ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش ترفندهای دسکتاپ ویندوز 10

ترفندهای دسکتاپ ویندوز 10

سیستم عامل ویندوز مایکروسافت همیشه در حال تغییر است. هر نسخه از ویندوز شامل امکانات مختلفی بوده که هر کدام از این امکانات توسط تیمی از متخصصان متعهد ایجاد شده‌اند، هدف از طراحی این امکانات این است که بهترین تجربه‌ی ممکن را برای کاربران فراهم کنند. ویندوز 10 نسبت به نسخه های قبل خیلی پیشرفته تر شد و هر دفعه هم که آپدیتی از مایکروسافت منتشر می شود قابلیت های جدید به آن اضافه می شود. در این بخش می خواهیم کاربردی ترین ترفندهای دسکتاپ ویندوز 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بهترین عمکلرد را داشته باشید.

ترفندهای دسکتاپ ویندوز 10

تغییر پنجرها

با برنامه Desktop Meadow می توانید تغییراتی در پنجره ها ایجاد کنید. بعد از نصب این نرم افزار وقتی پنجره ای در ویندوز باز می کنید بالای آن گل هایی را مشاهده خواهید کرد و پرنده ها بالای پنجره ها می نشینند. به هر حال یک تغییری است که در ویندوز خود می توانید بدهید.

مخفی کردن آیکون های دسکتاپ

اگر می خواهید آیکون های دسکتاپ را مخفی کنید، در یک جای خالی دسکتاپ کلیک راست کرده و از منوی باز شده روی گزینه View بروید و سپس تیک Show Desktop Icons را بردارید. برای برگرداندن آیکون ها تیک این گزینه را دوباره بزنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین گجت های دانشجویی که مورد نیازشان هست

ساخت پوشه مخفی

در فضای خالی دسکتاپ کلیک راست کرده و روی New بروید و گزینه Folder را انتخاب کنید. اگر یک پوشه در دسکتاپ می بینید نام آن را حذف کنید و سپس کلید Alt را نگه داشته و از روی کلیدهای سمت راست کیبورد عدد 255 را بزنید، می بینید که چیزی تایپ نمی شه و در واقع نام پوشه مخفی است. بعد از آن انگشت خود را از روی کلید Alt برداشته و اینتر را بزنید.

حالا برای اینکه آیکون آن را هم مخفی کنید روی فایل کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید سپس در پنجره باز شده به تب Customize بروید و روی Change Icon کلیک نمایید، از بین آیکون ها، آیکون نامرئی را انتخاب کنید.

دسته بندی آیکون های دسکتاپ

دسته بندی آیکون های دسکتاپ واقعا کار جالبی است که می تواند نظمی به صفحه نمایش ما بدهد. به طور معمول آیکونهای دسکتاپ در سمت چپ کنار هم قرار می گیرند اما شما می توانید با نرم افزارهایی مانند Stardock Fences آیکون ها را دسته بندی کنید مثلا آیکون پلیرها در یک دسته، فایل های متنی در یک دسته و نرم افزارها و بازی ها در دسته ای مجزا قرار بگیرند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل DVD رایتر اینترنال به اکسترنال

فیلمبرداری از صفحه دسکتاپ

روش های زیادی برای فیلمبرداری از دسکتاپ ویندوز 10 وجود دارد اما ساده ترین و سریعترین روش را در اینجا می آوریم. برای فیلمبرداری از صفحه دسکتاپ بدون نیاز به نرم افزار شما کافیه کلیدهای میانبر Win+G را فشار دهید. حالا Xbox Game Bar باز می شود و می توانید فیلم بگیرید. اگر کلید (دایره) ضبط فیلم غیر فعال بود به این معناست که ابتداء باید نرم افزار یا یک بازی و در کل محیطی که قصد دارید ازش فیلم بگیرید را روی دسکتاپ باز بگذارید سپس Xbox Game Bar را باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *