بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بازی Mortal Shell

معرفی بازی Mortal Shell

بازی Mortal Shell عنوانی در سبک اکشن نقش‌آفرینی است که از لحاظ گیم‌پلی به عناوین سولزبورن شباهت دارد. در این بخش قصد داریم به معرفی بازی Mortal Shell بپردازیم.

معرفی بازی Mortal Shell

داستان بازی

Mortal Shell یک بازی RPG یا همان سبک نقش‌آفرینی است که طرز تفکر و مقاومت شما را در جهانی روبه نابودی آزمایش می‌کند. همانطور که بقایای بشریت کم کم پوسیده شده و از بین می‌روند، دشمنان نیز در این خرابه‌ها پیشروی می‌کنند. آنها هیچ رحمی نداشته و به‌دنبال کسب قدرت‌های برتر هستند. بنابراین به عنوان بازیکن، پناهگاه‌های پنهان پیروان وفادار را پیدا و هدف واقعی خود را کشف کنید.

داستان و افسانه‌های مورتال شل بسیار مرموز است و واقعاً آسان نیست آنچه را که اتفاق می‌افتد به هم متصل کنید، مگر اینکه تلاش زیادی برای کشف داشته باشید. داستان بازی Mortal Shell نیز به همان روشی که در Dark Souls انجام می‌شد، پیش می‌رود و آیتم‌ها و گفتگوهای پیچیده، نقش مهمی در طول بازی خواهند داشت. همچنین از طریق خود Shells می‌توانید در مورد داستان بازی بیشتر بیاموزید؛ زیرا هر کدام دارای یک داستان منحصربه‌فرد هستند که با باز کردن مهارت‌های آنها، بیشتر آشکار می‌شوند.

فضای بازی نیز فوق‌العاده خوب ساخته شده است و حس تاریکی و وحشت را به خوبی القا می‌کند. شنیدن ردپاهای سنگین دشمنان در اطراف می‌تواند شدید و آزار دهنده باشد که باعث می‌شود شما برای پیشروی به جلو ترس داشته و نگران این باشید که چه چیزی در انتظارتان است. جهان بازی Mortal Shell احساس غم‌انگیز و عاری از امید را نیز به خوبی به بازیکن القا می‌کند و به نظر می‌رسد بازیکن در تمامی تلاش‌های خود برای فرار از پوچی، بسیار تنها است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی PUBG: New State

معرفی بازی Mortal Shell

گیم پلی بازی

بازی Mortal Shell دارای گیم‌پلی و مکانیک بسیار مشابه بازی Dark Souls است، بنابراین اگر قبلا تجربه انجام این بازی را داشته‌اید، یادگیری بازی Mortal Shell برایتان چندان سخت نخواهد بود. یک حمله سبک، حمله سنگین، تکنیک دفع حمله و مسدود کننده حرکات طرف مقابل وجود دارد که در بازی به آنها Hardening گفته می‌شود. این موارد همه از نیروی حیاتی شما برای انجام استفاده می‌کنند، بنابراین باید بسیار با دقت و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

البته مکانیک مسدودکننده کمی متفاوت عمل می‌کند و به جای استفاده از یک سپر محافظ، بازیکنان برای یک یا دو ثانیه به سنگ تبدیل می‌شوند تا از آسیب‌های موجود به آنها جلوگیری شود. این یک اتفاق تازه است و مهارت استفاده از این مکانیک در حملات می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد، به خصوص که دارای مدت زمان مختصر حدود 5 ثانیه است. بازیکنان ماهر یاد خواهند گرفت که در آخرین لحظه از این استفاده کنند و از پیشروی بیشتر جریان نبرد جلوگیری کنند.

احتمالاً جالب‌ترین مکانیک در گیم پلی بازی Mortal Shell استفاده از Shells است که بازیکن می‌تواند در آن ساکن شود تا سبک‌های جنگی را تغییر دهد. Shells در واقع همان کلاس‌های مختلف بازی هستند. البته همانطور که گفته شد، هر یک از این پوسته‌ها دارای داستان خاص خود هستند که با پیشرفت در بازی متوجه خواهید شد. به طور کلی، 4 پوسته در بازی وجود دارد که از آنها هاروس و تیل را دیده‌اید. هاروس یک «جنگجو» است و تیل بیشتر شبیه یک «سرکش و آدم دغل» است. دو مورد دیگر هنوز فاش نشده‌اند، بنابراین چیز زیادی در مورد آنها نمی‌توان گفت. با این حال، از آنجا که مورتال شل جادویی ندارد، می‌توان حدس زد که دو مورد دیگر نیز «جادویی» نخواهند بود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی The Sinking City

بازیکنان وقتی HP خود را به صفر کاهش می‌دهند، از پوسته خود بیرون رانده می‌شوند، ولی می‌توانند دوباره وارد آنها شوند و به طور کامل بهبود یابند یا اینکه می‌توانند در خارج از آنها بمانند و بجنگند و بهبودی کامل را برای لحظه مناسب نگه دارند. علاوه بر این، اگر HP یک بازیکن برای بار دوم به صفر کاهش یابد، می‌میرد و یک فرم سنگی از Shell خود و تمام ارزهایش را جای می‌گذارد. با این حال، یک ماده نادر وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بدون اینکه بمیرید، مجدداً از پوسته به بیرون پرت شده و در واقع «زندگی اضافی» به شما می‌دهد. دشمنان نیز وقتی می‌میرند، دوباره احیا می‌شوند، بنابراین مجبورید دوباره با آنها روبرو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *