ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش حذف دائم فایلها در ویندوز 10 بدون انتقال به سطل زباله

حذف دائم فایلها در ویندوز 10

اگر حجم هارد دیسک شما نسبت به ظرفیت هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد کمتر باشد معمولا با پیغام خالی کردن حجم حافظه یا یک درایو خاص روبرو شده اید. در این حالت می توانید فایلها و اسناد اضافه را از روی سیستم خود حذف کنید. حذف فایل ها بصورت عادی تنها باعث انتقال آن ها به سطل زباله ویندوز می شود. اما در این بخش می خواهیم نحوه حذف دائم فایلها در ویندوز 10 بدون انتقال به سطل زباله را آموزش هیم.

روش های حذف دائم فایلها در ویندوز 10 بدون انتقال به سطل زباله

روش اول

برای پاک‌کردن فایل یا پوشه‌ها بدون انتقال به سطل زباله، آن‌ها را در File Explorer انتخاب کنید و دکمه‌های Shift و Delete کیبورد را باهم نگه دارید. همچنین می‌توانید روی فایل‌ها کلیک‌راست کنید و درحالی‌که دکمه‌ی Shift را نگه می‌دارید، گزینه‌ی Delete را در منوی بازشده انتخاب کنید. در این حالت، پنجره‌ای باز می‌شود و ویندوز از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید فایل را به‌صورت دائم پاک کنید یا نه. حالا با کلیک روی گزینه‌ی «Yes» می‌توانید فایل را به‌صورت دائم پاک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل کارنکردن هدفون در ویندوز 10

روش دوم

علاوه بر روش Shift+Delete، این امکان وجود دارد که از ویندوز بخواهید از سطل زباله برای فایل‌های پاک‌شده استفاده نکند. برای این کار، روی آیکون سطل زباله کلیک‌راست کنید، روی «Properties» بزنید و گزینه‌ی عدم ورود فایل‌های پاک‌شده به سطل زباله یعنی «Don’t move files to …» را فعال کنید.

توجه داشته باشید که ویندوز از تنظیمات مختلف سطل زباله برای هرکدام از درایوها استفاده می‌کند. مثلا اگر فایلی را در درایو C پاک کنید، به سطل زباله روی درایو C می‌رود. برای درایو D و سایر درایوها هم این موضوع صدق می‌کند. بنابراین باید هرکدام از درایوها را در این فهرست انتخاب کنید و سپس تنظیمات درایوهای مدنظر را تغییر دهید. در آخر، تنظیمات خود را با گزینه‌ی «OK» ذخیره کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های دانلود موسیقی در اندروید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *