ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع ارور 0xc000000f در ویندوز

رفع ارور 0xc000000f در ویندوز

خطای 0xc00000f یک ارور بسیار جدی است و کاربران ویندوزی زیادی این مشکل را تجربه کرده اند. عوامل مختلفی در رخ دادن این خطا می توانند نقش داشته باشند. در این بخش روش های رفع ارور 0xc000000f در ویندوز را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

روش های رفع ارور 0xc000000f در ویندوز

دستورالعمل های پیشنهادی روی صفحه نمایش را انجام دهید

معمولا به همراه این ارور چند ترفند عملی برای تعمیر ویندوز و یا ری استارت مجدد آن روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. البته اگر کامپیوتر شما هنگ کرده باشد، معمولا این راهکار قابل استفاده نیست و شما نخواهید توانست از هیچ یک از پیشنهادهای ارائه شده توسط سیستم استفاده کنید. در این حالت باید راهکار مرحله بعدی را امتحان کنید.

سیستم را ری استارت کنید

در این حالت کافی است دکمه پاور سیستم را برای 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید. پس از آنکه کامپیوتر خاموش شد، چند ثانیه صبر کنید و سپس مجددا دکمه پاور را بزنید تا سیستم روشن شود. این راهکار خیلی ساده است و معمولا اشکالات موقتی و باگ‌ها را درست می‌کند. اگر بعد از انجام این راهکار متوجه شدید که کامپیوترتان دوباره به درستی کار می‌کند، بهتر است سیستم عامل خود را به‌روزرسانی کنید تا فایل‌های خراب و آسیب‌دیده اصلاح شوند و از بروز دوباره این مشکل و ارور جلوگیری شود. همچنین بهتر است هر درایو را از نظر بروز ارور، اسکن کرده و چک کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل عکس به PDF در ویندوز

همه درایوهای جانبی را جدا کنید

یکی دیگر از راهکارهای رفع ارور 0xc00000f، جداسازی درایوهای جانبی سیستم است. در این حالت می‌بایست کامپیوتر را خاموش کرده و تمام هارد دیسک‌های جانبی را جدا کرده و سپس مجددا سیستم را روشن کنید. در این مرحله بهتر است تمام USB های متصل به سیستم را نیز جدا کنید.

کابل ها را از نظر سالم بودن بررسی کنید

اگر یک کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز دارید که در حال حاضر دچار ارور کد 0xc00000f شده است، بهتر است آن را کاملا خاموش کرده و سپس سیم اتصال آن را از منبع تغذیه جدا کنید. حال آن را باز کرده و تمام سیم‌ها و کابل‌های آن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام سیم‌ها سالم باشند. چنانچه یک سیم پوسیده و یا آسیب‌دیده است باید فورا تعویض شود. توجه داشته باشید چنانچه اجزای داخلی کامپیوتر و یا سیم‌های آن را تمیز می‌کنید هرگز از مواد شیمیایی یا مایعات دیگر استفاده نکنید. برای پاکسازی تنها باید از یک پارچه خشک استفاده کرد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع خطای Your PC Device Needs to Be Repaired در ویندوز

البته برخی از محصولاتی که ویندوز را اجرا می‌کنند نظیر محصولات لاین سرفیس، قابل باز شدن نیستند و باز کردن آنها موجب باطل شدن گارانتی آنها می‌شود. درواقع این راهکار بیشتر مناسب کامپیوترهای رومیزی است که امکان باز شدن و وارسی درون آنها وجود دارد.

1 دیدگاه در “آموزش رفع ارور 0xc000000f در ویندوز

  1. Mohamad گفت:

    سلام خسته نباشید من ویندوز نصب کردم اپدیت انجام دادم ریستارت کردم این ارور اومد0xc000000f (کیبورد لبتاب خرابه
    یک کیبورد اضافی به لپتاپ از طریق کابل USB وصل میکنم کامل غیره فعال شده قبلش کار می‌کرد کیبورد سالم نو تست شده هست به پورت های دیگر لبتاب میزنم باز غیرفعال شده الان بدون کیبورد نمیتونم به بایوس برم چی کار کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *