مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای در ویندوز

رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای

یکی از متداول‌ترین و ناراحت کننده‌ترین مشکلات مربوط به اینترنت وای‌فای این است. در مواقعی ممکن است حتی با وجود اتصال وای فای در ویندوز ، با مشکل عدم اتصال اینترنت مواجه شوید ؛ که بسیار گیج کننده خواهد بود. برای یادگیر روش های رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای در ویندوز با ما در این بخش همراه باشید.

روش های رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای

ریستارت کردن مودم

ریستارت کردن مودم باعث می شود تا مشکلات سطحی موجود رفع شوند. به همین منظور ابتدا مودم خود را خاموش کرده و ۳۰ ثانیه صبر کنید. سپس آن را روشن کنید. توصیه می کنیم در این زمان ویندوز خود را نیز ریستارت کنید. سپس مشکل را تست کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش گرفتن گزارش باتری لپ تاپ در ویندوز

بررسی چراغ های مودم

فراموش نکنید که اگر به درسی به مودم متصل شوید اما مودم شما به درستی به اینترنت وصل نشده باشد، نمی توانید از اینترنت استفاده کنید. به همین منظور چراغ های مودم را نگاه کنید. در ایده آل ترین حالت، چراغ DSL باید روشن و سبز باشد. چراغ Wi-Fi نیز باید روشن بوده و چشمک بزند. در صورت وجود مشکل در این زمینه باید با ارائه دهنده اینترنت خود تماس گرفته و درخواست رفع مشکل را داشته باشید.

بررسی برنامه های امنیتی

برنامه های امنیتی مانند آنتی ویروس ها می توانند جلوی دسترسی ویندوز شما به اینترنت را بگیرند. به همین دلیل باید به طور موقت آنتی ویروس خود را غیر فعال کرده و مشکل را تست کنید. در صورت رفع مشکل باید تنظیمات آنتی ویروس را بررسی کنید و در غیر اینصورت سایر راه حل ها را دنبال کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ های لنوو در سال 2020

استفاده از Troubleshooter

روی آیکن اینترنت در تسکبار خود راست کلیک کرده و Troubleshooter را انتخاب کنید. حال ویندوز عیب یابی خودکار را شروع کرده و در صورت امکان مشکل را کشف و رفع می کند.

آپدیت درایور

برای رفع مشکل درایور، باید آن را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *