مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین هاردهای SSD سال 2020

بهترین هاردهای SSD سال 2020

حافظه‌های ذخیره‌سازی در کامپیوترهای شخصی پوست‌اندازی خود را در سال‌های اخیر آغاز کرده است و کارشناسان آینده حافظه‌‌های ذخیره‌سازی را از آن حافظه‌های SSD می‌دانند. سازندگان لپ‌تاپ‌های جدید اقبال زیادی به این حافظه‌ها نشان می‌دهند و دیگر استفاده از آن مختص اولترابوک‌‌ها و لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت نیست. در این بخش قصد داریم تا بهترین هاردهای SSD سال 2020 را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین هاردهای SSD سال 2020 را بشناسید

Samsung T5 SSD

سامسونگ یکی از کمپانی‌هایی است که هاردهای SSD قابل حمل بسیار با کیفیتی تولید می‌کند و چند مورد از محصولات آن را نیز می‌توانید در این لیست مشاهده کنید اما Samsung SSD T5 بهترین هارد SSD عرضه شده در سال ۲۰۱۸ بوده است. این درایو براساس طراحی و عملکرد فوق‌العاده‌ی نسخه‌ی قبلی خودش یعنی T3 ساخته شده است اما با استفاده از یک رابط USB Type-C آن را به روز رسانی کرده است و می‌تواند بهترین عملکرد این درایو SSD را نشان دهد. البته در صورتی که کامپیوتر شما از این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کند با تکنولوژی USB 3 و USB 2 هم سازگار است. قیمت این درایو کمی زیاد است اما مطمئنا ارزش پولی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد.

این مطلب را هم ببینید
ترفندهای جالب مرورگر کروم که از وجودشان بی‌خبرید

Seagate Fast SSD

Seagate یکی از مشهورترین برندها در زمینه‌ی حافظه‌های ذخیره سازی است و با عرضه‌ی Seagate Fast SSD تجربه‌ی خودش را در بازار حافظه‌های SSD قابل حمل نیز به نمایش گذاشته است. این محصول یک درایو SSD خارجی باریک است و فقط ۹ میلیمتر ضخامت دارد. ابعاد آن نیز ۹۴ * ۷۹mm است. مهم‌تر از همه قیمت این محصول نیز خیلی خوب است و عملکرد بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین نسبتا کوچک است و طراحی خیلی خوبی هم دارد. در صورتی که به دنبال بهترین درایو SSD با قیمت پائین هستید بهتر است این محصول را مدنظر داشته باشید.

Adata SE730H External SSD

این حافظه SSD کوچک و جمع و جور سرعت خیلی خوبی دارد و بدنه‌ی آن نیز از آن در مقابل نفوذ آب و همینطور ضربه و سقوط محافظت می‌کند. این محصول سریع‌ترین درایو موجود در بازار نیست زیرا به جای استفاده از تکنولوژی جدیدتر و پرسرعت‌تر NVMe از تکنولوژی قدیمی‌تر SATA بهره می‌برد اما با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید می‌توان عملکرد خیلی خوبی را از این محصول انتظار داشت. ای‌دیتا ادعا می‌کند که این محصول کوچک‌ترین هارد SSD موجود در بازار است و با ابعاد ۷۲٫۷ x 44 x 12.2 میلیمتر و وزن ۳۷ گرم این محصول کوچک‌تر و سبک‌تر از درایوهای سامسونگ T3 و T5 است.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ایجاد بازه های پویا در سلولهای اکسل

Adata SD700 External SSD

Adata SD700 برای افرادی مناسب است که به دنبال یک وسیله ذخیره‌سازی با دوام با ظرفیت مناسب و هزینه‌ی کم هستند. این درایو سرعت خیلی خوبی دارد و از استاندارد IP68 استفاده می‌کند. این بدین معنی است که شما می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی بابت آسیب رسیدن به این درایو آن را با خود حمل کنید. این درایو تا ظرفیت ۱ ترابایت هم عرضه می‌شود و به همین خاطر شما هیچگونه نگرانی بابت فضای ذخیره‌سازی خودتان نخواهید داشت. با این وجود این درایو از اتصال USB Type-C پشتیبانی نمی‌کند. به همین خاطر سرعت آن به اندازه‌ای که باید سریع نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *