ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل باز نشدن فایل RAW در فتوشاپ

رفع مشکل باز نشدن فایل RAW در فتوشاپ

امروزه اکثر تولید کنندگان دوربین دیجیتال DSLR به کاربران این امکان را می دهند تا با فرمت RAW عکس بگیرند. گاهی عکاسان و دیگر کاربران با مشکل باز نشدن این تصاویر در نرم افزار فتوشاپ مواجه می شوند. اگر می خواهید روش های رفع مشکل باز نشدن فایل RAW در فتوشاپ را یاد بگیرید با ما در این بخش همراه باشید.

رفع مشکل باز نشدن فایل RAW در فتوشاپ

استفاده از افزونه Adobe Camera Raw

رایج ترین روش برای باز کردن و ویرایش فایل RAW در فتوشاپ، استفاده از افزونه Adobe Camera Raw است. به طور کلی این افزونه از فرمت های DNG, CRW, CR2, ERF, RAF, GPR, 3FR, FFF, DCR, KDC, MRW, MOS, NEF و.. پشتیبانی می کند. برای استفاده از این افزونه، پس از دانلود اقدام به خارج کردن آن از حالت فشرده کنید. سپس فایل AdobePatchInstaller.exe را برای نصب اجرا کنید. پس از نصب می توانید تصویر RAW را در Adobe Photoshop باز کنید.

این مطلب را هم ببینید
اینترنت ۶G می تواند 8000برابر اینترنت 5G سرعت داشته باشد

اجرای فایل RAW در فتوشاپ

بعد از نصب پلاگین، شما می توانید به سادگی تصاویر با فرمت RAW را باز کنید. به طور مثال فایل های CR2 فایل تصویری RAW می باشند که توسط دوربین های Canon ضبط می شوند. برای باز کردن این تصاویر در فتوشاپ ابتدا همانند روش ذکر شده اقدام به نصب Adobe Camera Raw کنید. بهتر است که فتوشاپ و Adobe Camera Raw به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت شده باشند.

سپس به شکل ساده با کلیک روی منوی File و انتخاب گزینه Open، فایل خود را باز کنید.

تبدیل فایل RAW به JPG در فتوشاپ

اگر نتوانستید از راه قبلی استفاده کنید، راه باقی مانده تبدیل فرمت RAW به JPEG است. توجه داشته باشید که با این روش شما دیگر مستقیما نمی توانید فایل RAW را ویرایش کنید و در هنگام تبدیل ممکن است تصویر فشرده شده و کیفیت به خطر بیفتد. با این حال راهی برای استفاده از تصاویر ضبط شده با فرمت RAW می باشد.برنامه های مختلفی برای این کار وجود دارد که بستگی به فرمت دوربین شما متفاوت هستند.

این مطلب را هم ببینید
دو لپ‌تاپ زدبوک Create و زدبوک Studio اچ پی معرفی شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *