدیل کردید ولی بعد از آن دیگر دوست نداشتید که فایل هایتان به صورت خودکار تبدیل شود ، باید به سایت گوگل درایو رفته از قسمت بالای صفحه روی چرخ دنده بزنید بعد از آن رو گزینه تنظیمات کلیک کرده و داخل آن شوید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی اپلیکیشن april

در این قسمت گزینه را که قبلا فعال کرده بودیدش (گزینه ایی که برای تبدیل کرن فایل ها انتخاب و فعال کرده بودید) حال غیر فعال کنید تا فایل ها به صورت خودکار آپلود و به فرمت گوگل درایو تبدیل نشوند.در آخر کار روی گزینه Done زده و این گزینه غیر فعال میشود. با همین چندکار کوچک و راحت میتوانید تمامی فایل های ورد و برنامه های آفیس را به گوگل داکس تبدیل کرده و در کنار آن میتوانید حتی به فرمت های گوگل شیت یا اسلاید هم تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *