آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

متداول ترین اشتباهات در عکاسی پرتره

اشتباهات در عکاسی پرتره

به دلایل مختلف خلق پرتره برای عکاسان یک چالش محسوب می‌شود‌. از آن‌جا که عوامل بسیار زیادی در عکاسی پرتره دخالت دارند، امکان اشتباه زیاد است. در این بخش می خواهیم به بررسی متداول ترین اشتباهات در عکاسی پرتره بپردازیم.

متداول ترین اشتباهات در عکاسی پرتره را بشناسید

کادربندی اشتباه

کادربندی تصمیم‌گیری در مورد این است که چه عناصری باید داخل عکس شما وجود داشته باشند و چند روش استاندارد هم برای این کار وجود دارد. این روش‌ها معمولا شات نامیده می‌شوند و تفاوت آن‌ها در گنجاندن طیف وسیعی از عناصر برای انتقال توجه مخاطب به جزئیات خاصی از صحنه است. کادربندی عکس پرتره بدون استفاده از روش‌های زیبا و جذاب باعث می‌شود تصاویر شما فقط مثل یک عکس معمولی دیده شوند. در صورتی که به اندازه‌ی کافی خوش‌شانس هستید که عکاسی را تازه شروع کرده باشید، تمرین کردن انواع شات‌ها باعث خواهد شد تا مدت‌ها در جریان امور باشید.

این مطلب را هم ببینید
دوربین کانن EOS C70 رونمایی شد

مرکزیت بیش از حد

سعی کنید ترکیب‌بندی خود را براساس قانون یک سوم انجام دهید تا نتایج جذاب‌تری به دست بیاورید. برخی اوقات قوانین باید در نقطه خاصی شکسته شوند اما قبل از اینکه سعی کنید به شکل جسورانه‌ای بداهه عمل کنید باید قوانین را یاد بگیرید. در صورتی که احساس می‌کنید عکس‌های شما یکنواخت و تکراری هستند، سعی کنید سوژه را کمی از مرکز دور کنید.

هدایت ژست ضعیف

یکی دیگر از اشتباهات متداول در عکاسی پرتره مربوط به ژست است. یکی از رموز عکاسی پرتره هنر ژست گرفتن است. در صورتی که به اندازه‌ی کافی خوش شانس باشید و بتوانید با مدلی کار کنید که مهارت‌های ژست‌گیری خوبی دارد، می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای به دست بیاورید. در این شرایط تنها کاری که باید انجام دهید کنترل دوربین و نور است.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید کیف دوربین

فوکوس

هیچ چیز خسته‌کننده‌تر از این نیست که یک عکس روی صفحه نمایش دوربین خیلی خوب به نظر برسد اما بعدا متوجه شوید که به خوبی فوکوس انجام نشده است. این موضوع معمولا مواقعی که عجله دارید رخ می‌دهد. سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید و همیشه مطمئن شوید که فوکوس در پرتره‌های شما به خوبی انجام شده است. از آنجایی که عکاسی پرتره را معمولا تحت شرایط کنترل شده انجام می‌دهید، می‌توانید از فوکوس دستی هم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *