ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تبدیل PDF به اکسل در ادوبی ریدر به روشی ساده

تبدیل PDF به اکسل در ادوبی ریدر

PDF یک فرمت محبوب برای نگهداری و انتقال اسناد متنی و.. می باشد. بنابراین فایل های مختلفی را می توان به فرمت PDF تبدیل کرد که یکی از آن ها اکسل است. معمولا برای این کار از ابزارهای و سرویس های مختلفی استفاده می شود. اما در این بخش میخواهیم نحوه تبدیل PDF به اکسل در ادوبی ریدر به روشی ساده را به شما عزیزان آموزش دهیم.

تبدیل PDF به اکسل در ادوبی ریدر ( نسخه قدیمی )

در ابتداء کار فقط باید فایل PDF را از طریق برنامه ادوبی باز کرده و روی File و سپس Save as text کلیک کنید ، اینچین متن از فایل PDF استخراج می شود ، توجه داشته باشید که حتما باید فایل پی دی اف شما حاوی متن باشد نه تصویر چون در این صورت باید از روش های دیگر استفاده کرد.

این مطلب را هم ببینید
آیا مصرف زیاد اینترنت باعث از کارافتادگی اش می شود؟

مشکل

مشکلی که ممکن است پیس بیاید این است که فایل متنی حاوی داده های کاملی به صورت غیر متمرکز است که می خواهید در اکسل به ستون ها و ردیف ها تبدیل کنید تا به طور دقیق و سریع بتوانم اطلاعات را استخراج کنید. اینجاست که نقش گزینه Text To Columns نیز روشن می شود.

فایل Text را با استفاده از نرم افزار اکسل باز کرده سپس روی Text To Columns کلیک نموده و Delimited را انتخاب کرده و بعد از آن Next کرده و Space را انتخاب میکنم. فایلی که در دست دارید حاوی فاصله هایی بین آنچه که قصد تقسیمش را در ستون ها دارید ، می باشد به طور مثال عامل مشترک و چیزی که می خواهید ستون با آن جدا شود ، Space است ، سپس باید روی Finish کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی اسپیکر Huawei Sound Joy

در این حالت متن ها از یک ستون به ستون های متعدد طبق فاصله ها بین متن ها تقسیم شدند لذا خیلی راحت می توانم اطلاعات مورد نظرم را استخراج کنم بدون اینکه از نرم افزار یا ابزار آنلاینی استفاده کرده باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *