مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش حذف بوکمارک در مرورگرهای مختلف

حذف بوکمارک در مرورگرهای مختلف

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای ذخیره سایت‌ها استفاده از بخش بوک‌مارک در مرورگرهای مختلف است. مدیریت بوک‌مارک‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا سایت‌های مورد علاقه‌ی خود را در پوشه‌های مختلف گروه‌بندی کنید. گاهی نیز نیاز دارید تا برخی از آن ها پاک کنید. در این بخش می خواهیم به آموزش حذف بوکمارک در مرورگرهای مختلف بپردازیم.

روش حذف بوکمارک در مرورگرهای مختلف

گوگل کروم

وارد مرورگر شده و به بخش بوکمارک ها بروید. بوک مارکی که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کنید. روی سه نقطه‌ای که کنار آن بوک مارک وجود دارد زده و گزینه Delete را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید تمام بوک‌مارک‌ها را حذف کنید، دکمه CTRL+A (یا Command+A در مک) را زده و گزینه Delete را در بالای صفحه انتخاب کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور MSVCP140.dll در ویندوز

حذف بوک مارک گوگل کروم

فایرفاکس

آیکون کتابخانه را در قسمت بالا و سمت راست مرورگر زده و گزینه Bookmarks را انتخاب کنید. حال در پایین صفحه، گزینه Show all Bookmarks را انتخاب کنید. وارد پوشه‌ای که بوک‌مارک‌های مورد نظر شما در آن قرار دارد شده و گزینه مورد نظر خود را برای حذف کردن، انتخاب کنید. با نگه داشتن کلید Ctrl می‌توانید بیش از یک مورد را انتخاب کنید. وقتی آماده حذف هستید، دکمه Delete روی کیبورد را زده و یا منوی Organize را زده و Delete را انتخاب کنید.

همچنین افزونه های افزایش سرعت فایرفاکس را بشناسید

مرورگر اج

منوی هاب (آیکون ستاره با سه خط) را در بالا و سمت راست مرورگر اج زده و گزینه Favorites را انتخاب کنید. بر روی بوکمارکی که قصد حذف آن را دارید ، کلیک راست کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید. این کار را برای حذف کامل پوشه‌ها هم می‌توانید انجام دهید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های دیزنی برای کامپیوتر

سافاری

از منوی بوکمارک وارد بخش Show Bookmarks شوید. این گزینه ممکن است در نسخه‌های قدیمی‌تر، Show All Bookmarks باشد. حال روی گزینه‌ای که می‌خواهید حذف کنید راست کلیک کرده و گزینه Remove را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید.

حذف بوک مارک در سافاری

اینترنت اکسپلورر

Favorites (آیکون ستاره) را در بالا و سمت راست صفحه انتخاب کرده و گزینه Organize favorites را انتخاب کنید. در منوی ظاهر شده، می‌توانید روی پوشه‌های مختلف کلیک کنید تا محتوای آن‌ها را مشاهده کنید. صفحه اینترنتی یا پوشه‌ای که می‌خواهید را انتخاب کرده و گزینه Delete را بزنید.

2 دیدگاه در “آموزش حذف بوکمارک در مرورگرهای مختلف

  1. A.T گفت:

    ممنون
    عالی بود

  2. A.T گفت:

    مرسی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *