ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ترفندهای جستجو در یوتیوب

ترفندهای جستجو در یوتیوب

یوتیوب دومین موتور جستجو در اینترنت پس از گوگل است. در ایران نیز این سایت طرفداران خاص خود را دارد. اگر از این پلتفرم استفاده می‌کنید، حتما از شیوه‌های سنتی و مرسوم برای پیدا کردن ویدیوی خود استفاده می‌کنید. در این بخش با ما همراه باشید تا ترفندهای جستجو در یوتیوب را یاد بگرید.

ترفندهای جستجو در یوتیوب

استفاده از فیلتر زمان انتشار فیلم

در بیشتر اوقات، می توانید از فیلترهای داخلی YouTube استفاده کنید تا نتایج جستجوی خود را محدود کنید. برای دسترسی به آنها، ابتدا به قسمت جستجوی یوتیوب را وارد شده. بعد از آن، روی دکمه Filter کلیک کنید و چندین گزینه فیلتر را مشاهده خواهید کرد. شما می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید یا چندین مورد را برای جستجوهای عمیق تر و دقیق تر باهم ترکیب کنید.

این گزینه پیدا کردن آخرین مطالب در YouTube را آسان می کند. گزینه های تاریخ عبارتند از:

آخرین ساعت، امروز، این هفته، این ماه، امسال و اگر به دنبال انتشار اخبار، محتوای مرتبط با نسخه نرم افزار اخیر یا سایر فیلم های به موقع هستید، اینها کمک بزرگی برای شما هستند.

این مطلب را هم ببینید
چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

استفاده از فیلتر تایپ

آیا می خواهید در یوتیوب جستجو کنید و چیزی غیر از فیلم مد نظر شما است؟ می توانید مدل جستجوی خود را تغییر دهید تا به جای آن به دنبال کانال، لیست پخش، فیلم یا نمایش محتوای باشید.

استفاده از فیلتر طول فیلم

آیا به دنبال یک فیلم هستید یا به دنبال یک قطعه طولانی از یک موزیک ویدیو برای لذت بردن از شام هستید؟ برای یافتن فیلم هایی که کمتر از چهار دقیقه دارند از فیلتر Short استفاده کنید. همچنین بر این اساس می توانید، فیلم هایی به مدت زمان های متفاوت پیدا کنید.

عملگرهای جستجو در یوتیوب

اگر نمی خواهید هر بار روی این گزینه های فیلتر کلیک کنید ، YouTube راهی سریع تر برای درج آنها در جستجوی شما ارائه می دهد. کافی است کاما را بعد از اصطلاح جستجوی خود وارد کنید و یکی از کلمات کلیدی را برای فیلتر کردن بر روی آن قرار دهید.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ MSI GE76 Raider Dragon Edition Tiamat رونمایی شد

به عنوان مثال، با تایپ “iPhone, week, short, HD” فیلم هایی درباره آیفون آپلود شده در این هفته نمایش داده می شود که کمتر از چهار دقیقه و به صورت HD است. شما می توانید فقط از یک یا تعداد دلخواه فیلتر برای سرچ خود استفاده کنید و آنها در ترکیب با اپراتورهای جستجوی پیشرفته به درستی کار می کنند.

استفاده از عنوان فیلم ها

وقتی جستجو می کنید، YouTube فقط عناوین ویدیویی را برای سرچ در نظر نمی گیرد. همچنین در توضیحات ویدیو و  محتوا را در نظر می گیرد که می تواند نتایج نامربوطی به شما بدهد.

با استفاده از عملگر intitle: می توانید YouTube را مجبور کنید فقط عناوین فیلم ها را جستجو کند. اگر به نظر نمی رسد نتایج  سرچ شما منطقی باشد، آن را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *