ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها در شروع ویندوز

جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها

اجرای خودکار برنامه ها در هنگام شروع ویندوز یکی از قابلیت های این سیستم عامل است که به شما این امکان را می دهد تا دیگر برای باز کردن برنامه های مهم خود وقت صرف نکنید. اما این قابلیت برای همه کاربران خوشایند نیست. اجرای خودکار برخی از این برنامه ها ممکن است سبب مزاحمت یا کند شدن سرعت کامپیوتر شما شود. پس اگر میخواهید نحوه جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها در شروع ویندوز را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها

ویندوز 7

منوی استارت را باز کرده و msconfig.exe را تایپ کنید. سپس در نتایج روی MSConfig کلیک کنید. در پنجره باز شده به تب Startup بروید. حال لیستی از برنامه هایی که به صورت خودکار بعد از بوت ویندوز اجرا می شوند را خواهید دید. برای غیر فعال کردن اجرای خودکار برنامه در ویندوز ۷ فقط کافیست با برداشتن تیک باکس کنار آن، برنامه را غیر فعال کنید. سپس روی OK کلیک کنید.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید کامپیوتر خانگی با بهترین قیمت

برای اعمال تغییرات Startup در ویندوز ۷ باید ویندوز را ریستارت کنید. برای ریستارت فوری روی Restart و برای ریستارت در زمان بعد روی Exit Without Restart کلیک کنید.

ویندوز 10

وارد Settings ویندوز شده و عبارت Startup را جستجو کنید. سپس به تب Startup بروید. در این قسمت لیست برنامه ها را می بینید. برای غیر فعال کردن اجرا خودکار هر برنامه کافیست تا سویچ آن را غیر فعال کنید.

ویندوز 8 و 8.1

دکمه های CTRL+SHIFT+ESC را فشار دهید و یا روی تسکبار راست کلیک کرده و Task Manager را انتخاب کنید. بعد از باز شدن پنجره Task Manager، روی آیکن More Details در پایین صفحه کلیک کنید. حال به تب Startup رفته و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. با کلیک روی دکمه Disable اجرای خودکار برنامه غیر فعال می شود. همچنین می توانید روی برنامه مورد نظر راست کلیک کرده و Disable را انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
سریع ترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *